Community posts

Dome Energy - Stålbadet över

GL
glepar

0 comments

Dome Energy har som många andra olje- och gasbolag gått igenom ett stålbad. Men till skillnad från många andra har man gjort det framgångsrikt och tjänar nu pengar igen. Nedan följer mina anteckningar...

The Marketing Group – Varning för ras

CO
coachen

0 comments

Jag har noterat att det finns ett par individer som haussar TMG som en bra investering, vilket är olyckligt. Själv skulle jag vara mycket försiktig med att investera i ett bolag som bygger sin tillväx...

Crowdsoft – Kopplingar till Fingerprint

EC
ec556ba9e6b8

0 comments

Crowdsoft är ett mycket spännande bolag där ledningen, med bla Fingerprints förra styrelseordförande Urban Fagerstedt gör gällande att bolaget står inför sitt stora genombrott (går att läsa i prospekt...

Eyeonid - Teckna INTE

SP
spekulanten

0 comments

Det råder fortfarande IPO-hausse och det har fått rena lycksökare att försöka börsnotera sig. Eyeoneid är en av dessa. Mitt råd är att INTE teckna.

Proaktivt larm för kontokortbedrägerier

CO
coachen

0 comments

Sveriges Radio rapporterade i maj 2016 att antalet kortbedrägerier i Sverige ökar lavinartat. Under årets tre första månader har polisen fått in 25 000 anmälningar, vilket är dubbelt så många som förr...

SWEDENCARE - 25:- i närtid

BJ
bjornee

0 comments

Noterades för två dagar sedan på First North Stockholm. Brexit-oro och annat som händer i världen tror jag fått folk att missa denna potentiella raket. Bolaget uppvisade i Q1 mer en dubblering av omsä...