Post entry

Låg värdering och tillväxt ger lyft 2010

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Inledning: Har under de senaste månaderna följt bloggar och analyser på ”rödögat” och insett att det skrivs en hel del riktigt intressanta och spännande rader här. För den som inte har tid och lust att analysera branscher och bolag är rödögat ypperligt. Att ta rygg på exempelvis Kalles farsa, svenskmillionaire, inZaire eller någon av de andra medlemmarna kan generera en hel del rolig läsning om det ena och andra och givetvis en hel del pengar också. Så nu efter att ha läst om Warren Buffets strategier fick jag tummen ur och levererar här min första blogg. Det får bli ett köptips som borde generera 100% under 2010, en aktie som ännu inte upptäckts av de stora drakarna.

Köptips: Alltele lämnade dagarna innan nyår en ny prognos om en omsättning på 300milj och en vinst efter skatt på 20milj kronor. Alltele värderas idag till 120 milj och har ett PE-tal på 6 baserat på prognosen för 2010. Jag kan inte hitta något annat bolag i branschen som värderas lägre och tror på en uppvärdering inom 3 månader. Jag tror även att prognosen är lågt lagd då det väntar fler uppköp och kraftig expansion för bolaget med eget kassaflöde.Bolagets har ett mycket bra operativt kassaflöde 22milj q1-q3 2009.

Motstånd finns vid 12,6-12,7 och 13,3 se

http://www.introduce.se/foretag/alltele/teknisk-analys/2010-01-04/alltele-teknisk-analys

Målkurs : 2010 25kr

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?