Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Sälj Scandinavian Clinical Nutrition

Scandinavian Clinical Nutrition (SCN) presenterade sin q3/2013-resultatrapport idag fre 25 okt 2013 på morgonen innan börsen hade öppnat: https://www.ngnews.se/attachments/79962?locale=sv SCN:s styrelseordförande Jim Blomqvist i rapporten: “Vi ska heller inte glömma bort lanseringen av nyheterna Membra7 Forte, Procare4you, Nypozin pulver, LArgiplex X6 och nya Jabushe.” Vad är då det för hälsokostprodukter? Tex L-Argiplex enl resultatrapporten: _“L-Argiplex är ett kosttillskott för sexuell lust och funktion, samt för allmänt välbefinnande. L-Argiplex bygger på en väl balanserad sammansättning med substanser som i synergi med varandra ökar bildandet av kväveoxid. ...

Mindmancer - nya axis?

Igår Onsdag så noterades Mindmancer på first north. Köptrycket blev stort på en gång och aktien har hittils stigit från 11kr till nuvarande 20.80. Kort om Mindmancer : Vi har vårt ursprung i forskning på Chalmers Tekniska Högskola. Bakgrunden inom områdena artificiell intelligens, robotteknik och videoanalys har varit en styrka då vi erbjuder och utvecklar framtidens säkerhetslösningar inom intelligent videobevakning kopplat till certifierade larmcentraler. Vision: Göra intelligent kamerabevakning till det självklara valet för utomhusbevakning ...

Image System spännande framtid ock stort potential !

“Grundtanken är skapa fler bolag som Axis, genom att jobba i situationer som är lite mer riskfyllda. Vi tror att vi kan tillföra kapital, kunnande och kontakter”, säger Peter Ragnarsson, som är vd på LMK Ventures och som var vd på Axis 2000-2003, till Nyhetsbyrån Direkt apropå insteget i Image Systems. Ägandet i bildbehandlingsbolaget Image Systems går via LMK Ventures, ett dotterbolag till LMK Industri som äger nästan 15 procent av aktierna i Axis. ...

2017-05-31 07:38 · tl

Atlas Copco större topp?

Atlas Copco är ett företag jag bara skulle vilja äga så länge som kursen stiger över toppen 176,5 Då risken är väldigt stor att aktien kommer rekylera neråt om inte kursen kan ta sig över 176.5 nivån. Stor graf http://aktieguiden.com/1218722/atlas-copco-topp

2017-05-31 07:38 · bubo

Som laddat för ett utbrott!

Jag vet inte om jag har en olika syn på min investeringar än många andra, jag investerar till största del i saker som jag personligen tror på, inte vad jag tror andra tror på, lite skillnad om man tänker efter… Jag värdesätter företag som har en ide som jag förstår, tror på själv och sedan vill jag ha en uppsida som får det att vattnas i munnen på mig. Jag vill leva på det hoppet att jag en gång kommer springa på ett Cassandra oil där mina 10 000 satsade blir närmare en miljon inom bara ngt år, och kanske jag hittade det denna gången? ...

2017-05-31 07:38 · bsv

Commodity Quest - Steg 1 i raketen klart

Idag meddelade Commodity Quest resultatet från borrning 1 på deras nya fält Concord Dome. Man skriver: ““Borrningen har visat bättre resultat än vad vi hoppades på. Huvudzonen visar mer än 20ft med oljeförande sand. Det är svårt att analysera vad vi kan förvänta av produktion från brunnen, men vi tror våra tidigare kalkyler överträffas” Bolaget genomför ett trestegsprogram på Concord Dome. Tre borrningar ska hinnas med på en månad. Borrning nr 1 tog mindre än en vecka. De följande två borrningarna är dock riktade borrningar och bör ta mer än en vecka att slutföra. ...

Spekulativt köp: AIK Fotboll

//Tillägg 3 nov 2013 Alla 30 matcher per lag nu spelade i årets upplaga av högsta svenska fotbollsserien (Allsvenskan). De 16 lagen i serien slutade säsongen enl följande i tabellen (3 poäng per vunnen match, 1 poäng per oavgjord match, noll poäng per förlorad match): 1. Malmö FF 63 poäng 2. AIK 58 poäng 3. IFK Göteborg 54 poäng 4. Kalmar 52 poäng 5. Helsingborg 49 poäng 6. Elfsborg 46 poäng 7. Djurgården 44 poäng 8. Åtvidaberg 40 poäng 9. IFK Norrköping 39 poäng 10. Häcken 37 poäng 11. Mjällby 36 poäng 12. Gefle 34 poäng 13. Brommapojkarna 32 poäng 14. Halmstad 31 poäng 15. Öster 28 poäng 16. Syrianska 14 poäng ...

Köp efter rapporten!

Oniva Online Group har rusat på börsen de senaste två handelsdagarna men aktien är inte ens i närheten av att vara rätt värderad. Företaget släppte i fredag en omvänd vinstvarning med en efterföljande kursrusning, igår så släppte företaget sin q3 och kursen steg med ytterligare 15%. Kan tyckas mycket men aktien är fortfarande billig,väldigt billig. I fredags gav företaget en prognos om att omsätta 240 miljoner under 2013, q3 visade en omsättning på 160 miljoner, dvs q4 beräknas omsätta 80 miljoner vilket ger 320 miljoner i årlig omsättning 2014, utan tillväxt. Nu växte omsättningen med otroliga 41% q3 så det troliga är att vi ser ytterligare tillväxt under slutet av 2013 och 2014. ...

2017-05-31 07:38 · bsv

Köp inför rapporten

Bioinvent aktien har varit marknadens mest underskattade aktie. Analytikern, Klas Palin sätter sitt motiverade värde på aktien till 6,2 kr. Vilket är en utgångspunkt för aktien för att sedan vidare försätta vid spännande nyheter. Bolaget har levererat ett fåtal viktiga nyheter under 2013: -Tecknade en förlängning av licensavtalet för utveckling av antikroppar från Bioinvents n-coder-bibliotek med Bayer Pharma. Avtalet ger bolaget ett nytt kapital tillskott till den dem finansiella resurser. ...

Långsiktigt guldläge i guldet.

För några år sedan var de inte många som trodde på mig när jag berättade om att Guldet bubblade och var på väg att falla kraftigt. I dag förstår ni säkert varför jag såg de före många andra. För att jag är bättre analytiker än de flesta andra? Nej,, För att jag har en geometrisk teknik som är bättre än alla andra analysmetoder? Ja om du vet hur du ska använda den. Ok Hur ska man använda den då? ...

2017-05-31 07:38 · bubo