Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Ädelmetaller 2

Hej på er alla bloggare! Idag sitter jag inte med en kopp kaffe här framför datorn. Idag med tanke på det fina vädret så har jag ett glas med Pepsi Max plus 3 isbitar..:-) Nog om skitsnacket..Nu måste jag prata lite allvar..Vad är det som händer med guldpriset? Vad är det som händer med dollarn? Precis när jag fick känslan att the dollar is doomed så sprattlade liket till lite..I samma veva så spreds problemen om länderna Portugal och Spanien. ...

G5 Entertainment CEO Interview 2

1. When are you going to start to translate you games to mandarin (chines) and Japaneese? CEO: This will happen very soon. Mycket roligt att höra eftersom G5 inte satsat på Asien fullt ut tidigare och marknaden är ju som sagt ganska stor :-) 2. Have you noticed any effect of the cross selling feature in your games, yet? CEO: We had cross-selling functionality for more than a year, but the new version which we are rolling out allows us to promote unlimited number of games, while previous version had certain limits. We have definitely noticed a positive effect of the new version, both on sales and customer communication. ...

Ture Tratt och Kalles farsa får inte skrämmas iväg

Så här har en bekyrmad bloggare Moregolf uttryckt sig: Jag blev lite konfunderad då du diskuterar Kalles Farsas och Ture Tratts bloggande. Dessa två tillhör även de mina favoriter här. Jag ser inte vad problemet är med deras bloggande: 1. Är det att de skriver om aktier de innehar? 2. Är det att de tjänar pengar på en del av dessa aktier? 3. Är det att de skriver för frekvent om samma aktie? Måste vara det som avses med “kampanjande”. ...

NeuroVive: Hjärtinfarktstudien var planerad som en fas 3-studie

På en helt ny europeisk sajt för registrerade forskningsstudier har man börjat lägga in befintliga data. Sökning sker på https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/ Sök på enbart prövningsledarens efternamn dvs Ovize. Då hittar man den stora CIRCUS-studien om reperfusionskada efter PCI-behandling efter hjärtinfarkt som den var planerad INNAN NeuroVive kom med i bilden med deras Cremophor EL-fria cyklosporin-A-preparat (nu kallat CicloMulsion för icke neuroprotektiva indikationer). “Does Cyclosporine ImpRove Clinical oUtcome in ST elevation myocardial infarction patients (CIRCUS study)” ...

Öppning i sidled

New York-börserna noterade måttliga uppgångar under fredagens handel. Positiv BNP-statistik gladde marknaden medan en kraftig minskning av konsumentkonfidensindex dämpade uppgången. Vid stängning var Dow Jones Industrial Average upp 0,4 procent medan S&P 500 hade avancerat 0,3 procent och Nasdaq Composite stigit 0,2 procent. Råvarumarknaden präglades av förhållandevis lugn handel med mindre rörelser än vad som observerats den senaste tiden. Vid Nymex stängning noterades WTI-oljan i första termin ned 0,06 dollar per fat till 105,54 dollar per fat. Trots det tillhörde oljebolagen fredagens vinnare där bland andra Chevron och Exxon Mobil steg 1,3 respektive 1,1 procent. ...

Q1-Rapport för min 100.000kr-portfölj.

Hej! Håll till godo med min Q1-rapport för 2011. 1 Jan - 25 Mar Aktie Bruttoresultat(ink courtage) Antal transaktioner JAYS AB: +18897kr 17st Lundin Mining +4907kr 23st Black Pearl +2568kr 6st Alliance Oil +1418kr 4st Arise Windpower +250kr 4st Björn Borg +226kr 8st MQ Holding +202kr 2st PA Resources -3649kr 6st Boliden -1097kr 3st EnQuest -1027kr 14st Formpipe Software -981kr 4st Volvo B -753kr 9st Pricer AB B -318kr 2st ...

Hur kan “rätt” bli fel ?

Så här var det: Aktie X får positiva omdömen bland placerare, teknisk analys visar att trenden är rätt, några andra kurvor pekar på att större rörelse norrut är på gång, och den egna fundamentala analysen antyder att kommande rapport kommer bli mycket bättre än marknaden har väntat. P/E talet är bland de lägsta i branschen redan för innevarande år och än bättre med den nya överväxeln som bolaget har hittat. ...

Redeyes startelva säsongen 2011

… förlåt jag menar Carnegie. Motståndarna har laddat upp med tonnvis av billiga krediter efter det att sponsoravtal tecknats på löpande band med Federal Reserve och Riksbanken. Goldman Sachs förla sitt träningsläger till Cayman-öarna medan Redeye-folket laddat upp i fjällstugor och på torp. Nån enstaka eftersläntrare har masat sig hem från solen för att delta. I år ställer vi upp med en offensiv 4-3-3-uppställning som mönstrar följande spelare: Vänsteranfallare är den skarpa MrPink som med sin outtömliga energi och räviga listighet kan ställa till det för vilket försvar som helst. Fungerar dessutom som en utomordentligt länk mellan de juniora och mest erfarana spelare. Är dessutom assisterande lagkapten. ...

Enjoy, pusselbitarna faller på plats?

Sen min analys av Enjoy Group den 11 mars har aktien stigit 36 %. Det har kommit tre PM som kan förklara uppgången och som förmodligen kommer fortsätta ge bränsle åt kursen. Först kom ett PM den 16 mars om att huvudägarna Loxysoft (VD Håkan Sjölander och hans son Tobias bolag) köpt aktier senaste tiden och alltså ökat på sitt redan stora innehav. Som vi alla vet är insiders agerande alltid intressant när man handlar med aktier. ...

HM och deras kunder

Det var mangement-gurun Peter Drucker som sa detta. Andra manegment-rådgivare säger:: En företagare skall älska sina kunder och sina anställda. Då kan det inte gå fel för ett företag. Den här på Redeye så omskrivna aktieexperter Peter Lynch köpte gärna aktier efter vad han sett “på stan”. Om vissa butiker öppnade på de stora gatorna. Om vissa restaurangkedjor blev populära. Han kollade vad döttrarna använde för smink och skönhetsmedel. Tillverkades de populära produkterna av börsnoterat bolag. ...