Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Rakakurvan

Hej igen RakaKurvan gör ändringar i portföljen idag! Vi byter ut HEXPOL som har gått som tåget upp 40,6% sedan 21/7 vinst 36524kr till Nokian Renkaat (Nokian Tyres) som kom med en bra rapport idag! (samt fortsätter att gå rakt). Vi köper in den för 25,39 EURO Nokian Renkaat har enl. flera analytiker en ljus framtid då vinsttillväxten ligger på över 20% dom kommande åren. Fram till idag har portföljen Rakakurvan gått upp med 16,3% sedan 21/7 ...

Det rosa GULDET!

Hej Det verkar som dom flesta har missat att det pågår ett GULD race i Norge! LAXodlingsbolagen tjänar stora pengar just nu! Se bara på Salmars rapport i fredags http://e24.no/boers-og-finans/article3880126.ece Bakkafrost är en mindre laxodlare som har de lägsta kostanderna för odling, upp ca 30% i år. Marine Harvest är det största bolaget 42% upp i år Marine Harvest rapporter idag! Och Bakkafrost 9 November! Så det är fortfarande tid att köpa in sig i dom. Speciellt Bakkafrost är att rekommendera. Mvh Jouko ...

SensoDetect - Patenterat diagnosverktyg med världen som marknad

Sensodetect kommer den 4 och 5 november att hålla ett symposium med internationella och nationella professorer, föreläsare m fl. Vi kommer här att få en redogörelse för metoden och en inblick i resultat, marknad, pågående forskningsprojekt m.m. Då bolagets starkt uttalande policy är att minsta bakslag kommuniceras direkt till aktieägare så kan vi förvänta oss framgång i saklig och torr akademisk anda. SensoDetects verksamhet utgår från en egenutvecklad och värlsdunik metod för objektivt neurofysiologiskt beslutsstöd vid diagnosställande, främst inom psykiatrisk sjukvård och rättspsykiatri. Den underliggande tekniken i bolagets patenterade mätinstrument SD-BERA, utgår från hjärnstamsaudiometri och är ett resultat av 30 års forskning vid Lunds universitet. ...

NeuroVive - målkurs nov 2010 sänkt till 85 kr

Målkursen har pga BHR Pharma, LLC påverkats nedåt genom att OM NeuroSTAT NÅR MAKNADEN (65 % sannolikhet antagen för det) NeuroVives förväntade royaltyintäkter sänkts till 40 % av prospektets potentialintervalls nedre gräns. Det bör spegla att jag räknar med 40 % marknadsandel givet 10 % i royalty eller 20 % marknadsandel givet 20 % i royalty från licenstagaren eller någon kombination däremellen s a s. Vidare har eftersom CicloMulsions licensavtal dröjt ett tag nu en sannolikhetsbaserad “nedräkning” skett för OM det blir något avtal. Per denna månad alltså november 2010 sätts sannolikheten ATT det blir ett licensavtal senast inom ett knappt år till 90 %. I december 2010 sätts sannolikheten till 80 %, osv. Det leder i sig till kalkyler om externt kapitalbehov på sannolikhetsmässiga grunder. Det leder också till, ALLT ANNAT LIKA, att målkursen sjunker något successivt (dvs förenklat och i trappor vid månadsskiften men ger bekvämare uppdateringar och SÅ noga är det inte), men givetvis kan ju triggers ändra det. ...

Små rörelser inledningsvis

New York-börserna noterade uppgångar på tisdagen i spåren av förväntningar om att Federal Reserve kommer att köpa ytterligare långa amerikanska statspapper samt att republikanerna kommer att få ökat inflytande i kongressen, vilket vanligtvis anses gynna näringslivet. Vid stängning var Dow Jones Industrial Average upp 0,6 procent. S&P 500 stängde upp 0,8 procent medan Nasdaq Composite stärktes med 1,1 procent. Råvarupriserna noterade breda uppgångar på tisdgen. Dollarn försvagades och gav stöd till uppgångarna, samtidigt som fokus låg på hur Federal Reserves väntas lägga nivån på stimulansåtgärderna efter räntemötet som pågår tisdag och onsdag. Vid stängning på råvarubörsen Nymex handlades WTI-oljan för 83,90 dollar fatet, vilket motsvarar en uppgång på 0,95 dollar. Oljebolagen på Dow Jones gick starkt i spåren av det stärkta råoljepriset. Exxon Mobil stängde upp 1,3 procent och Chevron klättrade 0,9 procent. ...

