Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Chrontech Pharma - Inovio

Det känns som om stunden är kommen i Chrontech för presentation av de viktiga testerna gällande Chronvac. I Q4 rapporten som presenterades för ett par veckor sedan uttalade man tydligt att de var inne i slutskedet och att info kommer under Q1 2013. Nedanstående finns att hämta från Chrontechs partner Inovio. Kommer nyheterna att släppas i samband med någon av nedanstående hearings? Det står i alla fall klart att Chrontechs framtid kommer avgöras i närtid. Negativa svar och bolaget får börja om med en tom kassa och skulder. Posivita resultat kan skicka iväg aktiekursen till oändliga höjder! Finansiering och partners kommer som ett brev på posten i sådant läge med tanke på den grymma potential som finns för Chronvac. Det är nära nu… ...

Dagen D(i) närmar sig, eller hur var det?

Dagen Di har närmat sig med stormsteg, trupperna väntar otåligt på Dagen Di! Ska vi kunna säkra stranden och hålla ut tills den 27:e då förstärkningarna förhoppningsvis kommer?! Och befria staten ur ockupationen av miljönissarna, Sean Penn och Yuko Uno?! Spännande tider för Norse Energy minst sagt! Placeras forum glöder och Frasse gör allt han kan för att sänka moralen bland trupperna. Vi står starka, vi vet att detta är det avgörande slaget och det är vinna eller försvinna,det va det vi skrev på för! Eller…? ...

2017-05-30 15:03 · bsv

Video analysen som blickar mot sommaren 2013

Går igenom min geometriska teknik i mitt tekniska analysarbete som är ren och skär matematik,, tekniken börjar sprida sig världen över då jag nu ser den tillämpas på olika platser över internet vilket glädjer mig,,, Tekniken är inspererad från W.D Gann men utvecklad så att logiken faller på platts,,, Video http://guldbubblan.blogg.se/ Eller direkt på youtube för er som inte vill besöka min djup dykande blogg som berör Filosofin och Vetenskapen i den värld vi lever i,,, ...

2017-05-30 15:03 · bubo

JAYS - Allt tyder på fortsatt snöbollseffekt

Jays offentliggjorde i juni förra året ett samarbete med Polska Horn Distribution. Polen, ett land rejält på frammarsch med ca 40 miljoner invånare. De fyra senaste åren har den Polska ekonomin vuxit snabbast i Europa. http://www.dn.se/ekonomi/polsk-tillvaxt-gar-rakt-emot-europa Jag översatte en del av sajterna via Google och noterade att Jays får enormt fina omdömen/toppbetyg av konsumenterna i kommentarsfälten samt att antalet butiker som säljer Jays i Polen bara växer. Lägger ut ett axplock här till er nedan. ...

Varningslistan

Från www.jordanfonden.se kommer följande första varningslista. Även om det är sena larm är den värd att titta på. Benchmark Oil & Gas Texas Onshore fd Scanmining Nordic Mines PA Resources (och dess efterföljare) Alliance Oil Lappland Goldminers Northland Min egen kommentar gäller Alliance Oil som finns på listan. Detta bolag agerar inte för aktieägarnas bästa. Ledningen är storägare och lånar t ex ut aktíer med mängder av transaktioner. Verksamheten finns i Ryssland och ägs från Bahamas. Mycket stor risk att man lockar småsparare ofta understött av artiklar om låga PE tal. Låt er inte lockas av detta. Köp bolag med bättre genomlysning och ägarvänlig ledning. ...

2017-05-30 15:03 · orso

Sp500 can go higher than expected

Första target är vid 1600 om och när de bryts så har sp500 inga motstånd och kan därför explodera på upp sidan andra target aktiveras då mot 1750-1800 och potentiellt även OHS 2000 niv,,, min personliga tro är urtoppning 1750-1800 ,,, vid brott av 1600 vinkeln,,, Grad lutningen i de sista åren är i samma grad lutning 2004-2006 vilket ger möjlighet till en brantare uppgångstakt i de avslutande åren,,, med trolig urtoppning våren sommaren 2014,,, ...

2017-05-30 15:03 · bubo

Cefour och SPAR = Sant

Jag själv visste att de skulle lyckas. Idag publiceras ett pressmeddelande innehållande följande Deltagandet och nylanseringen av uppdaterat Easy Wine Glass på SPAR i Holland, och deras årliga inköpsmässa i Utrecht, resulterade i att 23 st SPAR-butiker köpte in Easy Wine Glass direkt på plats och bereder nu hyllplats inför försäljningsstart våren 2013. Utöver dessa har flertalet visat stort intresse, och tillsammans med vår samarbetspartner Groupe LFE kommer vi att fortsätta bearbeta enskilda butiker samt SPAR på central nivå. ...

2017-05-30 15:03 · vendo

Norse och Fracking

Norse Norse är ett vinna eller försvinna med med domare Obama. För att bolaget skall kunna fortsätta krävs ett tillstånd för Fracking. Fracking: Man trycker in vatten under högt tryck upp till 15000 psi i sten från sidan. Istället för att borra uppifrån. Man kan du utvinna gas. Vilket anses vara “ganska” miljövänligt. Då man utan några större kostnader kan halvera koldioxidutsäppen jämt mot olja. Teknologin har funnits i över 60 år och anses fungera väl. Just nu håller man på att försöka omvandla teknologin att fungera även på olja. ...

Norse Energy- Första datumet att bevaka.

Intresset har ökat för Norse Energy efter mitt första blogginlägg och är upp ca 70% sedan publiceringen. Svenska småsparare verkar vara mer gamblers än långsiktiga investerare! ;) Hur som helst kan alltid ett bet med goda odds vara värt ett försök. Och upp över 500% sedan botten i december, bra affär för dem som var med från början, men som sagt så har den mycket kvar att ge enligt mig. ...

2017-05-30 15:03 · bsv

NeuroVives omvärdering uppåt kan fortsätta efter Q4-rapporten

Närmast stundar starten av fas II-studien inom TBI med NeuroSTAT där fördröjningen, trots att alla tillstånd i Danmark var klara i december 2012, har orsakats av ett byte av prövningsledare men det ska inte nämnvärt påverka TBI-projektet enligt NeuroVive. Lite nytt och positivt är att NeuroVive alltmer tycks rikta in sig på en gemensam fas III-studie i EU, USA och Kina, där Kina-studiens finansiering redan är ordnad via partner- och licensavtalet med Sihuan. Samtal med respektive regulatoriska myndigheter planeras ske relativt snart. Partneravtal med CRO-bolag och/eller större läkemedelsbolag är rimligt att förvänta sig även för EU och USA. ...