Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Veckans L cap swing (Lundin Mining)

Veckans L cap swing (Lundin Mining) Hejsan investerare proffs som nybörjare, här kommer veckans swing aktie. Försöker pedagogiskt visa när man köper den samt var man skall ha sin stoploss. Som givetvis är upp till var och en. Men jag tycker denna aktien ser fin ut inför en potentiell motstuds. Lycka till Mvh Berguven https://www.youtube.com/watch?v=ajTSMnOh52k&list=UUdYlcMOUVnm1iOFlg0_1udQ

2017-05-31 07:55 · bubo

Cannabismarknaden i USA, Heliospectras nya marknad.

Heliospectra ingår avtal för att kunna handlas i USA, ett ADR-program ger amerikanska investerare möjligheten att handla Heliospectra aktien. Detta kommer öppna upp för kraftiga kursökningar då bolag inom samma segment som Heliospectra värderas till höga multiplar i USA. En potential marknad i USA är den uppmärksammade marijuanaodlingen, i och med att det i vissa delstater nu är lagligt med marijuana så har aktier relaterade med denna marknad fått ett ordentligt uppsving. Heliospectras ljusteknologi kommer öppna upp för ännu effektivare odlingar inom marijuanaindustrin och kommer därefter att värderas i likhet med andra bolag i USA som arbetar med tillbehör för marijuanaodling. ...

Det hettar till - Aktien börjar dra

Karo Bio ser mest spännande ut i hela sektorn nu, med tanke på de stora möjligheter som idag finns inom främst ett avtal för MS, men även för Cancer och milestone ROR. BV blott 550 Mkr. Datan för framförallt ERbeta projekten inom MS och Cancer är både revolutionerande och starka, med en klinisk validering, och ett stort och brett intresse inom BP. Oddsen för framgång både i projekten och möjligheten till avtal, närmast för MS ser jag som starka. Dessutom kan ett balanserat kassaflöde uppnås efter ett MS-avtal, liksom Pm om förvärv av projekt eller produkter i sen klinisk fas och någon trigger för fibros eller annat tidigt projekt. Spännande tider nu! ...

Veckans mid cap swing! (Lucara diamond)

Veckans mid cap swing! Hejsan allesammans nybörjare som proffs. Här kommer veckans Midcap swing där vi avvaktar ett beteende i macd indikatorn som trigger för vårat köp i en potentiell motstuds under hösten. Hoppas ni finner videon lite rolig. Mvh Berguven https://www.youtube.com/watch?v=RCiFyVjlymo

Amasten – Tillväxt och hög direktavkastning!

Amasten har sitt absoluta fokus på att utveckla och förvalta fastigheter i mindre och mellanstora städer. Bolaget har sitt fokus på kassaflödesdrivna investeringar och portföljen utgörs av ca 70 % bostäder och 30 % kommersiella lokaler. Genom samordnade inköp och professionell förvaltning åtnjuter Amasten bättre skalfördelar än vad mindre lokala fastighetsägare uppnår. Det drar i sin tur upp avkastningen och ger hävstång. Undertecknad direktinvesterar i fastigheter men tycker likväl att Amasten utgör ett bra alternativ till egna investeringar i sektorn. ...

Dignitana - Reviderad analys

Sedan analysen den fjärde juli har Dignitanat levererat sin bästa rapport på flera år och insiders har återigen visat sin tro på företaget genom aktieköp. Storägaren Johan Stormby har ökat sitt innehav med 50 000 aktier och har nu 3 072 828 aktier. VD Jan Richardsson har köpt ytterligare 10 139 aktier. Jag gör nedan några mindre justeringar i siffrorna för respektive marknad utifrån tidigare analys. Europa: Jag reviderar ned siffran till 55 system för 2014, utifrån att 15 system levererades under Q2, vilket var något lägre än jag räknat med. Jag minskar även prognosen för 2015 till 120-240 system. ...

Taurus - Förstasidan i Biofuelsdigest!

En kort uppdatering. Jag ser nu på morgonen att Taurus fått en artikel på första sidan på anrika Biofuelsdigest, en av världens största media för förnybar energi. http://www.biofuelsdigest.com/bdigest/2014/09/01/taurus-energy-notes-global-surge-in-cellulosic-biofuels-testing-and-partnering-activity/ Jag har inte siffor för hur många läsare Biofuelsdigest har, men det är en enorm spridning världen över med fokus på USA. Kul!

PPM Analys

Hejsan investerare, proffs som nybörjare. Här kommer en spännande analys där jag tittar på en trigger som kan bli en riktigt trevlig PPM placering på sikt. Visar exakt hur man ska gå till väga för att rida på den eventuella starka rörelsen. Visar också vilken PPM fond du kan köpa. Samt vad jag bevakar för beteende i ett eventuellt utbrott. Hoppas ni finner videon intressant. Mvh Berguven https://www.youtube.com/channel/UCdYlcMOUVnm1iOFlg0_1udQ

BLUNDER av Gabriel på Börsveckan

Gabriel påstår i sin analys av Dedicare att bolaget i sin Q2-rapport har en nettokassa på 13,6 Mkr vilket är fel Tas hänsyn till skulder och tillgångar i det sålda Omsorg Sverige uppgår nettokassan till 29,7 Mkr oräknat en reavinst om 1,5 Mkr före skatt som Dedicare gör på försäljningen För helåret 2014 tror Gabriel på ett rörelseresultat om 25 Mkr vilket inte verkar speciellt intelligent då Dedicare under H1-2014 nådde ett rörelseresultat på 12,6 Mkr ...

Josab:s miljardresa med ICW

I fredags bekräftades vad som är på gång i Kina även från Josabs sida. Heilongjiang InterChina Watertreatment Co Ltd, som är bolagets huvudaktieägare, har under de senaste månaderna påbörjat en kraftfull bearbetning av den Kinesiska vattenreningsmarknaden avseende landsbygden. Heilongjiang InterChina Watertreatment Co Ltd har under perioden startat ett nytt dotterbolag med uppgift att teckna avtal gällande leverans av rent vatten för till Kinesiska landsbygden med Josab´s produkter som bas. Bekräftas även i denna länk från ICW/Kina! http://money.163.com/14/0228/15/9M69PG7Q00253B0H.html ...

2017-05-31 07:54 · dj10