Community posts

Uppföljning Orexo

DF
dfe1b9810e10


0 comments

14 Augusti 2007 kl. 08.30 Orexo redovisar sexmånaders utvecklingen innan öppningen. Omsättningen uppgår till 15.2 miljoner kronor och förlusten hamnar på -94.5 miljoner kronor. Likvida medel och kort...

Sigges Portfölj och börsläget

D4
d4d4fc7029b5


0 comments

Först lite tillägg till "profilen". Min portfölj består i storlekordning av Betsson, Borg, ACAP-invest och Odd Molly. Mina övriga aktier (som främst ligger kvar av skatte och nostalgiska skäl) är nedh...

2007-08-13

FR
frefec


0 comments

Det går upp, det går ned, det går runt en liten bit. Ja den gamla låten säger mycket om börsen nu för tiden och vill man vara på den säkra siden kan det vara vettigt och vara likvid en hel del under d...

Den som vågar vinner

3F
3ffe76d281c0


0 comments

När det är oroliga tider är det de som vågar som vinner vilket nu återigen är på väg att visa sig. Det gäller verkligen att våga köpa aktier på utbombade dagar då det ofta blir hissen åt endera hållet...

2007-08-13

GL
glepar


0 comments

Rejält rally upp idag men jag litar inte på det. Tror inte för ett ögonblick att det är slut på kreditoron än. Vi har den traditionellt skakiga hösten framför oss. Gick in i XACT Bear idag igen efter...

När börsen rasar

CA
ca31f8aefb5e


0 comments

Sitter och jobbar lite hemifrån idag. Och man får sannerligen hålla i sig i köksbordet när man kollar aktiekurserna. Herregud. Det var riktigt länge sedan det skakade som det gör nu. Som vanligt kan m...

Xtracom: the sky is the limit

QW
qwertyuiop


0 comments

Xtracom AB är ett bolag med fokus på bredbandsmarknaden triple-play som växer kraftigt år efter år. Bara under det senaste året har Triple-play växt oerhört fort. Från 62 000 kunder för ett år sedan t...

Duroc: hopsvetsade bolag ett fynd

FA
fa708529f422


0 comments

Med ett börsvärde på 260 Mkr måste Duroc-aktien ses som ett fynd. Efter de senaste förvärven bör årsomsättningen överstiga 600 Mkr och med tanke på att bolaget därtill besitter en spjutspetsteknologi...