Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Seamless - Lars Johan Jarnheimer

Skrev blogg om mkt intressanta snabbväxaren Seamless (på First North-listan) i fredags (som kom med finfin rapport häromdagen). Missade förstås att nämna en riktig väsentlighet. Nämligen att fd Tele-2-VD:n Lars Johan Jarnheimer nyligen klivit in bolagets styrelse. Säger inte hela storyn om bolaget men är i varje fall ett fantastiskt kvalitétstecken och ger ytterligare krydda åt detta superintressanta tillväxtscase. Länk till blogg: http://www.redeye.se/aktiebloggen/6879/#kommentarer Läs på om Seamless. Bolaget är inte superlågt värderat men ska inte vara det. Bolaget far fram på alla plan och har ett mkt spännande 2010 framför sig. Jag har svårt att se att aktien ska kunna backa från dagens nivå utan tror att det är full fart framåt och uppåt för bolagets aktie i ytterligare 30-50 %. På ett års sikt, om bolaget levererar ytterligare till marknaden, har vi en kursdubblare. På ännu längre sikt… ja finns gott om möjligheter att drömma på en mkt trevlig framtid för bolaget. ...

Marknaden har feltolkat läget i Karo Bio

Under tisdagen förra veckan så rapporterade Karo Bio sin bokslutsrapport. Rapporten gick att tolka på olika sätt, vilket gjorde marknaden osäker. När sedan Karo Bios vd Per Olof Wallström gjorde ett uttalande i en intervju med Direkt valde marknaden att felaktigt att tolka det som att det inte finns några intressenter till bolagets huvudprojekt eprotirome som därför ska utvärderas mot mer nischorienterade sjukdomar istället för den breda patientgrupp som bolaget tidigare kommunicerat. Marknaden reagerade med att handla ned aktien cirka 35 procent. ...

Trouble in Paradise.

http://www.realtid.se/ArticlePages/201002/12/20100212131709_Realtid935/20100212131709_Realtid935.dbp.asp Det kastades nyss en hel näve grus in i maskineriet hos Mineral Invest International. Nedan är saxat från realtid.se “Joachim Andersson är operativ chef i Mineral Invest, ett bolag inriktat på småskalig mineralhandel i Afrika som noterades påAktietorget i september förra året. Joachim Andersson beskrivs som en huvudpersonen bakom verksamheten. Bolagets affärsidé vilar till stor del på hans upparbetade kontakter i Kongo, Etiopien ochDjibouti. Bolaget har berättat om äventyrliga resor med motorcykel för att frakta guld från de lokala producenterna.” ...

Beowulf Mining, snar nyemission föga trolig.

Jag tror inte att Beowulf i dagsläget står inför en nyemission. Bolaget kommer den 15 och 16 feb att genomföra två presentationer i Stockholm, hos Aktiespararna och Aktietorget. En del har uttryckt oro för att dessa skulle förebåda en snar nyemission. Men jag tror inte att bolaget i dagsläget planerar för en dylikt. Det primära skälet till presentationerna torde vara att göra bolaget mer känt…OAVSETT det gäller småsparare, större investerare eller rena storaktörer. ...

2017-05-30 12:54 · dawny

Macro - 12 månader..

Blev lite stimulerad av Oskars blogg om EU området. Det ena ger det andra, och varför stanna i EU när handeln/ ekonomin är global. EU:s mest högljudda problem just nu är Greklands statsfinanser, eller snarare om hur dessa skall vändas på rätt köl. De flesta pekar på EU:s plånbok tyskland, men där är man inte helt överförtjust att slänga friska pengar i en läckande båt. Främst av inrikespolitiska skäl. Det är ju så att många EU länder har inte sanerat sina ekonomier och de är illa rustade mot ökade kostnader i form tex pensioner som snart börjar rulla in i och med att 40 talare pensioneras. Sänker man pensioner och samtidigt hjälper tex Grekland att börja med, så är ju läget bäddat för regimskifte vid nästa val. Att använda EU som ordergivare, vem som skall bidraga och hur mycket, sänker EU:s popularitet vilket inte heller är bra. ...

publicering av delårsrapporter under pågående handel är vansinne!

Idag tar jag upp en fråga som jag bara måste diskutera lite om. Jag har varit irriterad på detta länge! Varför i hela fridens namn publicerar vissa bolag sina delårsrapporter under pågående handel??? De flesta som handlar med aktier tycker att rapportperioden är en mycket spännande tid. Det beror på att det kommer ut en hel del ny information om man får facit för de senaste 3 månaderna. Ofta sker det större kursrörelser i samband med att informationen publiceras. ...

Jag har en fråga!

Sitter här och funderar på hur jag ska placera en del av mina pengar. Eventuellt ska det bli hus snart vilket innebär att en del flis skall sättas av till det. Sen är det resor, mitt stora intresse här i livet. Det kostar ett gäng kronor varje år. Men bortsett från det, säg att jag har i runda slängar 100 000 som jag kan vara utan i 10 år. Vad tycker denna eminenta community att jag ska placera dom i? ...

Problem med "lag" men fix på väg.

Efter Open Beta startade så strömmade det till massa nya spelare/testare till Mortal Online vilket har gjort att spelet blivit i stort sätt ospelbart senaste tiden pga all lag men det ser ljusare ut nu. Star vault har väldigt få anställda för att vara en MMO-utvecklare men dom verkar jobba på riktigt hårt. VD:n Henrik Nyström gick ut med detta i forumet fredagen den 12/2: _“Dear community, As you know we have been working on fixing the lag we have been experiencing during the latest open beta phase. We\’ve successfully pinpointed the main reasons for his and are currently solving them as fast as we can. ...

Detta är skandal! felvinklat pressklipp sänkte Biophausia aktie med 18%

innan handeln gick igång på Fredags morgonen pumpades ut en nyhet som sänkte aktien i ett slag med 18% SIXnews 08:42 > biophausia skall se över finansiella mål (SIX) Läkemedelsutvecklingsföretaget BioPhausias styrelse har beslutat att inleda en process att se över de kommunicerade finansiella målen. Det framgår av bokslutsrapporten. Den andra bomben som lades ut var Prispress har ej lättat för licensierade produkter Den tredjebomben som las ut var HQ underbyggda analys no case riktkurs 1,64kr HQ Bank förväntar sig en svag kvartalsrapport från Biophausia med risk för försämrade framtidskommentarer från bolagets sida. ...

Malka Oil - Händer det nu?

Nu kom så bekräftelsen, stålarna är på kontot. http://cws.huginonline.com/M/138739/PR/201002/1384172_2.html Via kassan värderas varje aktien till ca. 20 öre. Med dagens kurs på 15 öre ser alltså aktien mycket billig ut. Vad shoppar VD Maks nu och hur kommer handeln att se ut på måndag? Intressant läge för oss som har kommit in betydligt billigare. mvh el julio