Under de senaste två dagarna har en tävlingsdeltagare stuckit ut alldeles extra. Det är givetvis ”Thjelvar” vi talar om som har fått sin depå att växa med 300 procent. Vi passade på att intervjua Thjelvar eller Magnus Svensson som han heter ”In real life”.
Visste du något om CFDs innan tävlingen?

Nej, inget överhuvudtaget. Jag brukar besöka redeye.se och har sett reklamen för IG-Markets. När de sedan anordnade en tävling, så blev jag intresserad av att testa.

Brukar du investera i aktier?

Ja. Oftast handlar det om mer kortsiktiga positioner, så kallad swing trading. Teknisk analys intresserar mig.

Vilka affärer har lett till din framgång i CFD-tävlingen?

Uteslutande handel i oljan. Den har ju gått som en ”speedad jojjo”. Köp och säljpositioner med stor hävstång har gjort det möjligt att tjäna mycket pengar. Det gäller bara att våga låta pengarna rulla in när det går åt rätt håll. Glöm inte att knipa förlusterna tidigt när det går åt fel håll…

Min bästa position gjordes igår runt kl 18 då 160 000 kr rullade in under två timmar efter ett lyckat bet i oljan.

Har du några tips på vad man bör tänka på som nybörjare?

Jag tycker att den förra CFD-ettan sammanfattade det bra. ”Förstå vad du köper”.

Skall du inte stänga dina positioner nu när du leder så mycket?

Jo, det vore nog en god strategi. Men man vet aldrig vad som händer när övermodet plötsligt tar över…