Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Petrogrand köper Shelton Petroleum?

Aktien i ryska oljebolaget Petrogrand berördes i ett blogginlägg (från feb 2012): http://www.redeye.se/aktiebloggen/petrogrand/petrogrand-en-sannolikhetskalkyl Där framkom att aktien kunde värderas klart högre än dåvarande börskurs på 13-14 kr. Bolaget skulle genomföra några oljeletningsborrningar i Ryssland och även efter det skulle bolaget ha kvar 400 miljoner kr i kassan. I dagsläget (4-5 månader senare) ligger börskursen i 19-20 kr. Hela Petrogrand värderas därmed till nästan 800 miljoner kr på börsen. Arbetet med oljeletningsborrningarna pågår. Petrogrand har gett viss information om hur det går med det, men ännu verkar det inte finnas några konkreta besked om Petrogrand har hittat kommersiellt utvinningsbara oljefyndigheter och i så fall hur mycket. ...

C-Rad - Stort tilltagande intresse från kliniker/sjukhus. Genombrott!

Starkt ökande intresse från potentiella kunder Intresset för C-Rad och dess produkter har aldrig tidigare varit så starkt som det nu är från kliniker/sjukhus. Projekten med upphandlingar världen över där C-Rad´s produkter efterfrågas allt mer, C-Rad har aldrig någonsin tidigare uppletv ett sådant intresse som man nu gör. Anledningen till att dessa projekt nu ökar beror till en mycket stor del på Catalyst och det mycket stora intresse som systemet drar till sig. ...

Dignitana – hur länge till?

Sedan jag sist kommenterade Dignitana har det som vanligt hänt positiva saker. Jag kan redan nu boka in i kalendern att skriva om bolaget om en månad för med all sannolikhet har ytterligare bra saker hänt då. Vad? Ingen aning, men bolaget levererar hela tiden. Sedan min senaste kommentar har ett avtal tecknats med en partner i Chile. Dignitana har sedan ett år tillbaka haft en referenskund där och intresset har varit stort. I samband med detta säljs 4 system till Chile, klirr i kassan! ...

Petrogrand fullträff i 3 av 3 möjliga

Ett prosepkeringsbolag borrar efter olja, hittas oljan som i Petrogrands fall i flera olika strukturer och oljan anses vara av den mängd att den kommer vara kommersiellt utviningsbar så är nästa steg att testa varje zon. Därefter gör bolaget en så kallad VSP (Vertikal sesmisk proflering) för uppmäta storlek på reservoarerna samt få fram en uppskattning på C1 och C2 reserver. Att Petrogrand gör VSP på så många olika strukturer säger för mig bara en sak, självklart är oljan i så stora mått att den kommer vara kommersiellt utvinningsbar. Annars hade bolaget gjort en P&A för längesedan. ...

G5 spel når grymma placeringar!

G5 spel går grymt bra på app store just nu. Fotbollsuppdateringen av bolagets storsäljare Virtual city playground som kom i fredags har tagits emot mycket väl på marknaden och det nya spelet Lost souls som släpptes i torsdags rusar upp på top grossing listorna världen över. några placeringsexempel från morgonen på ipad här: vcp: Kina = 9 Korea:2 frankrike: 7 Italien 11 Spanien: 7 Ryssland 10 Brasilien 5. England 16, Tyskland 17 lost souls: Kina 16 Korea 9 Ryssland 7. Även på iphone klättrar båda spelen. ...

Volvo långsiktigt köpvärt

Volvos lastbilsleveranser per månad hittills under 2012: jan: 15 647 st (+2%) feb: 18 395 st (+3%) mars: 22 070 st (+1%) apr: 18 497 st (-4%) maj: 19 734 st (-3%) http://www.volvogroup.com/SiteCollectionDocuments/VGHQ/Volvo%20Group/Investors/Trucks%20deliveries/truck_deliveries_may_2012.xls Dvs i och för sig minskningar de senaste två månaderna, men ändå är det väl ganska bra nivåer? Siffrorna innebär att Volvos lastbilsförsäljning hittills i år (jan-maj 2012) ligger ganska exakt oförändrad jämfört med samma period 2011. ...

Fortsätter den Ryska Rouletten i Petrogrand?

Direkt efter fallet blev jag utpekad av flertalet småsparare att ligga bakom ett 60 tal signaturer som skriver på placera och BS. Varav flera som skriver samtidigt. Jag blev utpekad att skriva lögner, myter och påhitt av flertalet småsparare i Petrogrand. Dessutom att vara psykiskt sjuk när jag inte förstår “hur bra Petrogrand är”. Petrogrand har varit den överlägset flitigast diskuterade aktien under helgen. Flera som tidigare varnat för aktien tycker att småspararna som ej sålt och lyssnat på andra småsparares varningssignaler. Får skylla sig själva. Därmed har kritiken växt mot detta oljeprospekteringsföretag som flertalet småsparare visste med narcisstiskt självförtroende att aktien inom närtid skulle nå 100 kr. ...

2017-05-30 14:51 · bjaen

CDON långsiktigt köpvärt

SEB har (enl bankens aktiestrateg Mattias Gredmark) riktkurs 69 kr för aktien i e-handelsföretaget CDON (enl ett inslag i DiTV från 5 juni 2012: http://www.ditv.se/?mid=058FF91F). Dvs uppgångspotential 62% från nuvarande börskurs 42,70 kr. SEB:s riktkurs på 69 kr för CDON-aktien verkar i och för sig vara en liten sänkning från riktkursen 71 kr som SEB hade för CDON per 10 apr 2012: http://www.avanza.se/aza/press/news.jsp?newsArticleId=N1896719 Men riktkursen ligger i alla fall klart över nuvarande börskurs. ...

Petrogrand

Innan vi tittar på vad Petrogrand sagt kan det vara kul att jämföra med ett annat oljebolag som jag tror mycket på. Africa Oil. Petrogrand har per stängning i fredags ett börsvärde på ca 600 Msek medan Africa Oil fantastiska 14 Mdr sek. Africa Oil är således mer än 20 ggr större räknat i bolagsvärde. Det som inte syns vid en första anblick är att Africa oils kassa sinar mot slutet av året medan Petrogrands, efter att alla borrningar är klara, landar i häradet 400 Msek. Dagens verksamhet i Petrogrand värderas därför till 200 Msek mot över 14 mdr för Africa oil. Nu blev skillnaden 60 ggr. Lägg detta på minnet . ...

Bull signal i de amerikanska indexen.

Sp500 har brutit upp genom de fallande taket och vi siktar nu in oss på nästa symetriska fallande linje. Om indexet vänder ner under linjen på måndag så blankar vi aggressivt. Sp500 Break symetry line, looks Bullish. Target is now on the next symetry line at 1369, but will it go down under the line on monday you will short it agressivly! Bild http://guldbubblan.blogg.se/?tmp=16062928

2017-05-30 14:51 · bubo