Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

MODUL1

Hur mycket UC skickas ut varje år - x antal ? Pass upp ! Bolaget har ändrat om till mjukvarubolag vilket kommer minska kostnader för konsultbolag. ICA med större bolag kommer skära ner kraftigt med konsulttjänster. Know IT kommer senare hamna i konsult havanden men är fortsatt stark IT konsult och kvar på ICA. Bra börja se över i tid Modul 1 och UC etablerade under sommaren 2009 ett samarbetsavtal som innebär att UC har inkluderat CM1 i sin produktportfölj. UC är Sveriges ledande affärs- och kreditupplysningsföretag och erbjuder även möjligheten att få CM1 integrerade i de produktlösningar som UC:s kunder använder i dag. ...

Avtalet som kom..

Så kom då avtalet till slut. Avtalet är bättre än vad som kan avspeglas i kursen. Felet är att inför avtal är Nordnet och Avanza FÖR stora ägare. Jag var tämligen säker på att väldigt många skulle släppa sina aktier tidigt, för tidigt. Avanza och Nordnet, läs småsparare, är ofta allt för kortsiktiga i sina investeringar. Här finns mer att hämta. Nåväl, det vi nu bevittnat är hur så kallade stöd bildas. TA är inte bara humbug, det finns en logik i stöd och motstånd. Många sålde nu sina aktier i Epicept, troligtvis glada för att åtminstone få igen sina pengar, en del dessutom med en liten vinst. Omsättningen avtalsdagen plus några fler dagar har varit enorm om man jämför med vad som tidigare varit. De som nu köpt vill ju knappast sälja med förlust, detta blir då ett stöd. I och med denna enorma omsättning lär dessa nivåer utgöra ett enormt starkt stöd.. Nästa motståndsnivå kommer då bli trakten av 7.50, en tidigare topp, här kommer nästa drös av försäljningar ske, dvs det var många som köpte här sist. De är nu glada att få tillbaka sina pengar. Efter denna nivå blir det desto mer spännande, det är rätt öppet efter 7.50. ...

Questerre ska upp mer !

Questerre Energy har fått ytterligare två Köprekar med kursmål 30 NOK enligt Norska mäklarhuset ABG och Argo Securities. Klistrar in lite :::: ABG Sundal Collier har tatt opp dekning Questerre-aksjen torsdag og meglerhuset er desidert største kjøper i aksjen. Meglerhuset har en kjøpsanbefaling med et kursmål på 30 kroner. ABG är största köpare idag med 750.000 nettoköpta i skrivande stund, och man anger det stora intresset för aktien och shalegasen genom att nämna dom två senaste storaffärerna inom sektorn. Exxon och Totals inbrott i shalegasen. Questerre ses som en uppköpskandidat och det är positiva vibbar ang dom två horisontella brunnarna som borras “as we speak”. Bolaget förväntar sig 1,5 miljoner kubikfot/d medans en analytiker tror på 2,0 miljoner. 1,5 miljoner/d skulle vara en överraskning enligt ABG. Vidare står de att läsa : Basert på relativt konservativt anslag lander vi på en risket verdi på 30 kroner pr aksje (og en urisket verdi på 85 kroner pr aksje), heter det. Resultat från borrningarna kommer i lutet av februari, och nu börjar många storspelare positionera sig i aktien. ...

Stor potential i Vostok Nafta

Vostok Nafta fångade mitt intresse efter volymuppgången den 28 december. Vanligtvis köper vi i Trading Scenarios-portföljen aktier på rekyl men i det rådande riskvilliga marknadsklimatet beslöt vi att ta en position redan dagen efter på 30,50 kronor. Aktien bröt genom motståndet vid 32 kronor under hög omsättning och bekräftade därmed en köpsignal. Det forna motståndet vid 32 kronor har nu också sannolikt övergått till att fungera som en stödnivå. Sommarens och höstens handelsintervall mellan 23 och 32 kronor indikerar en uppgång till 45 kronor på ett par månaders sikt. ...

Redbet

Hej, Jag har bara en liten fundering och vet att det finns folk här som har kolla på Redbet. Jag införskaffade mig (efter den rejäla nergången) ett litet innehav i Redbet.. Nu har dessa stigit med över 27% på en vecka utan att jag någonstans kan hitta någon indikation på varför… Är det någon som har mer information att ge ? :)

Epicept - Meda om Asien

Frågeställning: " Hej ###, Jag funderar på vilken typ av ansökningar och myndigheter behöver Meda genomgå för att få till försäljning av Ceplene i Asien och Australien? Fungerar det som i Europa att ansökningar måste lämnas in till motsvarande EMEA för att få medicinen godkänd på dessa marknader och sedan vid godkänandet lämna in en marketing authorization approval (MAA). I detta fall, vilken tidsram brukar dessa uppta? Är det ca 300 dagar för ett godkännande för dessa myndigheter precis som EMEA eller går processen fortare i och med EMEA godkänande? Vilket tidsperspektiv har ni själva för dessa marknader? ...

Lagen om attraktion

Tydligen så är det fler personer som läser mina blogginlägg på denhär sidan än på min bloggsida (http://finansfursten.blogspot.com/). Hade 11 kommentarer när jag loggade in idag sen mina inlägg igår :) På den senaste tiden har jag studerat en del filosofi, psykologi osv. En teori som jag har uppmärksammat mycket här för några veckor sen är lagen om attraktion tillsammans med målbilder. Vad flummigt det kan låta men egentligen är detta det som allt bygger på. ...

Aktiehandel med testiklarna

Gustaf von Platen var forste chefredaktor for Veckans affarer och dessutom under langa tider chefredaktor for saval Vecko-Journalen som Svenska Dagbladet. Han skriver i sina memoarer att en tidningen skall goras med “hjartat och testiklarna”. Han forsvenskar det populara amerikanska uttrycket “from the guts”. Alltsa kansla, intiution, erfarenhet, passion o.s.v. Legendariske GE-chefen Jach Welch har val som undertitel till sina memoarer “Jack, direct from the guts”. I Business Week december, 21, 2009, finns en recension av en ny bok. ...

Positiv inledning

Fortsatt uppgång i USA efter Stockholmsbörsens stängning samt positiv utveckling i Asien indikerar en positiv inledning på handelsdagen. Efter att ha inlett dagen i negativt territorium vände de amerikanska börserna relativt snabbt uppåt och visade därefter en positiv trend för resterande del av handelsdagen. Dow Jones noterade en uppgång på 0,5 procent, S&P500-index steg 0,8 procent och tekniktunga Nasdaq-index var starkast med en uppgång på 1,1 procent. Bland annat var det Google-aktien som tyngde initial efter bolaget meddelat att de kanske kommer avveckla sin verksamhet i Kina. Från att inledningsvis ha visat en nedgång på över 2 procent återhämtade sig aktien under dagen och noterades vid stängning till en nedgång på ca 0,6 procent. ...

Volatil börs..

.. den här veckan, mycket huvudkliande, men ser till min glädje att Ericsson knäppt tillbaka Huawei på näsan här på hemmaplan i och med att de fått förtroendet i utbyggnaden av det nya LTE-mobilnätet i norden. Topotarget, som jag fick tips om i förra blogginlägget verkar inte ha rört sig något nämnvärt, någon som har något nytt på det området? Annars har jag ingenting av vikt att tillägga, resten av kvällen spenderas framför matteböckerna istället! Lev väl! ...