Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Innebörden av långsiktiga trender

MrPink lämnade en kommentar på Redeye efter mitt föregående blogginlägg; Förestående tjurrusning? (TA) – han skriver följande ”Om du backar och tittar bakåt 4 år! Får du då samma bullish-trend som du sett sedan i maj i år? Såg det här klippet som jag följde med intresse, men en stor dos skeptisim (inte min kopp te det här med TA). http://www.youtube.com/user/PSAadmin#p/u/1/Kq_8kvZYyAQ Han låter vettig, men bara den känslan är ju en varningssignal i sig ;) Makro styr idag helt mina björninvesteringar. (TA BEAR vid 1100-1200 nivån med minst tre lägre toppar inom kort)? ...

It och regionministern till HomeMaid

Tisdagen den 12 oktober 2010 kommer it- och regionminister Anna-Karin Hatt att pressentera regeringens budgetproposition på HomeMaid i Halmstad. Jag tolkar valet att låta HomeMaid vara med i presentationen som ett teken på att regeringen vill utöka Rut-avdraget och skapa ännu bätre förutsättningar för tjänsteföretag att förbättra sin verksamhet. HomeMaid är en modern och professionell städfirma som satar på högkvalite och god service till privatkunder. Det är ett marknadsledande företag inom hushållsnära tjänster och handlas på Aktitorget. ...

2017-05-30 13:37 · wifa

Ericsson - äga eller sälja?

Ericsson B 72 kr Presentation: Telekombolaget Ericsson har tre affärsområden: Nätverk, Globala tjänster och Multimedia. Ericsson är dessutom hälftenägare i telefontillverkaren Sony Ericsson. Det som talar emot ett ägande: Ålandsbanken sänker sina prognoser för Ericsson och sänker rekommendationen till minska från tidigare neutral. Riktkursen sänks till 72 kronor från tidigare 80 kronor. (5:e Oktober 2010) kronan har stärkts har i sin tur lett till lägre försäljning och vinster för Ericsson. ...

Eric Tour i ropet

Eric Tour i ropet (kl 15:00) Under helgen och idag har en något oväntad blogg blivit den mest lästa. Bloggen har namnet “Välkommen Eric Tour” och är mer än 3 år gammal. Om man googlar “Eric Tour” så kommer bloggen högst upp bland sökresultaten. En finansman med samma namn figurerade på fredagen i DN Bostad, där han talade om sin vindsvåning i Vasastan, på 165 kvm med 6 meter i takhöjd. Givetvis har våningen även en “underjordisk” bastu, med tre generösa lavar och helkaklad dusch, två takterasser och en ångbastu. Artikeln har uppenbarligen retat upp några. På newsglobe.com kan man läsa “FUCK OFF ERIC TOUR!!!!!!!!” Det är Henrik Schyffert som uttalar sig på sin Twitter. Han fruktar att undergången är nära. Är vi så rika och feta att vi inte reagerar på sånt här? säger Schyffert. ...

NeuroVives Orphan Drug Designation i Europa för NeuroSTAT formellt beviljad !

Idag kom NeuroVive med ett PM där de tillkännagjorde att Orphan Drug Designation nu definitivt dvs formellt blivit beviljat i Europa för NeuroSTAT inom deras huvudområde neuroprotektion vid måttligt till svår hjärntrauma. Det innebär bl a hela 10 års exklusivitet på marknaden efter ev framtida beviljat marknadstillstånd. Dessutom får de regulatorisk hjälp under processen fram till kommersialisering och den kan även väntas gå snabbare. Framöver är en annan trigger att motsvarande (avser 7 års exlusivitet) ges i USA där insökan redan är inlämnad. ...

Öppning i dur

Stockholmsbörsen förväntas inleda handelsdagen svagt uppåt. Stöd kommer från de asiatiska börserna tillsammans med ledande amerikanska och europeiska terminer. De amerikanska börserna avslutade veckan med uppgångar. Statistik kom in sämre än väntat och sänkte sentimentet i början, men efter en timmes handel steg kurserna. Vid stängning var Dow Jones upp 0,5 procent, det breda S&P 500 klättrade 0,6 procent medan Nasdaq avancerade 0,8 procent. En försvagad dollar ledde till stigande råvarupriser under fredagen. Vid golvhandelns stängning på Nymex handlades WTI-oljans närmaste termin för 82,77 dollar per fat, vilket motsvarar en uppgång på 1,10 dollar per fat. ...

Neurovive - En riktig pärla

Andreas Inghammar började med att berätta om bolagets historik och fortsatte sedan hur läget ser ut idag. Efter 60 minuters lyssnande och svar på de frågor han fick kände jag direkt att detta kan bli något riktigt stort. Noterbart är att jag redan läst allt som går att läsa om Neurovive och har dessutom en hel del aktier i bolaget. Han berättade som om NeuroSTAT redan var en färdig produkt inom hjärntrauma, när fråga kom upp svarade Inghammar att man självklart måste gå igenom alla faser innan NeuroSTAT kan registreras inom detta område. Han tillade att bolaget är väldigt självsäkra, det har redan gjorts så pass många studier som visat samma positiva resultat. ...

LIKVIDERA ÖRESUND!!

http://www.e24.se/business/bank-och-finans/hemligt-stod-till-hq-bank_2354465.e24 Detta var spiken i kistan för öresundsgänget. Bolaget har inget pa börsen att göra. Det tar lang tid att bygga upp ett förtroende (tveksamt om det överhuvudtaget fanns i detta fall - kanska bara skapat av journalister och PR-firmor!) men det gar fort att rasera. “Mats” & “Sven” kan irikta sig pa att ta hand om sina egna pengar i lugn och ro - utan att behöva kommunicera med omvärlden och följa “knepiga” inregistreringskontrakt hos börsen.Det finns säkert “mysiga” morgonprogram pa TV som är fortsatt intresserade att lyssna pa “Mats” & “Sven”. De har ju synpunkter pa all skit mellan himmel och jord som de lägger ner ofantligt med att basunera ut. ...

TREVLIG HELG PIRATER!

Fredags fester på Blackpearl börjar man numera bli bortskämd med! Tyvärr sålde man av en stor del för att fylla på med QEC. Tur i oturen så sålde man inte av alla pärlor utan sitter fortfarande o guppar med ett gäng. Har inte bara kalles farsa att tacka för bp utan ett härligt gäng på placera forumet som hjälper till att jobba upp kursen krona efter krona!! keep it up :) ...

Hej då dollarn

Skrev ett långt inlägg som kraschade när jag skulle posta. Får väl skylla mig själv som körde Opera… Hur som helst. USA har en skuld på 18,3 triljarder USD. Per person ca 60 000 USD. Kina är den största långivaren. Detta är en ofantlig summa pengar, så stor att USA faktiskt inte har en chans att kunna betala tillbaka. Jag upprepar: INTE en CHANS. Hur ska USA lösa detta? Jo, de kommer köra den tyska modellen från 1920-talet. Starta sedelpressarna. Eftersom Kinas dollarreserv uppgår till 2,4 triljarder USD och USA är skyldig pengar i en valuta som de själva kontrollerar är detta en mycket effektiv lösning. ...