Dignitana snacka om osexigt

Läste Ture Tratts blogg om att man skulle köpa tråkiga o osexiga aktier . Vill tipsa om dignitana det måste vara den perfekta aktien då mer osexigt kan det inte bli kan tipsa om deras hemsida där kan man se dera huvud produkt kylmössan knappast något man tänder på möjligen något för dom som går i gång på gummi o pvc kanske :)) Men däremot tänbder man ju till när dom får nya ordrar. Vill även citera vad smallcap.se skriver : Vi tycker inte att framtidsutsikterna speglas i kursen och tror på kursökning av det större slaget.slut på citat. Ord som värmer så jag sitter kvar med mina tråkiga aktier ett tag till MVH Ebbe ...

2017-05-30 13:57 · ebbe

Metro aktien är en väntande krutdurk

MEDIA: REKLAMINTÄKTER +15% 3 KV 2010, (Direkt) 2010-11-02 11:12 (Tillägg: från fjärde stycket) STOCKHOLM (Direkt) Medieföretagens reklamintäkter ökade med nära 15 procent under tredje kvartalet 2010, jämfört med samma kvartal i fjol. Intäkterna från tv-reklam ökade med nära 27 procent. Det skriver Institutet för Reklam och Mediestatistk, IRM, i ett pressmeddelande. Totalt uppgick intäkterna från reklam till över 6,8 miljarder kronor under kvartalet och hittills under 2010 har reklamen i Sverige omsatt 21,7 miljarder kronor, en ökning med drygt 9 procent jämfört med 2009. ...

Pricer - Q3-Rapporten

Kort kommentar Q3 Att döma av kursreaktionen verkar någon (ENS) felaktigt trott på mirakel redan under q3.(Eller så är säljaren i akut behov av pengar). För undertecknad var rapporten som väntat ett steg i rätt riktning även om jag hade hoppats på fler installationer från franska Castorama. Intentionen är emellertid tydlig och det finns ett ram-avtal på plats. VD räknar med fullt pådrag nästa år. Trenden i orderingången är stigande. Bra. Resultatet efter skatt var exkl “valuta effekter och kostnader för VD-sparken”, nära 15 Msek, vilket endast är 2 Msek från Pricers bästa Q3 någonsin. Att Pricer, liksom många andra företag, har så svårt att skydda sig mot valutaeffekter begriper jag inte. Har de så usla rådgivare?. ...

NeuroVive - kompletterande FI-anmälan

Finansinspektionen Jag rekommenderar FI att noga studera den artikel i Realtid.se som skrevs strax efter min anmälan blev känd : http://www.realtid.se/ArticlePages/201011/01/20101101135109_Realtid203/2… Citat ur artikeln där Mikael Brönnegård uttalar sig : “Realtid.se ringer Brönnegård, som säger sig inte ha skrivit det mail till den enskilda aktieägaren som ”Löparns” fru besvarar. – Vi har inget med det där att göra. Vi svarar över huvud taget inga enskilda aktieägare, framför allt inte bloggare.” Det låter osannolikt. Jag har själv fått flera mail-svar från både nuvarande VD Mikael Brönnegård och ännu fler av f d VD Eskil Elmér fr o m det att jag skev min första aktieanalys i april 2010. PÅ aktieforum kan man ofta läsa inklippta mail från t ex VD Brönnegåtd i NeuroVive. Är alla dessa förfalskningar ? ...

Towork - kan bolaget överraska positivt?

Sedan skribenten Ducchis analys om det lilla rekryteringsföretaget Towork (noterat på Aktietorget under kortnamn Towo) för ca 1 år sedan har det varit väldigt tyst. Jag själv har inte haft någon större koll på utvecklingen sedan dess men nu börjar Towork kännas intressant igen. 1. Dels så har marknaden för bemanning och rekryteringstjänster kommit igång rejält nu under hösten. Senast idag läste jag en artikel med klart positiva signaler för branschen. ...