Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Episurf Medical en fundamental analys

Episurf Medicals affärsidé att hjälpa människor med smärtsamma leder är etisk och hållbar, dock så har de inte haft en särskilt lönsam verksamhet vilket halvårsresultatet visar: Nyckeltal per aktie Resultat per aktie (vägt genomsnitt) uppgick till -1,17 SEK (-0,89) i kvartalet och -2,21 SEK (-1,61) första halvåret. Genomsnittligt antal aktier under perioden uppgick till 7 956 251 (7 400 239). Det totala antalet aktier uppgick vid periodens slut till 7 956 579 ...

Positiv höst börs!

Hejsan allesammans , nybörjare som proffs Här kommer en pedagogisk genomgång inför kommande vecka 36. Där jag i sedvanlig ordning kollar igenom de olika världsindexen, Sverige ser positiv ut inför hösten med möjlighet att bryta upp i en ny högre topp under höst kanten. Hoppas ni finner videon intressant. https://www.youtube.com/watch?v=2E4JPnch0Ic&list=UUdYlcMOUVnm1iOFlg0_1udQ Mvh Berguven

2017-05-31 07:54 · bubo

Medivir: Extrem Uppsida - Obefintlig, Redan Inprisad, Nedsida?

Det mesta som jag hoppats på under året gällande Olysio har redan slagit in: ”Olysio är en NS3/4A‐proteashämmare som utvecklas gemensamt av Janssen R&D Ireland och Medivir AB och är avsedd för behandling av kronisk hepatit C‐infektion i kombination med pegylerat interferon och ribavirin hos patienter med hepatit C genotyp 1 och 4 och kompenserad leversjukdom, inklusive cirros.Janssen ansvarar för den globala kliniska utvecklingen av Olysio och äger de exklusiva, globala marknadsrättigheterna för Olysio, med undantag för Norden där Medivir AB innehar marknadsrättigheterna i enighet med ett avtal med Janssen‐Cilag International NV. Olysio godkändes för behandling av kronisk hepatit C-infektion som en del av en antiviral behandlingsregim i kombination med pegylerat interferon och ribavirin i genotyp 1‐infekterade vuxna med kompenserad leversjukdom, inklusive cirros i Japan i september 2013, i USA och Kanada i november 2013 samt i Ryssland i mars 2014. Efter godkännandet från den europeiska läkemedelsmyndigheten EMA förväntas Olysio introduceras på marknaden i ett antal av EU:s medlemsstater under andra halvåret 2014.” http://www.medivir.se/v5/se/uptodate/pressrelease.cfm?releaseid=6B56EEB6C65CBBDB&year=2014 ...

Orexo: MUUUUUUUUUUU

För en vecka sedan meddelade Orexo att Zubsolv kommer in på Express Scripts (ES) preferred list från 1 januari. ES är USAs största PBM med en marknadsandel på 34%. Det är gigantiska nyheter och kommer påverka marknadsandelen för Orexo väldigt positivt över tid. För närvarande lider dock aktiemarknaden av närsynthet. Eftersom veckodata publiceras över Zubsolvs förskrivning så tittar folk på den. Trenden är positiv men UnitedHealtheffekten är hittills något mindre än marknaden hade hoppats på. Detta beror delvis på semestertider och jag tror fortfarande att marknadsandelen överstiger 4% innan september månads utgång. ...

Taurus - fas III tester som övergår i komersiella avtal?

Taurus Energy står inför en mycket spännande avslutning av 2014, jag skulle utan tvekan kalla det för de viktigaste månaderna i bolagets historia. Anledningarna till detta är flera. Tex så får nu marknaden för andra generationens etanol (så kallad cellulosabaserad etanol) sitt genombrott världen över med USA i spetsen. Lägg därtill att Taurus har kommit långt i sina tester med några av världens främsta bolag inom branschen, jag jämfört det gärna med ett bioteknikbolag som befinner sig i slutskedet av fas III tester och är i övergången till komersiellt skede. Givetvis är det så när det är en så pass ny teknik att avtal och liknande tar längre tid än förväntat, men i detta fall nu när fabrikerna tas i bruk en efter en så ökar behovet av Taurus produkt, dvs jästen avseevärt. Tidigare har det bara varit i demo-skala men nu när det är “go-live” som gäller kan det gå snabbt, förutsatt att jästen Xyloferm håller den kvalitet som vi hoppas. ...

Spelbranschens viktigaste marknadföringskanal

Svaret är affiliates. Affiliates är så gott som alltid den största källan till kunder för spelbolagen, i vissa fall kan det röra sig om så mycket som 70 procent som kommer den vägen. Affiliates är ofta små företag som genom åren skaffat sig en spetskompetens inom internetmarknadsföring. Dessa jobbar sedan på provision för spelbolagen och hjälper dem att få fler kunder. En affiliate kan i praktiken göra lite vad som helst för att hitta de här kunderna men de allra vanligaste kanalerna är via: ...

Gratis investeringsutbildning ( del 2)

Hejsan investera, proffs som nybörjare. Här kommer Del 2 i min gratis utbildning i Swing Trading samt Investeringar i alla tänkbara perspektiv. Här går jag igenom grunderna i den pusselbit som är lika viktig som en god analys. Om du ignorerar denna pusselbit som jag belyser i denna introduktion så kommer du bli en förlorare. Hoppas ni finner videon intressant. https://www.youtube.com/watch?v=CrsWRMnr85E

2017-05-31 07:54 · bubo

Interfox laddar för UTBROTT!

Inderfox släppte igår Ons 27/8 en liten uppdatering av sitt första flödestest. Det visar att IOGT, analysbolaget som hittade 21 intervaller att testa. Att IOGT har rätt. Intervall 21 vad den som fanns längst ner i brunnen som innehöll “Low Oil” enligt IOGT. Dessutom är intervallet produktiv både av olja och gas. DVS. kommersiell. De mest intressanta är tiotalet intervaller högre upp med betydligt högre mättnadsgrader samt högre netpay. Det som resultatet visar är att de andra intervaller med högre mättnadsgrader och bättre porositet innehåller olja. Enligt tidigare PM har man uppemot 300 meter oljekolumn i den första brunnen. Totalt 20 intervaller kvar som kan innehålla olja & gas. ...

2017-05-31 07:54 · bjaen

QBNK - Enorm potential

QBNK – Ett Framtidsbolag att satsa på! Blev tvungen att skriva om detta bolag som har varit i skymundan för alla biotech och oljeaktier den senaste tiden då QBNK är ett relativt nystartat företag med redan extrem tillväxt och vinst är bolaget QBNK som har tagit den Digital Asset Management marknaden med storm. En stadigt växande bransch som effektiviserar företagens hantering av digitala medier genom smartare integration av digitala filer och information. ...

Spekulativt köp: Xact Bear

Kan inte hjälpa att stirra mig blind på diagram med den historiska utvecklingen för Stockholmsbörsens storbolagsindex OMXS30: www.avanza.se/index/om-indexet.html/19002/omx-stockholm-30 http://www.bloomberg.com/quote/OMX:IND/chart Den första länken ovan visar utvecklingen i upp till tre år tillbaka i tiden, och indexet har under den perioden haft en i princip stadig och obruten uppgång …från en indexnivå på drygt 800 under hösten 2011 (dvs knappt tre år sedan) …till nuvarande indexnivå kring 1400 …Från den exakta bottennivån 833,03 (23 sep 2011) ...