Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Rally i Norse Energy idag?

Apr 17, 2013 TITLE 25 HIGH-VOLUME HYDRAULIC FRACTURING WASTE TRACKING PROGRAM SECTION 23-2501. DEFINITIONS. 23-2503. HIGH-VOLUME HYDRAULIC FRACTURING WASTE TRACKING PROGRAM. Creates the high-volume hydraulic fracturing waste tracking program; requires the commissioner of environmental conservation to track the generation, transportation and receipt of liquid and solid waste associated with the production of oil and gas. http://open.nysenate.gov/legislation/api/1.0/html/bill/S4657-2013 Ja varför de vill ha en lag som tar hand om frackvatten/avfall….? Min egna teori om detta är att detta är hela eller en del av Dr Shahs rekommendationer för SGEIS som nu behöver implementeras i lagen. Jag är ingen expert på lagar i Usa/New York men hur som helst verkar detta vara ett tydligt tecken om vad som komma skall…! ...

2017-05-30 15:08 · bsv

WntResearch - mer om Foxy-5:s enorma potential på cancermarknaden

Omkring 3 miljoner nya fall av bröst-, kolon- och prostatacancer diagnostiseras i världen varje år. Kring hälften dvs 1.5 miljoner av dessa har lågt eller inget uttryck av proteinet Wnt-5a i tumörcellerna och det är visat vara associerat med sämre sjukdomsprognos enligt forskning gjord av till bolaget anknutna forskare och dessa patienter skulle därför ha allra störst nytta av att medicineras med Foxy-5 även om det är inte uteslutet att fler än så skulle ha fördel av det. ...

Mineral Invest - Det finns ett berg

19 mil från Greenwood guldprojekt finns det ett berg med fantastiska halter av guld och silver. Tillicum Mountain. Jag förväntar mig att Mineral Invest äger rättigheterna till guldet och silvret i detta berg inom en snar framtid.

Sälj Alltele

Någon som kollar på slutspelshockey i Elitserien ikväll (tis 16 apr 2013)? Pågående match nu i skrivande stund; Skellefteå-Luleå i “Skellefteå Kraft Arena”. • I varje kortsida av rinken hänger stora skynken där det står Alltele. • Även en stor Alltele-skylt på långsidan. • Och på baksidan av Luleå-spelarnas (!) hjälmar står det också Alltele. (Edit: Skellefteå vann matchen med 2-1 och har därmed 3-0 i matcher i finalslutspelet mot Luleå. Det är bäst av 7 matcher som gäller så vinner Skellefteå nästa match mot Luleå (på tors 18 apr 2013 i Luleå) så vinner Skellefteå SM-guld. Vinner däremot Luleå nästa match blir det ytterligare en match i Skellefteå på lördag 20 apr 2013 osv.) ...

Tar ut vinst.

Jag har fått sälja av stora delar av min portfölj under 2 dagar för att säkra upp handpenning på ett hus. Har funderat på att bygga i höst, men då samma hus dyker upp för ca 700 000:- billigare så får man omprioritera. Valt att ha kvar ett företag och även tagit in ett spekulativt företag med förhoppningen att tjäna lite snabba pengar. Sålt- Africa Oil -4 % I grunden ett positivt pm med Ngamia som flödar olja ur bonus sektionen på 43 m, Sabisa har allt som behövs för att kunna flöda även den. Sålde allt pga av tiden, slutet av maj/början av Juni gör att korta pengar troligen letar andra byten under tiden. ...

2017-05-30 15:08 · bsv

Africa Oil : Köpläge

Jag har som ni kanske vet varnat för Africa Oil under en längre tid. De bekräftade fynden i Kenya (Ngamia och Twiga), samt liknande strukturer i “the southern string of pearls” kan värderas till 20-30 kronor per aktie beroende på antaganden. När aktien handlade till 50 kronor efter Twiga-resultaten betalade marknaden alltså cirka 100% premie för potentialen i AOIs licenser jämfört med kärnsubstansen. Sådana förväntningar kräver ett positivt nyhetsflöde, vilket Africa Oil inte har kunnat leverera. ...

WntResearch - god chans i fas I-II enligt forskare med bred kompetens

Min fru Ann-Cathrin Engwall har fyra akademiska examina i naturvetenskap och medicin : Farmaci, fil kand i medicinsk bioteknologi, MSc i bioteknologi och PhD i molekylär cellbiologi. Hon har erfarenhet från bl a forskning om blodhjärnbarriären, läkemedelsutveckling i bioteknikindustrin, utveckling av biofarmaceutiska tillverkningsprocesser och som inbjuden gästforskare på ansedda tyska Paul Erlich Institute som ungefär motsvarar svenska läkemedelsverket och smittskyddsinstitutet sammanslagna. Ann-Cathrin är kanske mest känd för att som första expert i Sverige offentligt gått ut och varnat för massvaccineringen mot svininfluensa från immunologiska utgångspunkter. Det skedde initialt i en mycket uppmärksammad populärvetenskaplig artikel i SvD 28 aug 2009 över en månad innan svininfluensavaccineringen hade inletts i Sverige. ...

Långsiktigt köp: Lundin Petroleum

Tidigare blogginlägg Nyligen har aktierna i oljebolagen Shelton Petroleum och Enquest berörts i bloggen: • 6 mars 2013: “Spekulativt köp: Shelton Petroleum” http://www.redeye.se/aktiebloggen/shelton-petroleum/spekulativt-kop-shelton-petroleum • 18 mars 2913: “Långsiktigt köp: Enquest” http://www.redeye.se/aktiebloggen/langsiktigt-kop-enquest Shelton Petroleums aktie låg då i 12,50 kr och har sedan dess stigit till 20 kr (+60%). Enquest-aktien låg i 14,10 kr och har sedan dess fallit till 13,10 kr (-7%). Är man långsiktig kan väl Enquest-aktien sägas vara ännu mera köpvärd nu (även om oljepriset fallit en del de senaste veckorna), medan Shelton Petroleum-aktien efter sin kursuppgång blivit mera rimligt värderad. ...

Alternativa placeringar

Tanken med mina alternativa placeringar är att köpa saker som man kan njuta av samtidigt som det är en hyggligt god investering och kan behålla värdet även om värdet på fiat-valutorna går ned till noll etc. Det finns människor som lyckas förränta värdet på sina inköp lika bra som börsen men då jag troligen aldrig kommer bli så duktig på dessa domäner så räknar jag inte med någon real avkastning. Tvärtom räknar jag med att sakerna kommer tappa lite i värde, men kanske inte mer än 20-30%. ...

Dubbling på 2 dagar! Ersatt med starkt case.

Detta är min första blogg på Redeye. Den var från början tänkt att handla om Arc Aroma Pure. Dels för att jag genom åren sett just cleantech-branschen som glödhet med stor framtida potential och dels för att Arc Aroma Pure har en intressant och kommersiellt attraktiv affärsidé och teknologi. Jag hade förberett inför en blogg/analys om bolaget för att lansera efter introduktionen på Aktietorget, hade ingen brådska med att lansera den då jag tänkte ligga lång i Arc Aroma Pure. ...