AxonKids: Nytt avtal med kinesisk återförsäljare ökar försäljningen enormt
2015-01-27 20:17, Edited at: 2015-01-27 22:24Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.
Axon Kids har slutit ett försäljnings avtal med en kinesisk återförsäljare. Avtalet är väldigt omfattande och kommer öka Axon Kids lansering och försäljning på den kinesiska marknaden omfattande.
Axon kids kom med ett Pm att de slutit ett avtal med en kinesisk återförsäljare. Det mest intressanta är storleken på försäljningsavtalet.
"Säljbolaget som täcker hela Kina kommer att samgå med Axonkids distributör på plats och satsa på Axonkids produktfamilj som enda varumärke för 2015. Med detta samarbete på plats når Axonkids mer än 450 barnbutiker inom Kina utöver de franchise butiker som Axonkids distributör på plats öppnat och kommer öppna. Den prognos som gjorts tillsammans med distributören och säljbolaget ger en minsta säljvolym som är 400% över den som Axonkids lagt i budgeten för 2015, vilket innebär en ny budgeterad försäljning i Kina på 13 MSEK. Även för 2016 och 2017 är prognosen mycket offensiv där prognosen ger en fördubbling av försäljningen för varje år. Säljbolaget har sålt bilbarnstolar under fyra år med en mycket god tillväxt och har utifrån detta gjort prognosen för försäljningen av Axonkids produkter för de närmsta tre åren. Effekten av denna satsning kommer att synas redan i Q3 och Q4 för 2015."
Axonkids kommer öka försäljningen i Kina minimalt 400%. År 2016 och 2017 räknar man med en försäljningsökning på det dubbla varje år. Axonkids blir också barnbutiksföretagets enda leverantör av barnstolar. Detta ökar antalet försäljningsställen med 450 barnbutiker förutom de som redan säljer Axon Kids sortiment.
Vd i Axon Kids uttryckte sig belåtet:
"”Det känns mycket positivt att kunna gå ut med denna nyhet som vi arbetat hårt med under det gångna året. Säljbolaget har gjort ett fantastiskt resultat med bilbarnsstolsförsäljning och ger oss ett helt annat grepp om den Kinesiska marknaden. Med detta säljbolag samt det tidigare aviserade franchisekonceptet så går Kina mot att bli den största marknaden för Axonkids redan under 2015” säger Tony Qvist, VD Axonkids AB. "
Axon kids är ett nischat företag specialiserat på just bilbarnstolar. Stolarna håller erkänt hög kvalité. Bolaget har ett lågt börsvärde idag Tisdag 27 Januari på 37 miljoner.
En prognoticerad försäljningsökning på minst 600% framöver med starten Q3-Q4 2015 bör inverka positivt på aktiekurs om framtida omsättning.
Starkt köp!
/baby Bjaen