Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

JAYS + Samsung part 2

Lagom till gårdagens börsstängning uppdaterade JAYS sin facebook-sida med en bild av Samsungs utställningsmonter vid en IT-mässa i Singapore tillsammans med texten: ”We thank you Samsung for the Singapore IT Show this year! Much app(!)reciated. And to all you new Galaxy owners, we hope that you love your a-JAYS One+ as much as we do!” Uppenbarligen har samarbetet mellan den koreanske mobiljätten och hörlursföretaget JAYS nu spritt sig utanför Samsungs hemmamarknad och nått Singapore. Denna utvidgning ger ju definitivt en kittlande känsla om att det snart kan bli aktuellt med förlovning och att en kommande Samsung-modell kan komma att bära JAYS med sig. ...

Enorm potential i Mycab International

Nyemissionen är fulltecknad och aktierna (depåbevisen) handlas nu på Aktietorget från och med 120308. För de förbryllade: MyCab med huvudkontor i Luxemburg (76% ägs av Unica Growth Fund) har köpt affärsverksamheten i Netrevelation medan börsplatsen såldes till Nischer som är ett helt annat bolag med helt annan verksamhet. Gamla Netrevelationaktieägare fick tilldelat aktier i både Nischer och MyCab. MyCab är att likställa med tidigare Netrevelation men man ska nu agera på den internationella arenan. MyCab aktierna är registrerade i Luxemburg men kommer att handlas via svenska depåbevis (SDB) på Aktietorget fr.o.m 8/3 2012. ...

Play the game with an edge !

Att spela spelet med en edge I mitt gamla inlägg" hur väljer jag rätt aktie ?" radade jag upp flera kända matematiska fördelar och här kommer nu ytterligare en. Mars månad bör bjuda på negativ överaskning då de hänt 9 av de senaste 10 årens mars månader bakåt i tiden,, de är en endge på hela 90 procent,, högre edge finns inte i professionell Trading. Den som inte spelar på den edgen anser jag inte vara professionell. ...

2017-05-30 14:43 · bubo

AVANZA FORUM GLOBEN 2011 RESULTAT FRÅN AKTIETIPSEN: MINUS 4,87 % DVS 3,13 % BÄTTRE ÄN INDEX!

Vid årsskiftet rapporterade jag hur det hade gått om vi som småsparare och besökare på Globen hade köpt rekommenderade aktier och använt oss av strategin ”buy and hold. Då var läget enligt följande om man köpt allas portföljer: Leif GW och experterna vid årets slut. Minus 14,24 procent dvs något bättre än index.Resultatet nu när jag stänger den här lilla jämförelsen och ser fram emot nya heta tips imorgon på Globen är enligt följande: ...

Börs SM 2012

Dags för årets Börs SM att dra igång! Förra året lyckades Marcus Lundell vinna 750 000 kr! Glöm inte att anmäla er –> http://www.aktiespararna.se/BorsSMx/Start/ Tidningen Aktiespararens portfölj består av: Africa Oil, PA Resources, Eniro och Kapp-Ahl. Redeyes portfölj består av: Phonera, Endomines, Vitrolife och Cybercom. Leox portfölj består av: Wise Group, Drillcon, Itab och Formpipe Software. Vilka 4 aktier väljer du? ;) Lycka till!

2017-05-30 14:43 · cyno

IDEX ASA Biometri, System-On-Card

http://www.idex.no IDEX PRESENTERAR nya biometriska KORT IDEX visa en ny biometrisk kort med IDEX Smart Film fingeravtryckssensor teknik på Cartes Nordamerika. IDEX ASA har idag visat ett nytt biometrisk verifiering kort som innehåller SmartFinger ®-sensor Film fingeravtryck. Den nya IDEX drivna biometriskt kort som utvecklats av partner Embedx Corporation och kallas BioMatrix (TM). IDEX och Embedx ingått ett strategiskt partnerskap i oktober 2011 och har arbetat nära under de senaste 6 månaderna för att få tekniken demonstration på IDEX stå på Cartes Nordamerika mässa och konferens den här veckan. Embedx “Biomatrix verifikationskort syftar till bank datacenter och kontrollerad tillgång till universitetets sovsalar och student aktivitetscenter. ...

Eolus Vind: Mejlsvar från bolaget

Bakgrund om Eolus Vind Bolaget (döpt efter den grekiska vindguden Eolus) är baserat i Hässleholm (ungefär mitt i Skåne i södra Sverige) och har drygt 40 pers anställda. Eolus Vind grundades år 1990 och har som affärsidé att uppföra vindkraftverk åt andra (och åt sig självt) samt att äga och driva egna vindkraftverk. Att uppföra vindkraftverk innebär här inte bara att köpa in ett vindkraftverk från en vindkraftverks-tillverkare, ta en lyftkran och hissa upp verket där det ska stå. Det är mycket mer komplext än så och omfattar först att hitta bra (blåsiga) ställen för vindkraftverk, att ingå avtal med markägaren och att erhålla alla möjliga myndighetstillstånd. Själva uppförandet omfattar även bla att gjuta betongfundament för verken och att dra ledningar för uppkoppling till det allmänna elnätet. ...

Laquinimod – Tevas självklara efterträdare!

Teva and Active Biotech are also looking to bring their new MS treatment Laquinimod to the market for 2012. The drug is forecast to be making $600 million in peak annual sales, but received a blow when a recent Phase III trial showed that it failed to reduce relapse rates in MS patients compared to placebo. Teva is looking to the drug as a successor to its current injectable MS drug Copaxone (glatiramer acetate), which made the firm $3.3 billion last year. ...

Petrogrand och Putin ?

Googlade och fann smått häpnadsväckande information kring IGOR G SOLIARSKIY som jag kände att jag måste delge alla som intresserar sig för bolaget. Han är ju numera med och styr Petrogrand Förenta Nationerna, FN, hade en stor energi och säkerhets kongress i Geneve för ett antal år sedan. Gammal info men ack så intressant. Bland deltagarna fanns bland andra generalsekreteraren för OPEC samt Vladimir Putin och vår man Igor G Soliarskiy. Skall man vara med på något roligt under 2012 är det nog Petrogrand man skall köpa. Läs även Cheborachkas senaste blogg Once in a Lifetime som sammanfattar läget väldigt bra. http://www.redeye.se/aktiebloggen/petrogrand/once-lifetime ...

Active Biotech – en slumrande vulkan!

När nyheten om Laquinimod kommer som fastställer den sista kliniska studien där skov inte finns med som en vedertagen endpoint ifrån FDA, så kommer aktien att skjuta iväg på samma sätt som den störtdök häromdagen. Man hinner inte köpa in sig helt enkelt… När det kommer till Laquinimods säkerhetsprofil vid ökad dos till 1,2 mg, så har den redan prövats i högre doser i deras Chrohn projekt, detta utan negativa bieffeker. Därefer kommer studien att inte bli långvarig, eller i samma omfattning som tidigare tänkt, och ett troligt SPA kommer att inträda. Progressionen i M.S. har redan bevisat sig effektiv, och vid dubbel dos så kommer man att se bättre resultat. Detta vet TEVA som inte annars skulle lägga miljontals dollar på att sjösätta den sista studien… ...