Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Petrogrand Pannkaks Slakt

Sedan har Petrogrand fört en tynande tillvaro på börsen med en stadigt sjunkande kurs. Storägare har fortsatt sälja sina förlust aktier. Samtidigt har haussningen på placera forumet & Redeye tagit fart igen. Det gamla måsgänget har återigen börjat fantisera ihop sina alternativ alster över de dolda framgångarna som bara de “vise” kan tyda i Petrogrands mystiska PM. Exempelvis att det inte handlar om torrborrningar. Trots att man borrat tre brunnar som gett värdelösa resultat. De få spår av kolväten som finns där är ändå kommersiella. ...

2017-05-30 14:58 · bjaen

SensoDetect - PM

PM: “Under 2012 har 50 patienter med neurodegenerativa sjukdomar samt matchade kontroller undersökts med SensoDetect® BERA och SensoDetect® CARDS. Projektet sker i samverkan med flera sjukhus i Region Skåne. “Det är mycket glädjande att studieresultaten har utfallit över våra förhoppningar. Vår ambition är att den utvidgning av studien som nu pågår ytterligare bekräftar att metoden har möjlighet att bli ett framträdande diagnosstöd vid Alzheimers sjukdom och andra neurodegenerativa sjukdomstillstånd”, säger VD och tillförordnad forskningschef Jens Holmberg. ...

Money management med stop loss

Fram till dagens datum har jag haft en avkastning på drygt 14% i min Kapitalförsäkrings-depå, samtidigt som Stockholmsbörsen har stigit med 6,9%. Jag är väldigt nöjd med denna avkastning, speciellt eftersom jag har som mål att nå en total avkastning på 12% per år (eller 1% per månad som jag tycker om att tänka). I och med dessa nya stop loss-nivåer kommer min totala avkastning i Kapitalförsäkringen bli minst 12% för i år. Den totala risken jag tar är 1,9% eller drygt 17 000SEK från dagens kursnivåer, “worst case”-scenario. ...

Neurovive, - En förklaring och en hjärtstudie till...

Runt påsk 2010 presenterade jag information om en konkurrerande TBI-studie, tyvärr missade löparn den informationen och vad de mynnade i finns att läsa i löparns egen blogg här, (glöm inte kommentarerna):NeuroVive - kalabaliken i korthet Hur priset på aktien rörde sig i samband med löparns nyupptäckta information gällande konkurrenten kan vi se på bild här: Prisfall från 30:- till 20:- För att undvika att detta skulle upprepas hävdade jag medvetet felaktigt att den konkurrerande hjärtstudien CYCLE var Cemophor EL-fri i hopp om att löparn med någon skrift skulle bekräfta att han tagit till sig den nya informationen, och det har han nu gjort här, (ni tror väl inte på allvar att jag är så slarvig att jag missar så´n info) NeuroVive - Börsgolvet i Affärsvärlden rekar NeuroVive ...

2017-05-30 14:58 · tony1

DETNOR hittar mera olja!

http://detnor.no/en/frontpage-news-and-media/85/1096-oil-discovery-at-garantiana?utm_source=Nyhetsbrev+fra+Det+norske+oljeselskap+ASA&utm_campaign=dfa841fcfc-Oljefunn+på+Garantiana&utm_medium=email

Portföljuppdatering

10,1%. Portföljen har gått ner cirka 4 % sista tiden. Vi har följt index sista tiden neråt, vilket vi kan se som tillfälligt. ShaMaran samt Lundin Mining ses som ganska avvaktande i portföljen med uppgång på ca 60 samt 10 %. Meda spår jag en god framtid för trots att den inte har visat uppgång ännu. Arise Windpower ligger i samma gamla intervall, just nu ner 6 %. Detta är då bara tillfälligt och vi förväntar oss inte mer av Arise den närmsta tiden. ...

Lappland Goldminers:100-1000%???

