Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Nokia rally

Ser ut som att Nokia laddar inför ett nytt rally då aktien befinner sig i gap zone så har vi första target vid 4,60 nivån. Nokia bör ha hög uppsida om nasdaq laddar för rally i mellandagarna och fortsätta sin C topp bildning som jag räknar med ha sin topp feb-april 2013 graf http://guldbubblan.blogg.se/

2017-05-30 15:01 · bubo

Jag satsar på råvaror i början av 2013

Vi har fått en fin julrabatt på silver. Priset per uns har fallit från årlig high på 236 kronor ned till 196 kronor. Även oljepriset har sjunkit. Vi betalar ungefär 14 kronor per lite vid pumpem just nu. Jag tycker oljan är attraktivt prissatt. Det i ett klimat när centralbankerna fortsätter att expandera sina balansräkningar. Bank of England, Bank of Japan, FED alla tävlar de i att sänka värdet på sina valutor och få inflationen att ticka igång. Inflationen ska vara lösningen på allt. ...

OPCON renodlad verksamhet: Del 2

Opcons två senaste ordrar gör att man börjar att vädra morgonluft och ser med tillförsikt fram mot 2013. Nu tar man prestigefyllda orders i Europa, nästa steg är att ordentligt ställa ner fötterna där problemen är som allra störst,Nämligen Kina. Här finns möjligheter att verka som enskilt bolag eller i sammarbete med andra Europeiska bolag, likt sammarbetena i Tyskland och England. Som vi vet är Opcon redan verksamma i Kina med ett licensavtal: ...

2017-05-30 15:01 · mal

De här kan ge ett super rally i Nasdaq,,,

Har suttit och analyserat Nasdaq under dan före dan före dan före doppar dagen,,, Och jag har ju två scenarion i spx och bör då ha de i Nasdaq,,, OM nasdaq etablerarsig ovanför eclipse angle som är den röda fallande symetriska bear kanalen så har vi cirka 450 p rally kvar i Nasdaq,,, båda scenarion har botten bildning 2014-2016,,, Graf på eclipsen och nasdaq mål om eclipsen bryts http://guldbubblan.blogg.se/

2017-05-30 15:01 · bubo

Julklappsutdelningen har startat!

Jag rekommenderar alla att läsa informationen noga. I den lätta berusningen framgår det också att man avser att uppnå en produktionskapacitet om 1 reaktor/vecka from 2014. En sådan produktionstakt skulle ge upphov till enorma vinster och en fantastik tillväxt under kommande år. Samtidigt handlades aktien bara upp 10% under förmiddagshandeln. Säkerligen finns en viss nervrositet hos aktiemarknaden då man vet att Anders Olsson from årsskiftet är berättigad att sälja sina nu låsta aktier. ...

2017-05-30 15:00 · wonka

OPCON - Startskottet går nu...

Affärsmannen i fråga är ingenjören och mångmiljardären Ralph Sarich. Han har ett imperium av olika investeringar med betoning på renewable energy samt gruvindustrin, vilket i sammanhanget gör det oerhört intressant. Han kallas även för en mogul inom grön energi. Kontaktnätet är sannolikt både djupt och brett. . En av Australiens skickligste affärsmän som tar en ägardel och styr upp verksamheten. Stämmer uppgifterna vore det en dröm för Opcon. Gabrielsson har ökat sitt innehav samtidigt som VD via bolag har option på att förvärva en del av MG´s nyinköpta aktier. Luktar rejäl uppgång. ...

Årets mest intressanta aktielista

En högomsättning på en aktie är ett sundhetstecken medan när ett bolag flyttas ned då är det en VARNINGSSIGNAL av högsta potens. Tidigare var det än mer skamfullt att bli nedflyttad då det endast var ett visst antal aktier på varje segment. T.ex. de 20 mest omsatta. Numera kan det variera på large list beroende på att det är en viss omsättning som skall vara uppflylld, inte hur många bolag det skall vara på listan. ...

Mineral Invest International - Hard Rock Mining

Jag har en teori. Amarant äger, enligt deras hemsida, 85% utav Medinah Minerals tillgång Altos de Lipangue. Denna tillgång tror jag man kommer att stoppa in i Mineral Invest, på något sätt. Argumenten: * Hard Rock Mining eller traditionell malmbrytning. * Geografisk riskspridning. * Michael Smith, sitter i styrelsen i Mineral Invest och ska leda prospekteringsarbetet vid Altos de Lipangue. * Engelska pressmeddelanden. Hur ska det gå till? Ingen aning. Den mängd och omfattande strukturaffärer som pågår just nu oroar lite. ...

Smartphone och läsplattemarknaden ” For Dummies”

Idag tänkte jag fortsätta min serie för oss ”Dummies” som vill ha information på ett enkelt och förståligt sätt. Denna gång tänkte jag beskriva smartphone och läsplattemarknaden. Vi befinner oss i en tid där vi dagligen stöter på smartphone och läsplattor. Om det inte är på bussen på vägen till jobbet så är det hemma i tv-soffan där vår respektive och våra barn klickar på sina pekskärmar. Frugan sitter och kollar läget på facebook på smartphonen och barnen löser Pettson och Findus klurigheter på läsplattan. Det som slår mig mest är att detta fenomen bara funnits i några år och att det gått så snabbt att ändra människors beteende på så kort tid. Trots detta finns det en misstro eller ett oförstånd bland vissa investerare att se och ta vara på möjligheterna i denna marknad. En del verkar fortfarande tro att detta är någon slags fluga. Hur ser då framtiden ut för denna marknad och vilka investeringsmöjligheter finns det. Det är dessa två frågor som jag söker svar på i denna blogg. ...

Koppling mellan bostadsränta och Riksbankens finnes ej

Nu är det bankerna som lånar själva ute på internationella marknaden. Bankerna ger ut obligationer som det handlas med. Marknaden sätter räntan för bankerna. Varje dag går det att se i Dagens Industri vad bankerna betalar. Räntan brukar vara hälften av vad vi får betala till bankerna. Hundra procents bruttovinst alltså, innan administrationskostnader dragits av. Finansinspektionen har sagt att för år 2012 kommer bankerna att göra vinst på 10 miljarder kronor på sina bostadslån. ...