Allt har gått upp det senaste känns det som. Kvittar vilken aktie du har valt så har du gjort minst 20%. Hur mycket samma aktie har rasat för dig är högst induviduellt. Men detta året har börjat bättre än förra iallfall.
Min egen portfölj har utvecklats som så att jag har som så många andra köpt en stor post i northland resources.
Behöver inte gå in djupare på den då det bloggas om den dagligen ( till mitt stora nöje då jag läser dem).
Ture Tratt går först som fanbärare och så har vi “Narren”, Bjaen som försöker ge en annan bild av aktien med hjälp av logistik frågan. Bra att han är skeptisk dock. För är man inte säker på sitt innehav så kan man börja tveka när man hör skeptikerna hopas. Men mitt tipps till dig Bjaen, är att byta nick. Det är alldeles för hoplänkat med ditt alias på placeras forum där du kanske inte är den mest populära grabben i klassen.
Jag gillar trots allt att du är skeptisk. De fick mig att göra en ny bedömning av vissa punker av detta innehavet. Det ändrade inte min syn någonting men som sagt. Jag läste på lite till:)
Nog om det, det har gett några tusenlappar i portförljen under uppgången som vart. Nu är det motstånd och stöd och allt vad de är som folk tittar på och då kikar jag vidare på andra aktier. Det där är inte min grej, enda anledningen att det funkar är för att många använder det… Men i osäkra lägen så kan de där trenderna lika gärna lura en som att göra en till vinnare.
Jag har köpt en liten men ack så mumsig post i Beijer Alma, jag vet inte varför men jag får goda vibbar när jag läser om dem. Bra ledning, bra företag i koncernern. Ja, de mesta stämmer.
Jag har sålt av Nibe, då jag såg en större potencial att öka mitt innehav i Naur. Vilket hittintills har varit rätt beslut.
Bilia har jag minskat på, även, där för att öka i Naur. Bilia har gått bra det sista och är nu uppe i 111 kr. Jag köpte in mig på 101 och har gjort en fin liten vinst. Kursen borde gå upp till 120-130 till utdelningen ska komma. Beror visserligen mycket på vilka siffror som rapporten visar men jag tror nog de ska leverera.
Det enda negativa är som sagt Mats Qviberg " finns inte på värdskartan" mannen…
Africa oil som stiger på förväntningar som aldrig slår in. Försenade borrningar osv osv. Men hoppet är det sista som lämnar människan.
Billerud som är en av de stabila har gått upp ca 23% sen mitt inköp.
Som jag sa innan. köpte man mer aktier för några månader sedan så HAR man gått med VINST ( iallfall på de man köpte då). Om man nu inte spekulerade bort pengarna i lite “farligare” aktier som shamaran.
Jag har kikat på den aktien ett tag och funderar på att gå in. Dock med en ytterst liten post, skrämmande liten, courage dödande liten post. För upp borde den gå, förr eller senare bara irak får koll på grejjerna eller Lupe köper upp dem;)
Nu hör jag lillan skrika i spjälsängen så jag får väl mata henne här.
MVH // Ru