Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Oh KARO, KARO, KARO, ....

Hur kan tre olika ledningar under mindre än 18 månader skapa sååååååå lite i ett företag som ledningarna för KARO har gjort? När ser vi nästa ledning ta plats och ropa ut att nu är vi på G? Snart får vi kanske se Reefat El Sayed i styrelsen. VARFÖR INTE? Så ynkligt lite som skapats i KARO senast 18 månaderna borde få de som deltagit att skämmas. Jag skulle vilja att alla vi som trott och investerat i KARO satt sig ned och skickade två mejl. ...

Värderas till (NOLL) 0 kr

PetroGrand meddelar idag att man avstår köp av Orenburg som legat i due dilligence process sedan en tid. Ett pm som egentligen är ett styrkebesked från det “DreamTeam” som nu äger och styr bolaget. Att kunna avstå betyder mycket högt ställda krav på vad dagens kassa på 570 Mkr skall användas till. Som någon skrev i ett annat forum. Vad har Maks lyckats snokat upp som på förhand ser ännu bättre ut? Observera här att dagens börsvärde, kurs 14,20 kr, är lika med kassan. Inga skulder och i nuläget försumbara driftskostnader. De uppskattade C3-reserverna från NiznePaninsky och Muromskij-2 licenserna är 360 miljoner fat. De värderas till NOLL och inte som det borde enligt renaissance capital som på kapitalmarknadsdagen var tydliga med att ryska C3-reserver på Londonbörsen värderas till mellan 0,7 och 1 usd per fat. D.v.s 1,6 - 2,3 Mdr. Ovanpå detta en nettokassa på 570 mkr och möjligheter till flerdubbling av reserverna. Något som på kapitalmarknadsdagen också bekräftades hos grannfälten vilka upp till 20-dubblat sina reserver i vissa områden. Som en kul jämförelse kan nämnas att Lundin Petroleum med ett börsvärde på 31 mdr, exkluderat skulderna, har 740 miljoner fat i betingade och riskade resurser. PA-Resources betingade och riskade resurser uppgår till 437 miljoner fat. Deras totala tillgångar värderas till över 6 mdr med hänsyn tagen till skulder / kassa. I samma pm får vi veta att det oberoende bolaget som sköter analyserna av seismikarbetet från NiznePaninsky behöver mer tid att räkna på de lovande resultaten, se tidigare pm. Här kan man ana en rejäl höjning av de uppskattade resurserna. Frågan är hur mycket. Besked kommer i Aug. I morgon är det bolagstämma och det skall bli intressant att närvara och bl.a hör vilka indikationer som gives beträffande listning på Small-cap och hur det går med andra potentiella förvärv av licenser. På dagordningen finner vi bland annat följande. Hoppas ni förstår innebörden. ...

SnP

I would notice that SnP become to an interesting position due last down trend from May 2011 up to date. There are interesting levels to notice: 126.8 is ½ of last up wave (Nov 2010 116.5$ – May 2011 137.2$) and near 128$ are two support levels. Price broke down channel and has got oversold position. Yesterday’s bar looks like stopping action due to lack down progress and comparable volume. This situation let me expect new attempt to raise price. ...

2017-05-30 14:23 · pavel

Integra gold

Nu när första delen av resursuppdateringen närmar sig tänkte jag återge lite av den senaste veckans kontakt med bolaget. Läs och begrunda . Känns som framtiden känns riktigt spännande…. Thank you for your note. > >The revised NI 43-101 report is on track to be published by Q2 2011 - so that means by the end of this month at the latest. > >As for Shandong Gold (SDG), John de Jong talks to SD Gold representatives almost weekly and have met with them 3 times in China and they have visited 3 times in Canada during the past 12 months. They are focused on investing in Canada and internationally. How that works for Integra is something that still needs lots of discussion and consideration. The shareholders will have the final say in this matter. They did invest $3 million into Integra last October which helped us immensely. Chinese companies do business first by building relationships and after they trust you they are prepared for business. We have built a very good relationship and trust with SDG management. > >There are a number of major gold producers who have shown an interest in Lamaque and John has met with several. According to John, they have all indicated that they are waiting for the resource estimate before they approach us in a more formal manner. Again, anything we do has to be done in the best interest of the shareholder. > >Regards, ...

