Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Passa på i Medfield

Medfield är det bästa caset jag sett. Nästa vecka avskiljs rätterna för nyemissionen. Med tanke på att Medfield stigit sedan emissionen avsierats lär den inte falla när rätterna avskiljs. Vilket innebär att för varje 6 aktier man köper på 16 kronor får man köpa en ny i emissionen för 7,15 kronor. För mer info om varför det är det bästa caset reward/risk jag någonsin sett läs här: http://www.redeye.se/aktiebloggen/medfield-diagnostics/medfield-nytt-case-med-grym-uppsida Eller här: ...

Starbreeze analys.

Är ett litet Bolag med spännande potential. Aktien har gjort en omslagsformation för möjligt test av toppen 0,80 så länge som svans botten 0,65 står pall så ser jag aktien positiv för potentiell fortsatt resa uppåt. Om aktien lyckas bryta över toppen 0,80 så skulle jag ligga i aktien så länge som den noteras över toppen. Annars skulle jag ta hem vinsten och avvakta brott över toppen 0,80 (entre) Ni som agerade på svans botten 0,65 kan ligga kvar så länge den nivån är intakt. Om aktien lyckas hålla sig kvar över toppen 0,80 så finns potential till en eventuell dubbling av kursen. Aktien befinner sig i en parabolisk rörelse vilket betyder mycket hög risk varför jag endast rekommenderar små positioner. Kommer följa upp denna aktien i mina video analyser framöver påhttp://www.youtube.com/user/GeometryForecast ...

2017-05-31 07:39 · bubo

Starbreeze krossar min prognos!

Starbreeze fortsättter att imponera. För ett tag sedan skrev jag en blogg om Starbreeze där jag trodde att vinsten för första kvartalet skulle landa på ca 50 MSEK efter skatt . (http://www.redeye.se/aktiebloggen/starbreeze/starbreeze-dummies) Den prognosen kommer Starbreeze att krossa. Igår kom nämligen Starbreeze ut med följande pressmeddelande efter börsen stängning:”Starbreeze AB meddelar i dag att bolagets omsättning för PAYDAY 2 uppgick till 85,6 MSEK för första kvartalet 2013/2014. Meddelandet sker med anledning av att vår partner 505 Games moderbolag Digital Brothers idag släpper sin kvartalsrapport.” ...

Lucara Diamond Analys

Lucara Diamond Analys Är ett litet bolag med stor potential i de långa perspektivet. Aktien befinner sig i en parabolisk rörelse och kan om vinkel b står pall stiga mot 16 kr nivån. Tajmingen för köp är inte den bästa då risken är för stor eftersom aktien befinner sig i en parabolisk rörelse. vilket betyder 50/50 att aktien eldar på uppåt eller toppar. Jag skulle rekommendera att titta närmare på aktien om den rekylerar ner mot den horisontella linjen alt stigande vinkel b och bilda en omslags formation. Och givetvis en stop loose ! ...

2017-05-31 07:39 · bubo

Sivers IMA - Kunden är Ericsson!

Det har spekulerats mycket på olika forum om det är Ericsson som är kunden bakom den nyligen lagda serieordern till Sivers IMA. Jag kan nu berätta att jag lyckas lista ut att det är Ericsson. Den första ledtråden fick jag från pressmeddelandet om serieordern som kom 21/10, där det står att beställaren är en större Europeisk tillverkare. Den andra ledtråden kom i videopresentationen från den 31/10. I presentationen visar vd Olle Westblom en bild med dom 26 största företagen på marknaden. Han berättar att dom 8 största företagen tillsammans har en marknadsandel på 90%. Efter detta så frågar en person i publiken om kunden är en av dom 8 största. Olle svarar då: “Ja, och det är en av dom absolut största kunderna” Se 9:e minuten i videopresentationen. http://www.youtube.com/watch?v=ZSzLkx7IrmQ ...

