Det har spekulerats vilt på olika forum vilken stor koncern det är som Bublar Group jobbar med.

Jag tror mig mig har hittat den mest troliga kandidaten hittills.

IKEA, är det med 99%’s säkerhet inte. Då de redan har en väl fungerande app som funnits på marknaden i ett par år och laddats ner över 10 miljoner gånger.

Däremot hittade jag en intressant artikel från 10:e Juli där Ken Worzel, Nordstrom’s chief digital officer, säger att de ska bli “best fashion retailer in a digital world.” och fortsätter “Nordstrom is in the middle of a beta test with 800 people in its top market of Los Angeles to weave together smartphone-based shopping features with the in-store experience to speed up what it calls the “customer journey.”

“The plan doesn’t involve a spate of new technology offerings. It relies on a combination of initiatives Nordstrom already out there and getting them to work together via an app.”

Tidigare i år så köpte Nordstrom två tech-bolag, BevyUp och MessageYes.

“BevyUp’s platform will enable store associates to communicate with customers when they’re out of the store. MessageYes will bolster Nordstrom’s ability to send consumers personalized mobile messages.”

Jag tror att Bublar har skapat en app som kombinerar AR-shopping med Nordstroms BevyUp och MessageYes för att förkorta det som Nordstroms kallar “konsumentresan”.

Vad tror ni? Den 17:e augusti meddelade Bublar via delårsrapporten att “AR applikationen som Bublar levererat till den internationella koncernen har testats i verklig miljö mot konsument och fått ett bra mottagande.”

sökord bublar sanrio hello kitty glowing gloves mercury