Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Beowulf Mining 200 % närmaste veckan

Beowulf Mining Plc är engagerat i prospektering och utveckling av malmförekomster i norra Sverige. Prospektering sker främst av koppar, guld och järn. Från och med helt nyligen sker utveckling och prospektering även efter molybden. Beowulf Mining äger Sveriges största inmutningar av molybden vilket gör att bolaget har en stark fokus gentemot stålindustrin. Utöver detta är Beowulf Mining innehavare av tre av Skandinaviens största obearbetade järnmalmsfyndigheter. Beowulf Mining är noterat på den svenska småbolagslistan aktietorget samt den engelska lista AIM. Bolaget har ett marknadsvärde på drygt 300 mkr och besitter några av Skandinaviums mest spännande järnmalmsfyndigheter. ...

Elitseriespelare utan träning - Går de?...

Samma sak e de inom tradig, - vältränade lirare vid spakarna ökar vinstchansen. Själv lirade ja hockey i min ungdom, - Kommer så väl ihåg hur man kunde stå en hel kväll å träna slagskott mot garagedörrn därhemma. Varken farsan eller garagedörrn tog de så bra men de va de värt, för jäklar vicka raketer man fick iväg på kommande matcher. Raketer blev de som sagt, men träffsäkerheten va de si å så me, så de blev mer smärta för farsgubben och dörren… ...

2017-05-30 14:42 · tony1

Oljan signalerar om vidare uppgång.

De har blivit dags att plocka in ytterligare en råvara i mitt analys utbud. Light crude oil är inne i en midre OHS formation med maximalt prismål på 115 nivån. Om vi orkar ända upp ! Tas den toppen ut kan vi få en mycket stark reaktion upp mot 136-140 nivån. Mvh GuldBubblan Bild http://guldbubblan.blogg.se/?tmp=25123149

2017-05-30 14:42 · bubo

Invänta billigare Aerocrine-kurs

Någon som vet vad som hände Aeorocrine 2009? • I juli 2009 hade aktien en botten på nästan 3 kr. • Därefter kraftig kursuppgång till nästan 18 kr i sept 2009. • Sedan blev aktieinvesterarna besvikna och Aerocrine-aktien föll till en ny botten på 4,50 kr i slutet på 2010. • Men de fick nytt hopp och kursen har nått toppar på 12 kr både i apr/maj 2011 och nu i feb 2012. ...

Creades/Öresund: Klarna-höjdare friade

//Tillägg 13 maj 2012: Nedan nämnda Erik Paulsson friad i Solna tingsrätt från anklagelserna om bestickning: http://di.se/Artiklar/2012/5/11/267212/Dom-Arenamalet/ // Bakgrund I ett tidigare blogginlägg (från 12 feb 2012) berördes att en rättsprocess inletts i USA mot Niklas Adalberth (medgrundare, delägare och vice vd i Klarna) och Jens Saltin (försäljningschef för Klarna i Holland) pga anklagelser om sexuella övergrepp: http://www.redeye.se/aktiebloggen/oresund/oresundcreades-klarna-skandalen I blogginlägget berördes att nya skandaler är det sista som Creades/Öresund behöver efter den omfattande negativa publiciteten kring kraschen för aktiemäklarfirman HQ vars huvudägare var gamla Öresund (som nu delats upp i det två separata börsnoterade investmentbolagen Creades och “nya” Öresund). ...

Mobilmässan under luppen

Lilla telefontillverkaren Doro brukar t ex ta tillfället i akt för att lansera nya modeller på den gigantiska mässan. Årets evenemang gör inget undantag då Doro nu ämnar bjuda på något alldeles extra då de spås lansera sin första smartphone och läsplatta tillsammans med Doro Experience, vilket är bolagets mHealth-koncept som ger seniorer större tillgång till applikationer och internet. Möjligtvis skulle denna uppmärksamhet kunna ändra färdriktning på aktien som haft en nedåtgående trend sedan bokslutsrapporten kommunicerades. ...

Sprida risken i min portfölj

Sparande på långsikt har min portfölj bestått av under lång tid. Men nu när mitt intresse har blivit mycket större har jag försökt göra mer intressanta köp och försöka vara aktiv. Dock är jag fortfarande ganska ny inom aktiehandel och känner att det finns stora kunskaper inom detta forum här. Så om någon orkar disskutera min portfölj skulle göra mig väldigt glad. Min portfölj består utan avslöjande storlek i dessa aktier: ...

G5 Rapportkommentar

G5 rapport kom in något sämre än väntat. Några viktiga punkter följer här: * Koncernens intäkter under perioden uppgick till 45 931 tkr (14 724 tkr under fjärde kvartalet, 12 065 tkr under tredje kvartalet, 9 594 tkr under andra kvartalet och 9 548 tkr under första kvartalet) vilket är en ökning med 101 procent jämfört med 22 822 tkr under samma period 2010. Det är dock 2 procent lägre än den prognos på 47 mnkr som lämnats tidigare. ...

Nasala influensavaccinet Immunose FLU bättre än Flumist!

Goda möjligheter för Eurocines nasala influensavaccin i de åldrar som nässprayen Flumist ej har godkänt för! Avdödat helvirus (influensa) är viruset i dess fulla form fast i död/inaktiverad form. Det vill säga ytstrukturer och kärna orörda i samma konstruktion som i ett levande virus. Ett sådant avdödat helvirus besitter mycket starkare immunologiska egenskaper än avdödade splitvirus och subunit-virus. De båda sistnämnda saknar strukturen som ett helvirus har samt kärnan, därför ger dessa typer klenare immunsvar. ...

Detaljhandels-aktier: VRG, RNB

Ska man köpa aktier i detaljhandelsföretag ska man leta efter de starkaste butikskoncepten, bolag som kan visa upp god tillväxt sedan många år och har lyckats internationellt. Typexempel: H&M. Visst är sådana aktier dyra. H&M-aktien värderas nu till ett p/e-tal på 22 beräknat som nuvarande börskurs 240,70 kr delat med 11 kr som är aktieanalytikernas snittprognos för H&M:s resultat per aktie 2012 http://www.4-traders.com/H-M-HENNES-MAURITZ-AB-6491104/financials/. Men det lär ändå löna sig bäst i längden. Hellre köpa aktier i bra bolag till rimligt pris än att köpa aktier i dåliga bolag billigt, som amerikanska aktiegurun Warren Buffett brukar säga. ...