Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Akut kris i KopparBerg Mineral

Den finansiella krisen i KopparBerg Mineral är nu akut. Enligt delårsrapporten för Q1 o Q2 2012 så fanns 1793000 kr i likvida medel motsvarande 28 öre/aktie den 30/6 2012. Bolaget fortsätter att “blöda” så efter periodens utgång har bolaget tvingats ta ett ”nödlån” på 4 miljoner samt kallat till extra bolagsstämma för att ge styrelsen möjlighet att föreslå nyemission av aktier/konvertibler samt teckningsoptioner. I praktiken är bolaget nu konkursmässigt o tvingas till rena panikåtgärder för att, om möjligt, uppskjuta konkursen i hopp om ett mirakel. ...

Thats It - Petrogrand

Petrogrand regerar just nu alla forum! Själv satt jag på poster när lyftet kom i början av året, ansåg att det fanns potential. Jag hade rätt, det fanns potential, finns kanske fortfarande. Jag hänvisar till två andra inlägg: http://www.redeye.se/aktiebloggen/petrogrand/petrogrand-bad-news-coming http://www.redeye.se/aktiebloggen/petrogrand/petrogrand-big-news-coming Kommer nu plocka lite citat: “Strax kommer resultaten från de tre borrningarna. Det finns mycket olja i Tomsk och det finns kolväten i PetroGrands licenser. Det är delvis redan bevisat. Grannfältet till PetroGrands Nizhne-P är rysslands största oljefält - Samotlor, världens 6:e största, och drivs av ett dotterbolag till TNK-BP där VD Maks Grinfeld tidigare var vice President. Är Samotlor drottningen eller kungen?” - Skriver Meterologen ...

Verktyg - Analys

Då fortsätter vi med våra verktyg, vi samlar på oss några till och låt oss börja med ett väldigt omdiskuterat, analysen. Vem gör en korrekt analys? Alla skulle jag vilja säga, eller i alla fall de flesta som har en suck om vad de gör. Att göra en analys behöver inte vara svårt, att gå igenom senaste kvartalsrapporten kan vara en analys, att ta reda på omsättning och insiderhandel i ett bolag kan vara en annan. ...

SensoDetect - snart dags!

Dels gäller det den dubbelblinda studien i Uppsala och dels gäller det studien på ADHD på Charitésjukhuset i Berlin. Dessa är förmodligen de två största och viktigaste studierna i bolagets historia och kommer ligga till grund för bolagets försäljningspotential framöver. http://www.sensodetect.se/uploads/2012/Forskningsrapport-SensoDetect-20120203.pdf

OMX 1160 eller 750,,

Omxs30 liknar FTSE indexet och bär formen av en inverterad HS samtidigt som hela formationen också är en mycket större HS formation Jag väljer att ha scenario 1 med långsiktig target 780 eftersom den formationen sträcker sig under längre tid en den mindre inverterade OHS formationen med target 1160. Ni som tar position på scenario 2 med target 1160 bör ha eran stoploss strax under den stigande linjen som sammanfaller med bottnarna på den stora högra skuldran i HS formationen. ...

2017-05-30 14:54 · bubo

Petrogrand bad News coming!!!

Jag upprepar det igen, ett prospekterande oljebolag som inte kan redovisa sina resultat i netpay innebär en misslyckad loggning. Normalt kommer dessa resultat direkt. Om det tar väldigt lång tid för resultaten att komma. Innebär att Loggningen inte visar särskilt mycket olja. Petrogrand pratar själva om lager av olja utan att redovisa i netpay. Deras fynd då är borrprover av sten som luktar olja. På petrogrands årsstämma i maj fick deltagare lukta på en sten som luktar olja = ett oljeförande lager i Petrogrands syn. ...

2017-05-30 14:53 · bjaen

Portföljen

Portföljen, det ställe där du och andra traders har sina värdepapper. Jag kommer inte att gå igenom några andra värdepapper än just Aktien. Tillbaka till portföljen, hur ser den ut? Ja hur den ser ut beror helt på hur du är som person, med det menar jag inte om du är en miljövän ska du bara handa aktier i miljövänliga bolag som hjärtat säger. Du ska handla aktier med hjärnan, inga dumdristiga hoppfullt optimistiska beslut. Tanken: “jag tycker om företaget” vill kasta ner dig i Dantes helvetestratt, om det nu hade funnits en sådan i tradingvärlden. ...

Insiderköp i Karo Bio

Avtal kring ER-Beta MS är på G enligt bolaget. Hur mycket stiger kursen? Jag tror även att Karo Bio strax är moget att tala ur skägget kring GR. Gör man det och affärspressen börjar förstå att GR kan ha Nobelprissklass så kan vi snart blicka uppåt i aktiekurvan. Karo Bio är billigt nu. Fruktansvärt billig. Sen bet 37 öre. Triggers * Forskningsstöd från Texas * Avtal Er-Beta MS ( Storleksmässigt I klass med ROR-Gamma ) * Betalningar från Pfizer * Framsteg GR (NOBELPRIS-KLASS) * Avtal Er-Beta Cancer och urologi * Avtal GR ...

Golden cross i OMXS30

Idag har MA50 brutit upp genom MA200 vilket är en stark bullish-signal för mig och många andra. Enligt min strategi får jag nu gå in 100 % i aktier. Historiskt har detta varit en stark signal och jag har lyckats pricka in några fina investeringar mha denna singal. Som det ser ut i dagsläget så har vi en väldigt orolig börs och det är i stor del de makroekonomiska faktorerna som sätter agendan. Detta gör tyvärr att jag inte törs lite på denna signal lika starkt som jag gjort tidigare och det är väldigt viktigt att även göra sin fundamentala hemläxa och välja aktier med omsorg. Vad som är positivt är att MA200 redan är positivt, ofta brukar detta inträffa efter det att MA50 brutit upp underifrån, och historiskt har en sådan långsiktig positiv trend hållit i sig åtminstone ett par år framåt. Nu tar vi fart och siktar mot stjärnorna och håller tummarna för att OMXS30 orkar bryta motstånden vid 1130 och 1180. ...

Har vi en kontrollerad vänsterorienterad press?

Hjälp, jag blir rädd hur han blir ifrågasatt subjektivt när artikeln förmedlas som ett telegram. Det anas anor a la Pravda. Journalisten som ifrågasätter Svenssons påstående har ju inte ens satt ut sitt namn. Till alla här som tycker att Svensson talar i nattmössan. Den låga räntan är inte problemet i världen idag, det är staternas lån och budgetunderskott, vilket inte är Sveriges problem tack vara Anders Borg. Riksbanskens mål är en inflation under 2%, allt annat är underordnat och upp till regeringen att sköta operativt. 2% ligger vi under sedan en längre tid tillbaka, detta är häpnadsväckande. På det sättet har herr Svensson en stark poäng. ...