Jag bör nämna att Ruric är förknippad med mycket hög risk. Bolagets verksamhet påverkas både av politisk och finansiell risk. Jag är även på en ren amatörmässig nivå och mina antaganden, beräkningar och slutsatser bör därför tas i beaktning inför detta..
“Ruric äger och utvecklar fastigheter i centrala St Petersburg. Potentialen i bolagets fastighetsprojekt är stor, därmed kan det också finns en betydande uppsida i aktien.”
Under senaste tiden har kursen i Ruric drabbats mycket hårt. Bl.a då många investeringar misslyckats, grundaren och styrelseledamoten Nils Nilssons plötsliga bortgång, men framförallt efter att flera felaktiga uppgifter om att Ruric förlorat Apraksin Dvor läckt ut på internet, speciellt i ryska medier. Jag har behållt mitt innehav och länge undrat vad det är som gäller, så jag skickade häromdagen ett mail till VD:n Craig Anderson, dels för att få fram fakta och samtidigt känna honom på pulsen. Idag fick jag ett långt svar… (Tyvärr har jag inte tid att översätta det engelska språket i mailet men jag hoppas det fungerar ändå)
...