Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

PLUS 50% & NU ÅTERSTÅR 250 %

Min kortsiktiga riktkurs (3-6 månader) på Sino Agro Food är > $ 3. Aktien stängde i fredags på $ 0,93 vilket ger en kortsiktig uppsida på ca 250%. Min långsiktiga (>12 månader) riktkurs är > $ 6 eller ca 600% från fredagens kurs. En kurs på $ 6 skulle ge ett P/E-tal (2012) på 6. Mer om detta i min förra blogg. http://www.redeye.se/aktiebloggen/koptipset Teknisk analys Teknisk köpsignal i Sino Agro Food, nästa motstånd 1,80 . ...

Trunkbow - Störst i Kina på Mobila betalningar.

http://www.redeye.se/aktiebloggen/g5-entertainment/tycker-du-att-g5-och-seamless-har-stigit-mycket-ta-en-titt-har - Förra inlägget. Tbow, a leading provider of Mobile Payment Solutions (“MPS”) and Mobile Value Added Services (“MVAS”) in the People´s Republic of China. Q4 kom idag, lite under förväntan. Men fortfarande billigt enligt mig. På 2013 prognos värderas Tbow till P/E 3 med en tillväxt på 36% Trunkbow: MCAP: 65MUSD EV: 59MUSD Stockprice: 1.8USD EPS 2011: +0,47(+0,44) EPS(p12): 0,64(23musd) Profit Growth (p12): +36% P/E 2011: 3.8 P/E(p12): 2.8 PEG 2011: 0.05 (2008-2011Net Income Growth) Management ownership: 47% EV/E 2011: 2,56 ...

Commodity Quest - OstenSacken

Kan den här veckans aktieförsäljningar av MGF vara Bernhard von der Osten-Sackens aktier? Mangold har fram till lunch idag sålt 3 863 666 aktier vilket i stort sett stämmer med Osten-Sackens innehav om man ser på Aktietorgets insynslista. Kan givetvis vara någon annan som säljer också men jag reagerade på att antalet aktier nästan överensstämmer samt att Osten-Sacken minskade sitt innehav så sent som i höstas senast… Glepar eller någon annan med hyfsad insyn i bolaget kanske har någon teori? Omsättningen i aktien har under veckan varit ovanligt hög så någon form av ägarförändring bland storägare har skett, frågan är bara vad? ...

Varning för Ericsson

Ericsson gjorde ett brant fall ner till 58 kr och bröt där med ur sin långa konsolidering (sidledes rörelse). Aktien har nu gjort ett gap fil och kommit tillbaka till konsolideringsrangen vilket betyder röda varningsflagg. Aktien kan falla mycket agressivt vid brott ner genom den röda stigande linjen. Endast om aktien handlas vid brott upp genom den horisontella röda linjen vid 75 kr skall man intressera sig för köp. Att aktien går upp och återtestar konsolideringsrangen innan nästa starka våg ner startar är ett mycket vanligt beteende. Denna aktie är perfekt för blankning vid brott ner genom den stigande röda linjen. Varje linje fungerar som stöd och motstånd. Här lär era affärer samanfalla. ...

2017-05-30 14:44 · bubo

Jays rapport positiv

Hela rapporten: http://www.bgr.com/2012/02/27/samsung-galaxy-s-iii-full-specs-1-5ghz-quad-core-1080p-display-ceramic-case/ INTÄKTER Intäkterna uppgick till 18,4 MSEK för kvartalet, vilket motsvarar en ökning med 11,4 MSEK (161 %) jämfört med motsvarande period föregående år, då intäkterna uppgick till totalt 7,1 MSEK. Både november och december var starka månader försäljningsmässigt och stod för majoriteten av kvartalets intäkter. Merparten av intäkterna för kvartalet avsåg produktserien a-JAYS. Den enskilt bäst säljande produkten var a-JAYS Four för iPhone, där den vita modellen utgör en allt större andel, men även nya a-JAYS One+ har haft god genomförsäljning sedan lanseringen i november. För perioden maj - januari uppgick intäkterna till 38,4 MSEK vilket motsvarar en ökning med 22,2 MSEK (137 %) mot föregående års nivå om 16,2 MSEK ...

Köpläge i Luxonen

• Under finanskrisen hösten 2008 hade Luxonens börskurs en bottennivå på 53-54 kr. • Sedan dess har kursen stigit till nuvarande nivå på 119 kr. Ett särskilt kliv tog kursen i apr 2011 (för ett knappt år sedan) då den väldigt snabbt steg från under 80 kr till över 90 kr. Sedan dess har den harvat kring 90-100 kr fram tills nov 2011 varifrån kursen plötsligt stigit till nuvarande kursnivå kring 120 kr. ...

I väntans tider,,,PetroGrand

Jobbigt i väntans tider, snappade just upp något som kan få lite rörelse? http://tekniskanalys.di.se/index.php?id=&CompanyID=46108303

2017-05-30 14:44 · raoul

C-RAD IMPONERAR

Det är inte ofta man kan känna äkta stolthet inför att vara en del av ett smått fantastiskt bolag på börsen och som man tidigare har analyserat. Nu är så fallet. Så varför är jag då stolt över just detta lilla bolag på first north? Jo, de har alla komponenter som man kan önska sig i detta läge, nämligen: Innovativa produkter/Strategi Nya och innovativa produkter vilka totalt reducerar den existerande totala potentiella marknaden för strålterapiacceleratorer. Kanske låter underligt, men behoven av dessa minskar betydligt för existerande behandlingsmetoder. Detta är ofta definitionen på disruptiva innovationer. De förenklar och minskar helt enkelt kostnaderna för slutkunden. Slutkunden bestämmer till tjyvende och slut och i upphandlingarna kommer C-RADs produkter med och hos alla acceleratortillverkare. En uthållig strategi. De har trots ovan lyckats få icke exclusiva samarbete med alla viktiga aktörer på marknaden, vilket visar på enorm styrka och integritet. ...

Sino Agro Food - Växer så det knakar!

På Jodanfondens hemsida kan man läsa att en svensk fond senaste dagarna börjat köpa in sig i SIAF. Det känns mycket positivt om vi får in en långsiktig institutionell ägare. Även någon investerare från Schweiz verkar köpa in sig enlig JF. Det verkar stämma bra med senaste tiden uppgång under hög omsättning. Jag tror vi får mer information om detta när fonden köpt färdigt. Vi kommer sannolikt få vänta på rapporten till 13:e april då man flaggat för “late filling” (http://www.hotstocked.com/nt-10-k/sino-agro-food-inc-SIAF-1432192.html ). ...

Ta rygg på din favoritförvaltare

I tabellen nedan har jag rankat de förvaltare som förvaltar Sverigefonder baserat på den genomsnittliga procentuella avkastning de uppnått de senaste tre åren. (Endast topp 8 visas här. Länk till blogginlägg med fullständig lista) I topp här ligger Gustaf Setterblad och Adam Nyström som har nått en avkastning på 156,5 % med fonden Didner & Gerge Småbolag de senaste tre åren. Jag fokuserar nu på Didner & Gerge Småbolag och undersöker vilka innehav Setterblad och Nyström valt att investera i genom den fond de förvaltar. För att göra detta utnyttjar jag data från Finansinspektionen vilken publiceras kvartalsvis här med någon månads fördröjning. I tabellen nedan presenteras Didner & Gerge Småbolags innehav per 2011-12-31 i fallande storleksordning. ...