På min profil kan man läas saker som folk förmodligen anser vara atypiskt för min generation såsom att jag vill"dö rik" eller satsar på sjukdommar och svält. Men även är det så att min satsning även riktar sig på en stor börskrasch. Det har väl ändå inte undgått många av dagens ungdomar att det kan komma en krasch under våran levnadstid - en krasch som kan bli den största och elakaste någonsin. Kanske är det bra…kan man bygga om ekonomin att innfatta miljö, människan och samhället och inte bara företaget. Är den dålig? Blir det storkrig, massvält och brott mot mänskligheten?

Det kanske är därför jag tuffar på med mina satsningar. Svält kan ju tolkas som den ananlys jag nyligen skrev om TrachTechnology - där stora nya anläggningar av köttfarmar ska producera säkert kött för konsumenten att äta.

Sjukdomar har en motståndare i analysverktyg så varför inte lite lifeassays för sjukvården - eller kanske lite alpha helix för att titta närmare på DNA hos vissa illbattingar. För är det inte så att index för hälsa och sjukvård stigit drygt 11% den senaste tiden - är det inte så att detta index vanligen attraherar investerare på en osäker börs?

Jag har flera olika definitioner av att vara rik - tyvärr är nog rik ett måste på ett av alla dess slag - just för att vara fri.

Och jag ser som nykommen det mönstret att det är många som vill vara fria - det kanske är däflr som man set så många köpråd i nyligen konstaterad lågkonjunktur. För det var väl ändå längesedan man kunde jobba sig rik på pengar i Sverige - bättre att låta annat arbeta för en själv istället. Så att “dö rik” kanske inte är helt fel nyans i dessa kretsar.

Lycka till grabbar och tjejer och skål för en skön helg.

/

B. Diddy