Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Guideline kan rusta Usa´s broar

Guideline redovisade en vinst på 20 Mkr efter skatt för 2012 och alla kurvor pekar uppåt. Börsvärdet idag blott 117 Mkr. I en tidigare blogg skrev jag om de stora möjligheterna inom Naturgasborrning tillsammans med Atlas Copco. Jag hoppas o tror att vi snart får höra mer därifrån. Entusiastisk aktieägare på di.se aktieforum menar att det även pågår ett antal stora FN-projekt som kan ge ett oväntat positivt utslag för Guideline. Bra. ...

Recyctec

Nu kan man enligt deras hemsida se att leveranser börjat ske, det är positivt.

2017-05-30 15:04 · tl

Atlas Copco köper USA-konkurrent?

//Tillägg i efterhand (22 feb 2013): Artikel från Bloomberg (publ på eftermiddagen 21 feb 2013) där det beskrivs som att Atlas Copcos vd Ronnie Leten tonar ner förväntningarna på något större företagsköp i närtid och istället indikerar att Atlas Copcos starka finansiella ställning kommer att användas för att tex överföra extrakapital till aktieägarna: http://www.bloomberg.com/news/2013-02-20/atlas-copco-set-to-return-cash-to-investors-on-lack-of-major-m-a.html Bloomberg hänvisar bla till tidigare artikel i Dagens Industri där amerikanska bolaget Joy Global (världens största tillverkare av gruvmaskiner) pekats ut som tänkbart uppköpsobjekt för Atlas Copco. ...

Tankar om guld - tankar om Semafo

Skall väl erkänna direkt att jag inte är någon större vän av att investera i guld eller guldbolag (eller gruvor överhuvudtaget). Guldet har också rekylerat söderut betänkligt de senaste månaderna. Lite TA 1540 USD/troy oz är ett starkt stöd som senast testades maj 2012 (och då höll det). Innan dess så testades samma stöd december 2011 och även då höll stödet, vilket pekar på att det är starkt. Nu är vi med full fart iväg att testa detta stöd igen. MYCKET VIKTIGT att stödet även håller denna gång. Gör det det så kan vi få se en rekyl upp och en ny uppgångsfas kan faktiskt börja för guldet. ...

Vad en investerare MÅSTE känna till !

Mina vänner,,, Enligt den stora tekniska formationen i OMX så bör vi kunna få in toppen mot julen 2013 alternativt en bit in på de nya året 2014 med möjlig target på den symmetriska vinkeln,,, Vilket ger chans till högre topp än 2007 i OMX,,, i niver omkring 1400 niv ! Oj de va högt ! Om de finns 2 alternativ eller fler och ett av alternativen leder till harmoni kommer någon att göra de på de sättet,,, (Leci´c lag) ...

2017-05-30 15:04 · bubo

OPCON-BOKSLUT/DEL 2

Det är nu helt uppenbart att Opcon medvetet lägger sig i fas med Enerji:s kommande tillkännagivande. Jag håller det ej osannolikt att det kommer nyheter som kommer komma aktieägarna till gagn tidigare än den 6 Mars, som man satt till slutdatum för handelsstoppet. Frågan är bara i vilken storleksordning kontraktet med ny kund (för Enerji) kommer att bli och vad man har för framtidsprognos angående antalet PB som skall levereas. ...

2017-05-30 15:04 · mal

InXL Innovation – P/E 5,3 och 8% direktavkastning

Mashie Mashie leverar ett onlinebaserat IT-system för storkök för att underlätta hantering och administration av matinköp, matlagning, näringsinnehåll, menyer etc. Används idag framgångsrikt hos flera kommuner landet över och börjar även bli allt större även inom den privata sektorn. Fin tillväxtpotential även globalt och i mina ögon det intressantaste dotterbolaget. www.mashie.se Grade Arbetar med e-learning och är ännu inte lönsamt. Har många konsulter inhouse och kan skräddarsy färdiga paket för företags e-learning men ger även möjlighet för företag att skapa helt egen e-learning-utbildning om de hellre vill det via Grades plattform. ...

Pa resources nära långsiktig köpsignal,,,

Aktien föll igenom viktig vinkel viket aktiverade target 7 öre,,, Aktien har potential att bygga ett större botten formation och står nu inför den sista vinkeln D,,, När den bryts kan aktien starta sin långsiktiga upprekyl då de är den sista vinkeln som bekräftar nedgången,, Om aktien inte orkar bryta vinkel d (gröna) så siktar vi åter igen på viktiga 7 öre,, Om den nivån bryts siktar vi i första hand på 5 öre men även symmetriska botten kan komma att vara aktuell,, Om aktien bryter viktiga d är uppsidan hög och rörelsen bör kunna bli explosiv framöver då vi har 4 viktiga gap områden som blir potentiella targets,, första anhalt blir då 25-30 öre,,, Min rekommendation är att köpa aktien med proportionellt mindre poster då risken är hög,, ...

2017-05-30 15:04 · bubo

Sälj Stora Enso-aktien

Slutsats • Säljrekommendation för Stora Enso-aktien vid nuvarande börskurs 41,43 kr (slutkurs tis 19 feb 2013). • Aktiens motiverade värde kan sägas ligga på 20-30 kr. - Resultatnivå, värdering 2012 blev enl följande för Stora Enso (exkl engångsposter i resultatet): • Intäkter 94 miljarder kr • Rörelsemarginal 6% • Resultat per aktie knappt 3 kr Man kan då tycka att resultatet per aktie i bästa fall kommer att kunna ligga kvar på samma nivå under 2013 pga: ...

C-Rad GE-samarbete bara början. Uppvärdering kommer ta fart.

Inledning Trendbrott i C-Rad Jag har varit mycket sparsam med inlägg under en tid då jag medvetet inväntat den definitiva vändningen i C-Rad. Det har tagit längre tid än vad jag räknat med, men nu efter att ha varit aktieägare sedan 2007/2008 så är det nu äntligen dags för den turn-around jag väntat på ganska länge nu. Nu är det dags. Ett trendbrott var när sjukhuset i Herlev, Danmark, beställde 8 st Catalyst och 2 st Sentinel för lev i q4 -12 och q1 -13. En så stor order till ett så litet land säger det mesta om vilka nyheter som nu kommer att avlösa varandra. ...