Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Sp500 hit my target

Ni som tog swingblankningsposition för några dagar sedan bör nu ha tagit hem vinsten vid träff på nacklinjen. Indexet bör nu gå upp för att sedan med krafft bryta nacklinjen, target för motreaktion ligger vid den blåa översta symetriska linjen. swingrekomendation: återköp blankade positioner vid mot reaktion. eller brott genom nacklinjen. Ni som investerar i min melodi behåller långsiktigt blankade positioner,,, Bild http://guldbubblan.blogg.se/

2017-05-30 14:53 · bubo

Petrogrand - Stundens hetta kan kalkyleras!

Att veta ovanstående information är en riktig konst. Tyvärr består de flesta av dessa påståenden av rena lögner och den andra sidan närmar sig ekonomisk brottslighet, så jag vet inte vilken sida som är bäst! Däremot finns det rena, logiska och matematiska möjligheter att möjligheter att räkna ut när ett pressmeddelande bör komma, om man använder sig av de offentliga materialen som Petrogrand har presenterat i form av pressmeddelanden och olika typer av presentationer. ...

Fingerprint & Tier 2

De som hann läsa mitt senaste blogginlägg, som jag sedan raderade, lade märke till att jag spekulerade i att Tier 2-tillverkaren skulle vara kinesiska Yulong Coolpad. Det fanns två anledningar till att jag tog bort inlägget. För det första skrev Fingerprint i fjolårets pressmeddelande att det rör sig om en ledande tillverkare av smarta telefoner och surfplattor. Detta utesluter Yulong då jag inte funnit någon info om att de överhuvudtaget tillverkar surfplattor. För det andra har jag hittat intressanta avslöjanden som stärker tron om att det är Sharp som är Tier 2-tillverkaren. ...

Study of stockmarket and Dollar index in weekly time frame,,,

Har under helgen lagt ut två väldigt viktiga grafer som jag använder som två ledar hästar i mitt analys arbete. De första är indexet Sp500 just för att de är de 500 största bolagens index och väger därför tyngst att studera då de inefattar störst volym. Och volymen är en av de variabler som är viktigast att ta hänsyn till både i kortsigtiga rörelser som långsiktiga rörelser. Den andra parhästen att studera är Dollar index (DXY). Den amerikanska ekonomin är ett nav för hela världsekonomin. Flera länder har sina valutor kopplade till dollarn (eller använder till och med den som sin egen valuta), de flesta råvaror handlas med dollar på den internationella marknaden, och börserna i USA ses globalt som en indikator på världsekonomins tillstånd. ...

Nu är SEB i gång och lurar svenska folket!

Efter augusti 2007 blev det totaltstopp i världen för handel i dessa papper. De var med andra ord marknadsmässigt helt utan värde. Genom att Riksbanken godkände dessa värdelösa papper som säkerheter kunde SEB låna på dess för att hålla sig flytande. I oktober 2008 gick det inte längre. Då fick SEB och andra europeiska banker rätt av EU:s finansministrar att bokföra värdelösa värdepapper som lån. Direkt bara dagarna efter beslutet förde SEB över värdepapper som i deras böcker stod för ett värde av 147 miljarder kronor.(men de var ju värdelösa, annars hade de ju inte behövs denna konstruktion godkänd av EU) ...

Vibrationsmotstånd uppnåt (repris)

Potentiell OHS formation. Bear övervikt 1330 Avgörande, nästa Vibrations motstånd 1450 +/- 2 % Jag har 1330 som mitt Huvudscenario Eftersom Tiden faller in Bäst med Topp kring Nyår. Och tiden är enligt mitt sätt att göra prognoser ett av de viktigaste verktygen. Dock finns de en större Tidscykel som har Sammanstrålning Aprill/Maj som är av vikt att beakta om indexet etablerar stängningar ovanför denna Tidsbarriär med sammanstrålning vid 1330 barriären. Om Nu sp500 skulle lyckas etablera sig över min mål projektion på 1330 flyttar jag Target upp till 1450 Med en Topp Aprill/maj 1450 Innan indexet vänder ner med Kraft Och ger ett krasch Scenario.. Dock är vi Övervikt Bullich i Vecko momentumet. Vilket ger en övervikt i Tjuren. Fundamentalt känns bilden absurd med tanke på Hur världs bilden ser ut! Men Fundamentan syns oftast i Chartsen innan den är presenterad i I allmänhetens uppfattning.. De är viktigt att ha detta scenario med I beräkningarna med avgörande nivåpunkt 1330 i fullberedskap så att vi inte kliver av För tidigt.I den nu kommande Reaktion upp! Lycka till GuldBubblan ...

