Björn Borg: onwards ’n’ upwards

Läs intervju med Jessica Linder I korthet – kommer ledningen att motsvara de höga förväntningarna på Björn Borg ? Det finns goda skäl att tro att Bolagets ledning kan få ut mer av varumärket: o Välvårdat varumärke. o Design i ständig utveckling. o Utökning av sortiment/kategorier (50/50 man/kvinna). o Förnyelse i handelsledet och etableringar på nya marknader. Högt ställda förväntningar o Q1-rapporten (15maj) blir en första värdemätare. o Inom 12-24 mån utkristalliserar sig etableringskostnaderna på nya marknader. ...

WBM - häng med på kort sikt

Förväntningarna om framtida vinster ligger i Bolagets förmåga att lansera Björn Borg på stora europeiska marknader. Enligt Bolaget vill man satsa mot Storbritannien och Tyskland. Häri ligger också, enligt min uppfattning, risken i WBM. Vi svenskar är ett litet förhoppningsfullt folk som gärna antar att våra hjältar är allas hjältar; och att våra värderingar är allas värderingar… Det kan vara så att britterna struntar fullständigt i Björn Borg – många skulle kanske hellre köpa prylar med Jonny Wilkinsons namn på. Och vem är då det? Jo, killen som avgjorde VM-finalen i rugby 2003. En hjälte fullt i klass med Stenmark, Borg och Foppa; men helt okänd i Sverige… ...