Hej och välkomna! Jag hoppas ni kommer att trivas här och att ni blir aktiva och återkommande läsare till en blogg som jag tror kommer att utmärka sig från dagens ekonomi-, finans- och aktiebloggar.
Innan bloggandet tar fart på allvar tänkte jag kort beskriva för er vem jag är och vad jag har tänkt att bloggen ska handla om.
Jag heter Mikael och är 20 år. Jag arbetar idag med långsiktiga investeringar och kortsiktig trading. De långsiktiga investeringarna är baserade på fundamental analys och tradingen (swing och intermediate trading) är baserad på teknisk analys. Detta har varit ett privat heltidsarbete för mig sedan jag avslutade mina gymnasiala studier.
Intresset för ekonomi och aktier har funnits länge, men det tog fart på allvar när jag var 17 år. Sedan dess har jag varit fast. Jag har läst det mesta jag kommit över om ekonomi, aktier, finans, råvaror etcetera. Under dessa tre år har jag arbetat fram en affärsmodell och två analysmodeller som jag idag tillämpar fullt ut i mitt dagliga arbete.
Bortsett från det rutinmässiga arbetet, så pågår det idag en större effektiviserings-, förbättrings- och kvalitetssäkringsprocess av den tekniska analysmodellen. Detta utvecklingsarbete beräknas vara klart vid halvårsskiftet.
...