Rörvik Timber: potential för kursdubbling
Under våren har stort fokus, från såväl media som investerare, lagts på skogsindustrins starka utveckling. Rörviks konservativa värdering, i kombination med intressanta bolagsspecifika och långsiktiga...
Under våren har stort fokus, från såväl media som investerare, lagts på skogsindustrins starka utveckling. Rörviks konservativa värdering, i kombination med intressanta bolagsspecifika och långsiktiga...
New Science (NEWS) noterat på First North går med snabba steg från förhoppningsbolag till ett tillväxtföretag med vinstgivande rörelseföretag efter att Sverker Littorin övertog VD-skapet 2006. Men än...
I mitt förra bidrag rekommenderade jag Rörvik Timber på 57 kronor, kursen ligger nu runt 83 kronor så här kommer en kort uppföljning. Längre ner jämför jag Swedol och Clas Ohlson två bolag som är stab...
Gymgrossisten ett framstående tillväxtbolag med 20 procents rabatt till börsens genomsnittsvärdering som åtnjuter e-handelns fördelar med låga fasta kostnader, stordriftsfördelar, skalbarhet och effek...
Opcons möjligheter överstiger riskerna. Företaget spjutspetsteknik bidrar till en stor marknadspotential. Det finns många anledningar till forsatt uppvärdering av företaget. Medlemmen Stefan L. rekomm...
Starbreeze är en spelutvecklare i världsklass. De närmsta åren ser redan säkra ut med två avtal på nya uppdrag. Om Starbreeze nya produktion "The Darkness" blir den succé alla verkar förutse så ser äv...
PV Enterprise är ett mycket spännande bolag på en starkt växande marknad. Konkurrensen är dock hög och patenten obefintliga. Aktien har rusat osunt mycket under den senaste tiden på grund av ett inten...
Konsolideringen på marknaden för affärssystem kommer att fortsätta successivt. IFS senaste rapport var överraskande svag. Bolaget måste åter fokusera på bättre kostnadskontroll för att kunna nå ett bä...
Micro Systemation (MSAB) på NGM-listan är en extrem snabbväxare som nästintill satt världsstandard inom sin nisch, som är kriminalteknisk analys av mobiltelefoner. Vinsterna ökar för varje kvartal tac...
Björn Borg AB [tidigare WBM] har under det dryga året visat en formidabel kursutveckling. Förväntningarna från aktiemarknaden är därmed högt ställda, men mycket talar för att Björn Borg kan ko...