Crown Energy - Uppsida 300%

Crown Energy är ett svenskt bolag med verksamhet inom prospektering och förädling av olje- och gasprojekt i underexploaterade områden. I ett initialt skede ligger bolagets huvudsakliga geografiska fokus på Afrika. Värdetillväxt skapas genom att utveckla tillgångar i tidiga faser tills de är redo att överlåtas till en större aktör inom olje- och gasindustrin. Bolaget har licenser i Madagaskar, Sydafrika, Ekvatorialguinea och Irak. Irak Det totala området som förvärvades av Tigris Oils nyligen, är på 24.000 kvadratkilometer och licensområdet beräknas innehålla oljefyndigheter på mer än 20 miljarder fat. Crown Energy har i dag 60 procent av området, samt tar alla kostnader, medan de irakiska myndigheterna har 40 procent. ...

2017-05-31 07:39 · tl

MultiQ - kraftig turnaroundkandidat

MultiQ (multiq.com/sv) MultiQ sysslar främst med olika bildskärmslösningar för kommersiellt bruk, sk Digital Signage. Huvudområden består av olika Digital Signage-applikationer för spelmarknaden, videoövervakning samt detaljhandel och Industri. MultiQ tillhandahåller helhetslösningar som består av hårdvara, mjukvara, system och ett stort tjänsteutbud i samarbete med partners. Marknadsfokus ligger på Norra Europa. Några kända kunder är H & M, Nike, Harrods, Svenska Spel, Clas Ohlson, Abu Garcia, Apoteksgruppen, Glitter och ITAB. Nyligen gjorde MultiQ ett förvärv av Public och därmed så skapades Sveriges största och ledande aktör inom Digital Signage. Syftet med förvärvet är att skapa skalfördelar och synergier vilket medför bättre förutsättningar för god lönsamhet och dessutom ökar konkurrenskraften på den Internationella marknaden. Kontor finns nu i Malmö, Stockholm, Oslo samt London. ...

RAPPT i RABT

Dagens stängningskurs inklusive kurs för teckningsrätterna motsvarar ett värde av 5,88 Kr. För en vecka sedan pendlade kursen runt 6,5 Kr exlusive tr. Vad är det som hänt med värderingen av bolaget undrar man då ? Absolut ingenting. Det enda som hänt de senaste två dagarna är att kluriga aktiesparare( Avanza) pressat ner aktiekursen till löjliga 5,30 Kr samtidigt som man i lika stor utsträckning köpt teckningsrätter för blygsamma 0,40 kr. Tr hade för några dagar sedan ett fingerat värde av 0,8 Kr. ...

2017-05-31 07:39 · mal

Fullträff för Commodity Quest!

Bolagat har sedan början av juli stigit från 2.90kr till idag 8kr och VD Pål Mörch; Kristian Lundkvist har sedan 1 januari 2013 köpt på sig aktier i bolaget 25 gånger under året, och sålt 0 aktier. Vad ligger bakom? Inte minst dem goda nyheterna dem senaste veckorna om fullträff i alla tre brunnarna, här kommer ett litet utdrag från borrning i brun 2: “Borrningen visar igen på mycketbättre resultat än vad vi hoppats på. En total potential på mer än 70 ft med oljeförande sand är mer än vi sett på de flesta av de gamla brunnarna. Vi planerar att sätta i gång borrningen av den tredje brunnen, Tomahawk Humble #10, i mitten på nästa vecka. Sannolikheten för att denna lyckas är mycket lägre, men vi är samtidigt övertygade om att Concord Dome kommer att producera mer än vårt fält i Orange, så snart brunnarna sätts i produktion.” ...

Karo Bio en möjlig TENBAGGER!

KaroBio forskningsbolaget inom nukleära receptorer börjar få allt mer och mer uppmärksamhet. Uppmärksamheten visar sig i att folk köper aktien. Idag vid kurs 0,64 öre är bolaget värderat till ca 300 miljoner. Ett forskningsbolag inom lifescience. Med projekt i världsklass samt patent och flera projekt som ligger inom kategorin spjutspetsforskning. KaroBio är världsledande inom flera områden inom nukleära receptorer. Man har flera projekt som kan leda till miljardavtal och man för kontinuerligen samtal med stora läkemedelsbolag. ...

2017-05-31 07:39 · bjaen