RakaKurvans kryddor ... Panoro hittar OLJA!

Panoro har hittat Olja utan för Gabon där man har 33% av fyndigheten! Flerundersökningar krävs innan man vet storleken på fyndigheten! Se pressrelease! http://feed.ne.cision.com/client/NewBrazilHoldingASA/templates/pressrelease.aspx?releaseid=581786 Aktier stiger med 8% idag! Lycka till

Guld, olja - Vilken rekyl!!!!

Gårdagens handel i de större råvarorna startade med en snabb “sell-off” för att sedan tryckas tillbaka upp av köparna. När en rekyl händer så pass snabbt som vi i går kväll såg den göra i bla guld och olja kan det vara teckan på oönskade priser där köparna har möjlighet att ta över. Håll ögonen öppna för avstannat momentum så att detta inte bara är en kort rekyl i en större nedgång. ...

Öppning i dur

De amerikanska börserna inledde veckan kring oförändrat, efter sex veckor av fallande kurser.Börserna i New York rörde sig marginellt under måndagen. Dow Jones Industrial Average stängde kring oförändrade nivåer medan S&P 500 steg 0,1 procent. Tekniktunga Nasdaq Composite noterades ned 0,2 procent. Vid stänging på Nymex kostade WTI-oljan i första termin 98,43 dollar per fat vilket motsvarer en marginell nedgång gentemot fredagens stängningskurs. Bland oljejättarna noterades både Chevron och Exxon ned 0,7 procent. ...

Olja tillbaka på stödnivå

Under slutet på förra veckan såg vi både guld, silver, koppar och olja falla tillbaka något från tidigare motståndsnivåer. Guld toppade runt 1550 och jag talade om en head and shoulders formation med sikte på 1520. Guld har kommit en bit på väg i den formationen och handlas just nu i 1531 Koppar håller i sin smått negativa trend och lyckas inte riktigt hitta köpintresse. Olja har backat tillbaka till tidigare stödzon strax under 100 dollar. Jag nämnde förra veckan att motståndsområdet vid 102 såg tjockt ut. Mycket riktigt var det just här som olja vände ner igen. ...

Dåligt börshumör

De amerikanska börserna fortsatte den senaste tidens negativa trend under fredagens handel och samtliga index noterade breda nedgångar. Dow Jones Industrial Average och det bredare S&P 500 backade 1,4 procent medan Nasdaq Composite sjönk 1,5 procent. Den ökande oron över den långsammare globala återhämtningen drog med sig råolje- och guldpriserna ned under fredagen. Vid golvhandelns stängning på Nymex noterade WTI-oljan i första termin en nedgång på 2,54 dollar per fat till 99,39 dollar per fat. I spåren av de fallande oljepriserna backade Exxon Mobil och Chevron 1,7 procent respektive 1,5 procent. Spotpriset på guld föll 9,40 dollar per uns till nivåer kring 1534,70 dollar per uns. ...

Snabba Cash!

Jag har talat mig varm om guld och silver, men nu är det dags att lämna över stafettpinnen. Det är inte läge att ligga i någon råvara överhuvudtaget. Jag vet att det finns en massa kända namn som Schiff, Sinclair och James Turk som tror på ett stigande guldpris framöver….Men jag är tveksam! Dock har jag en känsla av att dollarn kommer stiga uppåt mot alla odds.. Jag gillar inte dollarn..Den är värdelös och Bernanke kör sedelpressarna på högvarv, men Euron är inte mycket bättre och inom kort tror jag att rubriker kommer hagla om problem i Portugal..Sen Spanien..Sen Italien..Sen Grekland igen..Det gör att euron kortsiktigt är ännu sämre..! ...