Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Seamless nästa pricer?

Insiders tankar för fullt… Något kommer hända närmaste veckorna. Man har tecknat flera viktiga avtal med flera banker. Jag tror Kinnevik kommer snart börja handla igen. Det enda som spökar just nu är rykten om NE som jag positivt då möjligheten till att köpa in sig billigt uppkommer. Swedbanks teknik har varit en katastrof samtidigt som seamless har fått positiv kritik från de flesta användare. Framtiden är väldigt oviss då det många stora aktörer som kommer att kämpa på denna marknad… ...

Mineral Invest International - Rentvådda v2.0?

Klargörande kring spekulationer i media I en artikel i tidningen Omvärlden den 7 september framställs det att det, under den pågående rättegången mot den narkotikabrottsåtalade Jonas Falk, framkommit nya uppgifter om att Mineral Invest gjort sig skyldig till illegal verksamhet. Mineral Invest vill med anledning av detta klargöra följande: • Kammaråklagare Hans-Jörgen Hanström har tidigare förtydligat att det inte finns någon misstanke om brott för Mineral Invest eller någon person som är, eller har varit, anställd i bolaget eller engagerad i bolagets styrelse. • På begäran av AktieTorget har Hamilton Advokatbyrå därefter gjort en oberoende granskning av Mineral Invest. Granskningen har inte funnit något att anmärka på, varken juridiskt eller etiskt. ...

Shamaran - Atrush ett OljeHav

I senaste pm står följande: " The Jurassic Barsarin-Sargelu-Alan-Mus (“BSAM”) reservoir Oil Down To was found 97 metres deeper than that encountered in AT-1. “ Om man har i beaktande av att en av Atrush-2 brunnens mål var att påvisa om en koppling kunde finnas till Swara Tika-fyndet i norr (något som indikeras på slide 6 i presentationen från Maj 2012) borde förutsättningarna för detta avsevärt stärkts med en djupare oljefyndighet i dessa lager. ...

Shamaran elefant?

Gick inte tidigt för 1 månad sen då jag såg uppvärderingen runt hörnet. Många småsparare som ville in i fredags. Nästa vecka tror jag kommer se tunnare ut på köpsidan… Aktien kommer sjunka ner mot 2.49, aktien är köpvärd på långsikt men kommer nog svänga en del närmaste veckorna. Öhman sålde massors fredags undrar om de köper tillbaka nästa vecka??? Själv har jag sålt på 3 med hopp om en snabb trade ...

Omxs30 long term

4 års cykeln: börjar närma sig 2 års cykelns dominans,,, De svenska indexet samlar energi för en stor rörelse och för ett test av eclips zoon och vi bör få en vibration (två år stor rörelse) som avgörs vid eclipsen eller taket ,,, varje linje fungerar som avgörande vändnings zoon. Frågan du ska ställa dig är,, vilket tidsperspektiv skall du välja ? Ju kortare tidsperspektiv desto sämre,, de som är bäst i de längsta tidsperspektivet vinner,,, ...

2017-05-30 14:55 · bubo

Mörkar Novestra sina portföljbolag?

Novestra har en fantastisk portfölj med 5 portföljbolag varav 1 är noterat (Wesc). Wesc är dock så litet så jag väljer att inte nämna detta värde i mitt inlägg. Bolagen av störst värde är följande - Strax - My Publisher - Explorica - Diino Systems Av ovan bolag är de tre översta de med högst värde. Samtliga bolag visar en stark utvecklingskurva och förväntas visa rekordresultat under 2012. Novestra har även över 20 miljoner i kassan i likvida medel och aktier (ca 10 milj). Kan tyvärr inte hitta vad som har hänt med de andra 30 miljonerna i kassan som fanns efter att Qbranch såldes. ...

Rimlig uppvärdering i Jays ?

Än så länge har inte orginallurarna som följer med tex musikspelare räckt till för oss konsumenter utan vi har velat komplettera dom med ett par lite bättre hörlurar eller in ears lurar. Marknaden för tabblets ,smartphones och musikspelare är värd ungefär 2500 miljarder kronor. Samtidigt motsvarar eftermarknaden för hörlurar mindre än 1 procent av den (sett till värde) och därför är det förmodligen inte lönt för mobiltillverkarna att utveckla riktiga hög kvalitets hörlurar skälva. ...

Jag kör en ALL IN Swingtrade i Shamaran Petroleum

Vi talar om ett mastodont fynd som Shamaran gjort. Bland de största fynden av olja i Kurdistan. Ännu har ingen preliminär uppskattning av reserverna gjorts. Men flödestesterna säger sitt. I Atrush-1 flödade brunnen med 6393 fat olja. I komersiell drift uppskattar man att brunnen producerar 15000 fat vilket bör ske i början av 2013. I Atrush-2 har det sensationella hänt, man uppmätte flödet till enorma 42.200 fat oljeekvivalenter per dag. Vad det blir i fat vet inte jag. Men enligt analytikern på Pareto Öhman är det enorma mängder. Det är också en av de största flödena som uppmätts i en brunn i modern tid. Det talar för att fyndet i Atrush är en oljeelefant. Eller varför inte flera oljeelefanter. Dessa är dock inte svarta afrikanska utan mer åt det kurdiska hållet. ...

2017-05-30 14:55 · bjaen

C-Rad - Patent i USA startskott för marknadsdominans!

Inledning Jag har medvetet sedan innan rapporten varit sparsam med mina kommentarer om C-Rad här av en enda anledning: Baissare som hela tiden sprider osanningar och vill köpa billiga aktier. Jag beslöt mig för att vänta på definitiva signaler från C-Rad om att det nu lossnar på allvar. Nu är den tiden inne! Inom kort kommer det att gå upp för alla att C-Rad nu etablerar sig som världsledande aktör inom strålterapin när det gäller positionering och övervakning av patienter inom strålterapin. Man gör detta genom högteknologiska produkter som säljs direkt till kliniker men som också ingår i kompletta system från världens största bolag inom strålterapibranschen, Varian och Elekta. ...

Mineral Invest International - Följ inte mitt råd!

Jag tror att man med pengarna från Amarant och den närstående produktionen, från tailings och alluviala fyndigheter i DRC, Etiopien och kanske senare även i Ghana, finansierar prospekteringsarbetet. Jag hoppas att man under hela tiden går med vinst och att man på ett par år kan starta gruvdrift i egen regi. Att sälja licenser är förstås bra det med, snabba cash men långt ifrån ultimat sett ifrån ett långt investerarperspektiv. ...