Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

PharmaLundensis riktkurs högst ca 1 kr pga mkt liten kol-mot-KOL-chans

Jag har nu tittat lite extra på ett litet svenskt Lundabaserat forskningsbolag PharmaLundensis där riskerna förhoppningsvis inte riktigt når upp till dem i (det av mig initierade avslöjandet 2008) Resistentia Pharmaceutical http://blogg.expressen.se/resistentiaskandalen/ men det ser inte så bra ut här heller… Det Aktietorgnoterade bolaget PharmaLundensis genomför nu i oktober en nyemission på drygt 5 Mkr med företräde för de egna aktieägarna (av vilka VD Skogvall och ett bolag han inkl släkten kontrollerar svarar för sammanlagt ca 74 % av totala ca 13.7 M före nyemissionen och ca 14.7 M efter om den fulltecknas men uppges satsa endast en liten bråkdel) http://www.pharmalundensis.se/download/file/57/ Bolaget hoppas att t ex KOL-sjuka människor ska betala överkurs eller mer bestämt 5 kr per nytecknad aktie, dvs över marknadkursen på omkring 4 kr f n. Kursen har drivits lite uppåt senaste veckan av främst (sannolikt) EN aktör via Skandiabanken som varit klart störste nettoköpare senaste månaden men under absolut sett mycket låg omsättning på max några hundratals kr om dagen. Kursen låg relativt innan död med köp omkring 2.7 och sälj omkring 3.3 kr och dygnsomsättning kring max några tiotals tusen kr. Bolagets marknadsvärde nu är omkring 50-60 miljoner kr. ...

Löntagarna dignar fortfarande under skatter

Hej, jag kan förstå att Juholt inte tycker det är nån big deal att han fått några procent för mycket på sin nettoinkomst varje månad, men jag kan samtidigt förstå att det retar medborgare som måste bära upp våra politikers förmåner. Att han redan 1999 köpt saker på kortet för 100 000 SEK utan att redovisa bra kvittounderlag indikerar ju en viss fartblindhet. Det pratas mycket om att det blivit så mycket bättre med skatter i Sverige, men det gäller vem man tittar på. Fastighetsskatt och förmögenhetsskatt har reformerats, men för en person som får sin inkomst från tjänst och inte gör avdrag för lån så ser det inte så bra ut. ...

Mineral Invest & 40 öre/aktie?

Om man kollar på hur andra guldjunisars resurser är värderade kan man MYCKET grovt räkna på: Inferred: 20-50 $ tr Oz Measured & Indicated: 60-100 $ tr Oz Probable & Proven: 100-200 $ tr Oz Sen ska såklart många faktorer vägas in. MII har ju som bekant inte några resurser klassade som inferred enligt vedertagna metoder. Eftersom Mineral Invest inte har några resurser enligt JORC eller National Instrument 43-101 utan bara sina egna bedömningar så ska de rimligtvis värderas lägre än inferred ~ 10$ / tr Oz. ...

Mineral Invest & Pudeln

borssnack.di.se/diseconf/Forum/ListMessages.aspx?forumid=1&ThreadID=1996886#msg13166244 Som det påpekades i tråden ovan kom Mineral Invest med vilseledande uppgifter i sitt PM. I dag släppte man denna rättelse: Mineral Invest: Mineral Invest: Rättelse av tidigare pressmeddelande daterat 5 oktober 2011 Utdrag: I ett pressmeddelande som skickades ut den 5 oktober 2011 angavs tre felaktigheter som härmed justeras, dvs - “27 av totalt 31 hål?” skall vara “18 av totalt 31 hål?”. - “uppmättes i många fall?” skall vara “uppmättes i två fall?” - “guldhalter om 10-46 g/t” skall vara “guldhalter om 10-43,3 g/t” ...

Lundin levererar

Ytterligare en vecka är gjord. Jag sätter mig framför datorn, samtidigt som jag nattar min lilla flicka till sömns, genom att rulla henne över kanten på ett täcke, som ligger utfällt på golvet. Lungt och metodiskt är melodin. Får inte bryta mönstret då vaknar hon. Ungefär samma sak är de på börsen. Statistiken ska komma in som den alltid har gjort. Inga siffror ska “sticka ut”. Minsta avvikelse och de kan bli 3% ras på 20 minuter. ...

2017-05-30 14:30 · jmasb

Fungerar PharmaLundensis kvicksilverelimineringsmetod ?

“I WHOs kriteriadokument 118 uppskattades det dagliga retentionen i populationen från amalgam till 3-17 µg med tillägget, att variationen kan vara betydande. Validiteten för detta dosintervall har senare konfirmerats i flera undersökningar (Halbach, 1995;” http://home.swipnet.se/misac/divart7.html Frågan är hur mycket kvicksilver som cirkulerar i blodet RELATIVT mängden som skulle kunna verka KOL-orsakande i lungorna. Ju mindre som finns “att hämta” ur blodet dvs eliminera med IodoCarb® relativt mängden i kvicksilverdeåerna desto långsammare kommer det gå att eliminera kvicksilver. Tar det dagar eller år eller ? ...

Solen slocknar snart...

Saxat från DI igår.. Sverige rasar ner till minusgrader, Grekland konkar i januari följt av Irland och Portugal, och det är bara början på allt elände som kommer att drabba oss alla..Pengar går inte att tjäna, bara undvika att förlora dom, säger PM..Hm, socialen nästa för mig då..En annan analytiker sa i en intervju för några veckor sedan att det inte kommer att gå att tjäna pengar på världens börser dom närmaste 30 - åren ! Madrassen gubbar, madrassen !! ...

Patentproblem Immunose Flu?

Hur ska patentfrågan med utgångsår 2017 att lösas under partnersamtalen med japanerna? Avgörande och viktig frågeställning som ej kommer att missas av dem. Finns inte nån chans att de missar detta när de granskar företaget under luppen just nu. Det gäller ju möjligheten att tjäna pengar på en produkt. Möjliga händelser:- 1 - avtalspress = lägre upfront, milstenar och royalty 2 - företaget eurocine ska redan nu försöka förlänga patentutgång med 5 år = 3-5 milj kr + en massa tid ...

Arocell's aktie pumpad!

Det haussas friskt på aktie-chattar att Arocell ska inleda lansering av sin första produkt TK 210/hem i Florens 15-19 oktober. Detta är sant men snarare är det så att man inleder lanseringsfas dessa dagar på denna internationella kongress med TK 210/hem. På aktie-chattar vill man få det att låta som om intäkter börjar att rulla in, vilket är grovt missvisande. AroCell kommer där i Florens att närvara med en utställning och med vetenskapliga presentationer. Detta kommer att vara det första steget i lanseringen av TK 210/hem och den första externa presentationen av AroCells produkt. ...

Guldbolaget med P/E 3,3

Det är inte lätt att ge sig ut i djungeln idag, var mans djungeltrumma slår och kapitalisterna har svårt att veta varken ut eller in, analytiker höjer upp bolag efter bolag, men ändå spelar kurserna sitt egna ologiska spel. På F1 börsen blir folk nedgraderade till knegare ena dagen för att andra vara miljonär igen. Att öppna en frisörsalong på Wallstreeet vore en trevlig affär. Jag kan se mig många brutna själar slita tussar av hår framför trasiga datorskärmar. Lampan släcks och sömnpillret sväljs. Dagen efter lyser siffrorna gröna, själen rapidläker och den där jävla frillan behövs återigen fixas. ...