Betting Promotion rapporterar imorgon sitt resultat för det andra kvartalet. Både bruttoomsättningen och nettoomsättningen är redan publicerade och hamnade på 2 040 MSEK, respektive 9,6 MSEK, motsvarande en bruttomarginal på 0,47 procent efter avgifter. Siffrorna låg under våra förväntningar på 2 535 MSEK, respektive 15,2 MSEK.

Fotbolls-VM fick inte den positiva effekt som vi hade hoppats på men det viktiga affärssegmentet Fotboll nådde i alla fall en godkänd bruttomarginal på 0,67 procent.

I morgon fredag släpper bolaget den kompletta rapporten för det andra kvartalet och vi räknar med ett resultat på nedersta raden på 2,0 MSEK.

Bolagets bruttomarginal fortsätter att vara lägre än förväntat och kursen fortsätter att söka sig söderut för att anpassas till lägre förväntningar. Bolaget jagar också kunder för sin B2B-satsning och det verkar troligt att det är först om bolaget lyckas skriva några sådana kontrakt som en uppvärdering av aktien kan bli aktuell. Vi återkommer med en längre analysuppdatering i början av nästa vecka.