Lappland Goldminers har nu ett börsvärde på 120 miljoner kronor. Vilket är MYCKET lågt för ett prospekterande guldföretag med de enorma inmutningarna kring guldlinjen och Fäboliden. Samt Pahtavaara som är en lönsam guldgruva med närliggande nya signifikanta guldfynd. Även sett ur ett internationellt perspektiv. Jämfört med andra “juniorer” på Torontobörsen exempelvis. Är Lappland Goldminers börskurs väldigt låg. Därför kommer Lappland Goldminers förr eller senare kraftigt uppvärderas. Speciellt nu när bolaget bevisligen börjar komma på fötter igen och leverera starka nyheter. ...

2017-05-30 14:57 · bjaen

Tethys Oil: Avtal med Chevron!

Tethys Oil har fått utstå hård kritik för sitt plötsliga inhopp i Litauen. Bolaget köpte in sig i tre områden för 140 miljoner kronor i ett läge när man visste att expansionen i Oman skulle kräva stora investeringar. Detta tvingade bolaget att göra en nyemission på 120 miljoner kronor i maj i år till kurs 40 kronor. Idag visar Tethys varför man gjorde Litaueninvesteringen trots att man egentligen inte hade pengar till det. Värdet av tillgångarna är sannolikt många gånger större än de 140 miljoner kronor man stoppade in. Enbart lättoljeproduktionen har ett värde på det dubbla enligt Öhman. Skifferpotentialen värderas till noll. Men nu när Chevron klivit in är det dags att sätta ett värde på skiffern. Ett värde på 1000 dollar per hektar för Tethys kvarvarande andel ger ett värde på 10 kronor per aktie enligt Öhman. Projektet är i tidigt skede, men som referens görs M&A-transaktioner av mogna skiffertillgångar ofta till värden runt 15,000-25,000 dollar per hektar. Optionsvärdet på Tethys kvarvarande andel är med andra ord gigantiskt. Och Chevron bekostar all utveckling de kommande åren. ...

Aerocrine : Paradigmskifte

ATS kom fram till att FENO innebär ett paradigmskifte för astmavården i september 2011. ACAAI och AAAAI följde efter i april. I oktobernumret av RT Magazine kommer man fram till samma slutsats. På 5 sidor går man igenom vetenskapen, riktlinjerna från ATS mm. Mitt i artikeln sitter en helsidesannons från Aerocrine. Se länk i slutet av denna blogg. Mmmmmmmmmmm. Fundamentalt har caset aldrig sett bättre ut. Vilket så klart delvis avspeglas i aktiekursen, som handlar 5% under ATH. Den kommande månaden blir högintressant av flera anledningar. Först rapporteras Q3-rapporten den 2 november, därefter ska VD återigen träffa investerare i intressanta sammanhang såsom Jeffries konferens i London och Piper Jaffrays dito i New York. Och i november månad gör Stockholmsbörsen sin datainsamling för att bestämma vilka bolag som ska byta lista. ...

Dragon view

Indexet börjar nu närma sig den viktiga vinkeln som är en större symmetrisk vinkel (gröna linjen) Om den gröna symmetriska linjen håller så navigerar indexet för en motreaktion uppåt 30-60 punkter som jag räknar med kommer avbrytas i form av en större våg ner med test av 2009 års bull linje. med lågpunkt omkring dec. OM indexet bryter den gröna symmetriska linjen så kan fallet accelerera utan motreaktion upp,,, agresiv blankning kommer utfärdas,,Så länge indexet noteras under den lila symmetriska linjen så navigerar vi efter scenario 1. Även vix börjar närma sig hypotenusan i sin stora kil formation som jag visade häromdagen. skulle vix bryta sig igenom hypotenusan så har vi stor fall höjd som mycket väl kan generera brott ner genom 2009 års bull linje i indexet sp500 då kilen är så pass stor i sin art,,, där vixens tre mål ligger på (1.) 27 (2).42 samt 48,,, vilket skulle kunna ge spx en botten i värsta fall omkring 1275,,, scenario 2 återkommer jag vid endast om vi bryter upp från den röda symmetriska linjen. ...

2017-05-30 14:57 · bubo