Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Integra Gold

Har letat runt men inte sett några nyheter angående företaget,någon annan som lyckats hitta? Beror kanske på det sjunkande guldet samt läget i Japan. Hur långt ner tror DU att den sjunker innan rapporten i slutet av Mars? MVH AT

2017-05-30 14:15 · atnaz

Sälj inte aktier? Sälj inte Japanfonderna?

Tsunamin har slått ut en stor del av japan, japanska Nikkei har rasat kraftigt, nu börjar resterande världen även visa lite mindre kursreaktioner ner. Experter o.s.v. har nu också börjat gå ut och rekommendera folk att stanna kvar i aktiemarknaden, att inte sälja av allt, men faktum är att världsekonomin är sammanflätad. En så pass stor krash på Japanska marknaden, och detta är inte över ännu, det har bara börjat, Tsunamin har gjort en del, men räknar med att kärnkraftsproblemen kommer skapa stora problem i stora delar av asien under en längre tid och vi kommer få se en fortsatt stor nedgång på världens börser. ...

Deflamo har nominerats för webröstning om bästa svenska miljönyhet i februari

Deflamo har nominerats för webröstning om bästa svenska miljönyhet i februari. Eco Innovation har nominerat tre kandidater för webröstning om bästa miljönyhet i februari: Flamskyddande Deflamo, Scandinvian Enviro Systems pyrolysfabrik för däckåtervinning och Stöd till Cortus för verifiering av WoodRoll-proecessen. Rösta på Din favoritnyhet på http://evolveu.bloggsida.se/miljoinnovationer/miljonyhet-februari

Japan skapar fortsatt oro

New York-börserna återhämtade under kvällen delar av den nedgång som inledde handeln i efterspelet av fredagens jordbävning i Japan. Handeln präglades av spekulationer om katastrofens finansiella konsekvenser men för de flesta sektorer förväntas effekterna bli kortvariga. Vid stängning hade Dow Jones Industrial Average fallit 0,4 procent, S&P 500 var ned 0,6 procent medan Nasdaq hade tappat 0,5 procent. På råvarumarknaden inledde priset på råolja nedåt sedan marknaden fått en klarare bild av jordbävningens effekter. Priset återhämtades senare under kvällen efter tecken på minskade oroligheter i Bahrain och vid golvhandelns stängning klockan 20.30 var WTI-oljan upp 0,17 dollar per fat till 101,33 dollar per fat. Priset på basmetaller noterade breda uppgångar under måndagen. Efterfrågan på basmetaller förväntas minska den närmsta tiden till följd av katastrofen men öka på sikt då Japans infrastruktur måste återuppbyggas. ...

Nikkei index - efter en jordbävning

Nikkei 225 8,770 (Minus 11 procent som mest. Nu minus 9,14 %) http://e.nikkei.com/e/fr/marketlive.aspx Nikkei 225, det ledande japanska indexet föll 6,18 procent den första hela tradingdagen efter den förödande katastrofen. Hur mycket kan en aktiemarknad gå ned efter en olyka liknande denna. Svaret finns om man jämför den nyligen inträffade förstörelsen, med jordbävningen i Kobe 1995. Det visar sig då att Nikkei indexet gick ned med ca 25 procent över en en dryg femmånadersperiod. Sedan kom en rallyartad uppgång på över 52 procent de följande tio månaderna. ...

SENSODETECT - EXCLUSIVE NEWS PART 1

Informationen jag hittar använder jag så klart i mina beslut och försöker också dela med mig till andra som kan ha nytta av den. Nu har jag hittat några riktiga godbitar om SensoDetect som, mig veterligen, inte kommunicerats tidigare. Jag tänkte dela med mig av dessa i denna blogg och i en till i morgon. Dagens blogg kommer handla om en korrespondens jag haft med överläkare Eva Baghdassarian på Akademiska sjukhuset i Uppsala. I samband med denna framkommer massa godsaker. ...

Direktavkastning 100 000 II

Direktavkastning 100 000 II Buy and hold var min strategi… När jag tittar på mitt senaste och hitintills enda inlägg och jämför med hur jag agerat så får jag nog kapitulera och ändra tesen till buy and sold.. Jag citerar mig själv “Mitt mål är att ha en portfölj som direktavkastar 100 000 kr/år om 10 år. Jag ska ha huvuddelen av mitt innehav I bolag som går med vinst och ger utdelning. Jag kommer ibland att köpa in lottsedlar för att få en skjuts i portföljen. Jag tradar inte utan köper bolag jag tror kommer vara framgångsrika på sikt” . ...

Kopparberg Mineral - för den som är snabb

Redeye kom idag ut med en analys av Kopparberg Mineral. De närmaste dagarna när den sprider sig lär aktien stiga. Redeys riktkurs är 22 kronor. Aktien står i 13,50 kronor.Mer än 60 % uppsida alltså. För den som är snabb finns det dock en ännu bättre affär att göra teckningsoptionen handlas till 3,46 kronor. Den ger rätt att köpa aktien för 9 kronor. Man kommer alltså in på 12,46 kronor. ...

CLS - Positiv rapport, fördel ILT-metod bekräftad av bolaget!

Rapport från SBU En rapport från SBU, Statens beredning för medicinsk utvärdering , användes av skribent på DI:s Börssnack för att få det att verka vara negativt för CLS. Det var ett tydligt försök att försöka pressa ned kursen för att komma åt billiga aktier.Jag skrev tidigt en blogg om att det absolut inte var en negativ rapport för CLS och dess ILT-metod. Rapporten beskrev en teknik som kallas för LITT, den värmer också upp cancertumörer men skiljer sig från CLS ILT-metod på flera punkter, de viktigaste skillnaderna är: ...

JAYS AB: Bubbla eller guldägg? Uppdaterad!

Hej! Just nu finns det en onoterad aktie på aktietorget som flera av oss här på Redeye redan upptäckt tack vare alexus. Vissa av användarna ligger inne med stora innehav och har tätat sina portföljer med aktien mot det för tillfället snåla börsklimatet. Andra har redan sålt aktien och gjort en rejäl vinst, i vissa fall flera hundra procent! Fodret(kryddan eller till och med såsen) i portföljen heter JAYS AB, och på denna aktie har jag gjort ett par riktigt lyckade affärer. Tacksamt! Inte minst efter att jag gjort en del förluster i ett bolag som heter PA Resources. ...