Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

G5 CEO interview

Yesterday at 2236 I send a couple of questions to G5 Entertainment’s CEO Vlad Suglobov. This morning he had already answered my questions. After these answers I feel confterable that G5 will show increasing growth this year and today the company valuation is based on a pe-ratio of 13. Good luck everyone! 1.As you answered in an interview in “realtid”, in December last year, G5 released one of the first mobile games on Verizon Wireless in USA when they just launched their paid games service. In just a couple of days on the 10th of February Verizon will unleash the Iphone in the US and expectations are enormous. Some analyst believe that Verizon will sell 9-15 Million Iphone only this year. So my question is if you ave any special strategic moves planned for this occasion since you historically, seem to have good relations with Verizon? ...

Orexo förväntningar och förtroende från marknaden

Rapportperioden för Sveriges bolag har börjat svajigt med några positiva och några negativa överraskningar. Marknadskrafterna sätter priset på aktierna utefter det förtroende och de förväntningar som mäklarna har för företagen. Aktiepriset är det “sanna” värdet av företaget. Min reflektion är att vissa företag har det tuffare än andra företag och det är ju det som är grunden för att jag som sparare ska kunna göra bra affärer och köpa aktien “billigt” eftersom jag har ett annat förtroende för företaget än vad marknaden som helhet har för företaget. I Orexos fall tycker jag att “marknaden” är väldigt konservativ. Som både Krax och redaktionen visat så har ett antal mycket positiva nyheter redovisats för företaget men det har ändå inte resulterat i någon nämnvärd förändring av företagets värdering. Efter nyheten om att Abstral blivit godkänd av FDA i USA så blev det en förskjutning uppåt med cirka 14% men har sedan sjunkit tillbaka något i väntan på “bättre” nyheter. ...

Start ovanför nollan

New York-börserna noterade genomgående uppgångar vid stängning på fredagen trots att handeln öppnat i negativ riktning. Dow Jones Industrial Average och S&P 500 stängde upp 0,3 procent medan Nasdaq Composite steg med 0,6 procent. Under veckan har Dow Jones Industrial Average stigit 2,3 procent samtidigt som S&P 500 har stigit 2,7 procent och Nasdaq Composite klättrat 3,1 procent. Råvarumarknaderna noterade blandade rörelser under fredagen då basmetallerna steg samtidigt som råoljan sjönk. Vid golvhandelns stängning på Nymex noterades WTI-oljan i första termin till 89,03 dollar, vilket motsvarar en nedgång på 1,51 dollar. Bland oljebolagen sjönk Chevron och Exxon Mobil med 0,2 procent. ...

Sintercast, var beredda på att den sticker den 18 febr

Det är rapport då och mycket fundamenta talar för att vi får: 1. En förhöjd vinst 2. Mera beräknade produktionsåtaganden genom höjd prognos 3. En möjlig vinstutdelning under våren. Se vidare information på min nyhetssida. wian.se/sintinfo.htm

2017-05-30 14:11 · wip

PILUM-Redo för vinst

Är PILUM redo för Vinst? Jaha, dags för Q4 och bokslutet för år 2010 att synas. 17 februari får vi reda på hur det gått. Vad tror jag? Ja, 2009 slutade Q4 med en omsättning på ca 25 och en förlust på 1,2. Tror dock vi kommer att få se helt andra siffror detta Q. Framförallt omsättningen bör ha ökat rejält. Någon nämnde att NE ej ännu är annonserad vilket skulle betyda bra kassaflöde vilket betyder att pengarna börjar rulla in för alla arbeten som finns i pipelinen. Kan vara rätt men kan också vara att Törner laddar mentalt för en utannonsering gällande NE. Fick ju punga ut med låneåterbetalning under Q4… ...

Uppdatering DNO

Det är nu mer än 1 år sedan som jag skrev mitt första inlägg om det norska olje bolaget DNO internationell här på Redeye. Resan hit har inneburit en del kast mellan hopp och förtvivlan då de olika turerna mellan KRG (kurdish regional goverment) och Baghdad har varit många. Jag kan trots detta inte klaga på utvecklingen, då mitt innehav har en upp sida på 90% sedan start. I veckan som gick löstes de sista frågetecknen för att leverera olja och nu rinner 10,000 bpd för att successivt öka till 50,000 bpd. Från Baghdad kom ett officiellt uttalande igår, lördag, att alla avtal som KRG har tecknat med utländska olje bolag skall gälla och att betalningen för detta är klar.Det ser men andra ord ljust ut. ...

PORTFÖLJEN 2011 - UPDATE

**_Året fortsätter bra. Portföljen är upp 46 %. Uppgången kan jag tacka SensoDetect , BlackPearl , Dignitana och mitt sålda innehav i CLS för. Northland Resources har varit mitt i särklass sämsta innehav och är upp 1 % Jag har även fortsatt trada lite i olika bolag på bla largecap och i hävstångsinstrument som mini long / mini short vilket bidragit till att öka avkastningen i portföljen något._** DIGNITANA +26 % ...

Skandalartikeln

Den 17 juli stod 52-åriga Sarah Jones på Monmouth Street i New Jersey och betraktade den grå byggnaden hon snart skulle besöka där advokatbyrå Keef Bartels huserade. Även fastän hon var väl förberedd kände hon sig lite skamsen och en aning osäker. Tänk om det bara var hennes kropp som var extremt annorlunda än andra människors. Smärtan vid tummen påminde dock henne om de två operationer hon tvingats genomgå och den långa misslyckade rehabiliteringsprocessen däremellan som slutligen övertygat henne att besöka advokatbyrån. Innan hon tog tag i det silverfärgade dörrhandtaget på den genomskinliga glasdörren stod hon stilla några sekunder och tänkte tillbaka på hennes karriär som professionell pianist. Även fastän Sarah mestadels spelat vid små pianobarer där cigarrökande kostymklädda män satt försjunkna i en konjakkupa hade hon gillat sitt jobb - att låta fingrarna skapa lugnande toner. ...

Rock Energy Inc - upp på rapport

Utklipp från rapporten. FEB 3, 2011 -- Daily production for the year averaged 3,615 boe per day (66% crude oil and natural gas liquids and 34% natural gas), fourth quarter of 2010 production averaged 3,472 boe per day and production is currently estimated to be 3,800 boe per day; -- Rock’s net undeveloped lands increased to 91,517 acres as at December 31, 2010 and to more than 100,000 acres by January 31, 2011; -- Three vertical 100% working interest Montney natural gas wells were successfully tested at Elmworth and a 50% working interest Montney horizontal was drilled, cased and completed; -- Rock’s inventory of heavy oil drilling locations in the Plains area increased to 170 and the number of horizontal Montney natural gas drilling locations at Elmworth were expanded; -- Drilled 39 (36.3 net) wells in 2010 with a success rate of 97%. ...

2017-05-30 14:11 · imper

Positiviteten på börsen

Min känsla är att det råder stor positiviteten på börsen just nu, dvs det finns stark tron att börsen kommer att gå upp kortsiktigt. Detta bekräftas också av aktietips trend enligt aktietips communityn www.bottomreached.se. Tyvärr är jag tveksamt på kortsikt med tanke på stigande råvarupris och stark krona som kommer att påverka stora industriföretag negativt. Också är förväntningar för höga gentemot börsbolag på deras prestation. Världsekonomin har vänt men det tar alltid tid vid återhämtning och Sverige är väldigt beroende av omvärlden… ...