BlackPearl gästar Sverige.
BlackPearl med VD John Festival samt några ur teamet är och gästar Sverige i dagarna med en mindre roadtrip. Malmö idag och Öhmans, Stockholm, på torsdag. Någon som ska/kan närvara ? Själv kan jag inte, tyvärr. Enbart för kunder enligt Paparazzi som kommenterar det i bloggen… Nu tror jag inte att det kommer någon kioskvältare från VD:n men en och annan godbit bör det ramla in ändå. Tomhänt kommer han nog inte. Onion Lake där man sjösatt ett borrprogram om 27 brunnar går enligt plan eller kanske t.o.m bättre. Blackrods SAGD går enligt plan och man upprepar potentialen om 50.000 bopd/d i kärnfälten. Framgångarna med polymer pilot i Mooney fortsätter…I Q3 rapporten sa VD att han tror på 50.000 bopd/d “over the next few years”. Jag tolkar det som 2-3 år…Under den tiden så har pipelinesystemet i regionen fått mycket större och bättre kapacitet vilket gör att kostnaderna för oljetransporten kommer att sjunka väsentligt. BlackPearl har fått ner sina rörliga samt fasta kostnader rejält för varje kvartal. Bolaget har en mycket god kostnadskontroll… ...