Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Analysutfall sedan start.

Årssammanfattning över analysresultat enligt nedan; Topotarget 0907 +35% # Alphahelix 0906 +15% Topotarget 0902 - 20% # Karo 0811 +35% Tripep 0811 +75% FPC 0809 -39% # Tilgin 0819 - 55% Epicept 0808 + 67% Alphahelix 0807 2% Medivir 0807 + 16% Karo Bio 0807 +77% #Av ovanstående har 2 bolag genomfört emissioner med erbjudande och utspädningsefffekt till befintliga ägare vilket gör det komplicerat att ge en fullständig bild av utfallet mot dessa aktier, dessa bolag är FPC samt Topotarget.# ...

2017-05-30 12:26 · krax

Den nya influensan (Eurocine), 30-40 % av befolkningen kan insjukna.

(Redigerad nu) Det jag vill få fram är några detaljer efter ett samtal med SMI. Det jag tycker är märkligt är att det inte riktigt framkommit tidigare i detalj. Läs gärna själv på http://www.smi.se/nyainfluensan/ eller ring 020-202000. Sverige har beställt drygt 18 miljoner dosor (2 till varje person krävs) av en ny variant av pandemrix som GlaxoSmithKline håller på och tillverkar på nya influensan A(H1N1)v. Hela svenska befokningen skall erbjudas att vaccineras i år då den nya influensan är av en ny virusstam och man beräknar att 30-40% av befolkningen kan drabbas mot normalt några % endast. Så står det på SMI:s hemsida bl.a.: ...

Topotarget, konkurrenters erkännande ger fördel..

Windhover utser Gloucester s cancerpreparat Romidepsin som en av de top 10 mest lovande kandidaterna i världen som föremål för ett avtal inom onkologi. Ett utnämnande som Topotargets Belinostat fick för några år sedan men där de ännu inte signat ett avtal. Romidepsin ä’r liksom Belinostat en HDAC hämmare och har alltså samma verkningsmekanism som Belinostat, där man satsar på ett FDA godkännande initialt för CTCL indikationen. Vi kan nog räkna med stora möjligheter för Romidepsin att erhålla FDA godkännande vilket också gäller för belinostat. Belinostat har fast track avtal med FDA där man kör fas III för PTCL och behöver respons på minst minst 14 av 100 patienter för att få godkänt. Man har i dag resultat som mer än väl tillfredsställer de kraven och har alltså goda förutsättningar att nödvändig kvot nås. Vad som är intressant är att för så svårbehandlade indikationer som PTCL och CTCL kommer det bli extra viktigt att kunna kombinera olika terapier för att uppnå bästa möjliga effekt vid behandlingen. ...

2017-05-30 12:26 · krax

Bye bye EpiCept - you broke my heart!

Den 9 juni gav EpiCept en företagspresentation vid ”Noble Financial Capital Markets Austin Power Brokers Conference”. Jag tittade på presentationen via webben och jag minns att jag fick en stark olustkänsla eftersom jag tyckte att Vdn Jack Talley var uppenbart skärrad. Jag uppfattade detta som mycket underligt eftersom Talley, bara en vecka tidigare, varit rätt så självsäker och t.o.m. på gränsen till arrogant vid årsstämman i Stockholm. Möjligtvis var det vid denna tidpunkt som det preliminära avtalet med den europeiska partnern för Ceplene havererade. ...

Eniro något att ha?

Eniro har haft det motig på senare tid och inte fått så mycket uppmärksamhet tycker jag. Har kollat på aktien lite nu sen den tog sitt jätte skutt från strax under 10kr till lite över 40. Men har dalat ner iegn på 23,7kr. Om man kollar på diagrammet så har den legat på ganska höga nivår gentemot vad den gör idag. Jag känner mig faktist lite sugen på den känns om den kan bli ett riktigt kap om den får fart igen. Dock är det lite dåligt med analyser önskar att det fanns någon bra nyligen uppdaterad analys om aktien. De har ju sin Q2 rapport den 26:e kan ju vänta tills då i guess cashen kommer ju den 27:e ^^. ...

Pengar och känslor

Om man läser lite grand på diverse tjattsidor så slås man över hur pengar väcker känslor. Investeringar som gått snett ner en procent eller två väcker genast någon som vill göra ner aktien, företaget och alla som någonsin investerat i aktien. Aktier som går upp drabbas av både de entusiastiska påhejarna och de kritiska pessimisterna. Och vilket språk folk använder. Levande, visst, men fullt av tillmälen till både kreti och pleti, företagsledare och fan och hans mormor. ...

Epicept - reflektion från dagens webcast

Om vi bortser från Jack Talleys relativt svaga insats idag och tittar på vad vi faktiskt fick reda på istället. Idag fick vi priset för Ceplenes försäljning via IDIS. Det är satt till hela 31 500 Euro. Tidigare har Epicept angivit att Epicept skall betala en “fee” till IDIS för försäljningen via “namened patient programmet”. Om vi är konservativa och antar att denna avgift är väldigt hög, säg 11 500 Euro så hamnar vi på en intäkt för Epicept på 20 000 Euro per patient. ...

Epicept - klarar inte börskraven

Epicept 5,20 kr Den amerikanska börsen Nasdaq har en regel som säger att inga aktier får ha en kurs under 1 dollar. Epicepts amerikanska kurs står i dagsläget i 83 cent. Epicept mottog den 3 augusti brev från Nasdaq om att bolaget inte uppfyllt börsreglerna om minimumbudkurs som skulle ha gjorts senast 28 juli. Epicept avser att kräva en prövning och räknar med att en sådan sker i september 2009. Enligt reglerna kan panelen ge Epicept upp till ytterligare 180 dagar från den 3 augusti att möta den regel som inte följts. ...

Säsongsmönster maj-oktober vid halvtid

Nu har maj-juli redan passerat och vi är alltså mer än halvvägs igenom den säsongsmässigt svaga perioden maj-oktober. I år har utfallet varit allt annat än svagt med tanke på att börsen har stuckit iväg rejält uppåt, speciellt under juli. Jag flaggade i början av majför att det kunde bli en stark utveckling och så här långt har mönstret från tidigare år följts väldigt väl. Tyvärr fokuserade jag själv för lite på mönstret vilket var ett misstag. Ibland blir analysen rätt men handeln fel, och ibland sker det omvända. ...

Words of wisdom

Solen strålar och allt är lugnt och stilla. Människor går sakta genom staden och gör sina sedvanliga torsdags bestyr. Plötsligt kommer en lastbil körandes, på flaket står ett gäng glada människor och dansar till den ultimata festmusiken. Livet leker för dessa människor, folk runt lastbilen börjar hoppa upp och vill delta i festligheterna. Lastbilen kör vidare, människor hoppar upp i ett mer frenetiskt tempo. lastbilen fart saktas ner pågrund av den överdrivna lasten. Människor börjar hoppa av, det är för trångt på flaket. Lastbilen töms snabbt, folk blir nertrampade i ren frustration. Lastbilen stannar abrupt och folk kastas genom luften. lastbilen slår i backen och de sista människorna är nu av. ...