Petrogrand följer affärsplanen med Petrogrand Oil

Spekulationerna haglade för drygt 1 vecka sedan att storägarna till Petrogrand skulle ha sålt av, för att resultaten inte skulle ha varit tillfredställande. Detta gjorde att jag, personligen, tog mig in till Euroclear för att studera aktieboken, både den direktregisterade och den förvaltarregistrerade. Jag kunde väldigt fort konstatera, i samband med att Petrogrand själva la upp ägarstrukturen för de 10 största ägarna, att storägarna hade inte minskat, utan istället blivit fler! ...

Sammanfattning av senaste 2 åren

-—————–2010—————— *100922 – Aktien stänger på ca 21:20 SEK, WTI ca 74$, och därefter börjar vi se inledande betydande kursstigning. (Egen kommentar: Här tror jag information från bolaget läckte med tanke på flera av de efterföljande nyheterna. Samtidigt började man höra många privata investerar i sin närhet prata om bolaget vilket fick mig att haka på). -—————– *101018 - BlackPearl har fått godkännande från Energy Resources Conservation Board (ERCB) kring tungoljeprojekten vid fälten i Mooney och Blackrod. -—————– *101116 - Black Pearl Resources emitterar totalt 10 miljoner aktier till kursen 5 CAD. Av dessa köps 6 miljoner aktier av ett banksyndikat för vidareförsäljning till deras kunder och 4 miljoner aktier görs som en riktad emission. Finansieringen väntas vara slutförd omkring den 7 december 2010. -—————– *101118 - Lundin-familjen tecknade aktier för 135 miljoner kronor i den riktade nyemission som BlackPearl gjorde på tisdagen. Den riktade emissionen gällde 10 miljoner aktier som emitterades för 5 CAD/st, motsvarande 33:70 SEK/aktie. Ett konsortium av flertalet banker tecknade 6 miljoner aktier, medan resterande 4 miljoner tecknades av privata investerare. BlackPearl har bekräftat för Placera.nu att dessa 4 miljoner aktier gick direkt till Lukas Lundin och andra delar av sfären. -—————– *101210 - GMP höjer riktkursen till 7:00 CAD, motsvarande 47:70 SEK, från tidigare 5:50 CAD. Rekommendationen är köp. Det framgår av en analys daterad den 10 december. Aktien stängde på 37:70 kronor under föregående handelsdag. -—————– *101230 – Aktien stänger på ca 40 SEK efter 2½ månad och har alltså gjort 100% under denna period. ...

Då vart det dags!

Får väl börja bloggen med mitt första tips. Att trada kan vara nervöst, för att få kroppen att fungera bra framför datorn var inte rastlös när du sätter dig! Ta en joggingrunda eller ett pass på gymmet först.

Ecorub AB - vilka är de viktigaste konkurrenterna?

De företag som direkt konkurrerar med Ecorub AB med en liknande produkt eller tjänst är det inte särskilt svårt att hitta. Men det finns även företag som konkurrerar på produktgruppsnivån. Det är ibland svårare att bestämma, och även analysera effekterna av sådan konkurrans, men jag ska försöka. Ett företag som konkurrerar med Ecorub AB är SealEco AB från Värnamo http://web.nordicwaterproofing.com/sv/Sealeco/SealEco-SE/Hem/ Deras huvudprodukt är gummiduk för byggtätningsmaterial av EPDM- och butylgummi. EPDM- och Användningsområdena är tätskiktssystem för tak, geomembraner, ...