Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Inför börsvecka 35

Här kommer en inspelning inför nästa vecka. samt även lite längre perspektiv Tittar igenom indexen samt råvaror i sedvanlig ordning. Kollar också in den vinst givande positionen i s&p 500, där jag rekomenderar att avvakta rekyl Går också in lite djupare i guldet mot slutet av filmen. Hoppas ni finner videon intressant. Trevlig helg önskar jag er !! Hoppas ni finner mitt arbete intressant! Och lycka till! https://www.youtube.com/watch?v=JRlzYpMxQ7g&list=UUdYlcMOUVnm1iOFlg0_1udQ

2017-05-31 07:54 · bubo

Sälj Fagerhult-aktien

Tidigare blogginlägg (från 11 mars 2013): http://www.redeye.se/aktiebloggen/fagerhult/salj-fagerhult-aktien …Där fick Fagerhult-aktien rekommendationen “sälj” vid dåvarande börskurs 187,50 kr. Sedan dess har Fagerhult genomfört en så kallad aktiesplit som innebar att varje gammal aktie delades upp i tre nya (from 23 maj 2014). Den genomförda spliten gör därmed att börskursen 187,50 kr i mars 2013 motsvarar 62,50 kr (187,50 kr delat med tre) efter split. …Och 62,50 kr kan då jämföras med att Fagerhult-aktiens börskurs nu står i 141,50 kr. ...

Taurus - Ovanligt stor spread mellan TO & aktie

Jag noterar att det fortfarande är en ovanligt stor spread mellan teckningsoptionen som handlas jämfört med aktien. Villkoren för TO är du får köpa en aktie för 1,60kr och den har handlats i spannet 0,25-0,30kr en längre tid, vilket då motsvarar ett pris på 1,85-1,90kr/aktie. Samtidigt stängde aktien igår på 1,41kr vilket för mig är anmärkningsvärt. Det här glappet måste täppas till förr eller senare så frågan är om det är aktien som är felprissatt eller om det är teckningsoptionen som handlas för högt? Vad tror experterna? ...

Dignitana - Starkt vetenskapligt stöd för effektivitet och patientsäkerhet.

Nyligen publicerades en studie som gick igenom olika metoder för att förhindra håravfall vid cellgiftsbehandling. Forskarna tittade på hundratals studier varav åtta stycken var RCT:er och nio stycken var kontrollerade kliniska studier. Deras slutsats var att Dignicaps metod skalpkylning var den effektivaste behandlingen och att inga skadliga biverkningar av skalpkylning hade funnits. Studien har uppmärksammats på en del bloggar såsom exempelvis den här. En tidigare missuppfattning om skalpkylning var att den skulle öka risken för metastaser, alltså att kylningen skulle hindra cellgifternas verkan så att cancern kunde sprida sig. Denna uppfattning har gjort att läkare undvikit skalpkylning som metod i tron att de gör det för sina patienters bästa. Denna nya översiktstudie visar dock att skalpkylning inte leder till en högre risk för metastaser, vilket också tidigare visats: ...

JOSAB-ICW RÄTTELSE (Provins nr 2)

Ursäkta sammanblandningen, men tydligen avser det nu provins nr 2 ICW har tecknat avtal med, samma sak som med Shandongprovinsen. Vi har då 2 provinser i pipelinen helt plötsligt och omfattningen växer. det verkar även bli fler! (se sammanfattning i slutet) Shandong-provinsen (Layout-provins) Heilongjiang-provinsen (kopia av Shandong i utförandet) August 20 2014 evening major bid / contract / agreement ICW (delägare i Josab) Water Treatment (600,187) on the 20th evening announcement, the company on the 20th and the Heilongjiang Provincial Department of Housing and Urban-Rural Construction Department signed a “hundred town water supply and drainage projects in Heilongjiang Province cooperation agreement.” ...

2017-05-31 07:54 · dj10

StarVault: Uppvärdering inför Steam lansering

StarVault har utvecklat Mortal Online under flera år. För ungefär ett år sedan kom ett PM som innehöll info att Mortal Online ska lanseras på Steam. Sjuttio tusen spelare hade röstat fram spelet för att säljas igenom Steam, i konkurens mot 15000 andra spel. I samband med det steg kursen en bra bit över 100%. Sedan dess sjönk aktien tillbaka och både omsättningen och vidare uppgångar har fallit i träda. Den senaste veckorna har återigen aktien börjat röra på sig. ...

2017-05-31 07:54 · bjaen

Apple folkets aktie 30-60 procent uppsida

Hejsan allesammans här kommer en pedagogisk videoanalys på folk aktien Apple, med nivåer som jag bevakar att köpa in mig i, samt vad vi kan förvänta oss för eventuellt beteende i framöver. I videon visar jag vilken indikator jag använde för att identifiera stora rörelser som kallas squeeze momentum indicator Apple har också en extrem volym de senste veckorna, som gör mig extra intresserad ,berättar om tips för hur jag tajmar mitt köp i akiten. ...

Sälj Nicoccio

I sökandet efter nya spännade bolag att investera i springer jag på ett nyligen introducerat bolag på börsen. Bolaget ska tydligen sälja en lövtunn film som innehåller nikotin och alger.Denna ska man exempelvis konsumera (genom att exempelvis lägga den under läppen) på platser där man inte får röka (caféer, flygplatser osv). Mitt intresse börjar så smått väckas, men efter en lite djupare undersökning börjar några varningsklockor att ringa. Först av allt så haussas bolaget av Jordanfonden som jag antar äger aktier i bolaget. Oftast inget bra tecken. Sedan observerar jag uttalanden från Vd:n som: ...

Stark presentation från C-rad

Efter att ha läst rapporten över helgen och lyssnat in på telefonkonferensen så måste jag säga att presentationen gav ett mycket bättre intryck är fredagens rapport. Det var väldigt få nyheter i rapporten och marknaden hade förväntat sig lite mer… Siffrorna är inte så mycket o prata om då det är ett säsongsmässigt svagt kvartal men det sköna är att kassan ligger på dryga 10m samt kundfordringar på 15m vilket indikerar ett bra kassaflöde inför andra halvåret. ...

Veckans L cap köp.

Veckans L cap köp. Hejsan allesammans! Här kommer en inspelning av veckans L cap swing. Dvs de kapitlet där jag letar efter en fin aktie att bara ta 2 procent i vinst. I denna videon förklarar jag varför jag tycker de är säkrare att låta aktierna andas och att vi tar ledigt i stället. Hoppas ni finner videon intressant https://www.youtube.com/watch?v=LOZLI7GpL0I