Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

PHASE HOLOGRAPHIC: Center of Excellence etableras vid N.U of Boston

En avgörande komponent i PHI:s strategiska marknadsplan är att skapa Centers of Excellence i life science hot-spots. Det övergripande målet för den strategiska planen är att uppnå marknadsacceptans genom att etablera cellanalys baserad på HoloMonitor-teknik. I ett andra steg öppnar detta för att global distribution och volymförsäljning av bolagets produkter genom avyttring till och/eller genom partnerskap med branschledande bolag. Av administrativa skäl, utan någon praktisk betydelse, har båda parter beslutat att officiellt kalla det kommande centret för utveckling och utbildning för ett Program of Excellence, snarare än ett Center of Excellence. Det gemensamma pressmeddelandet nedan kommer att publiceras via PRNewswire den 28 november 2014. ...

Massolit, intressant värdering inför q3 rapporten

Den 30 juni skrev jag att bolaget var väldigt försiktigt värderat och marknaden då tycktes tro att en nyemission var nära förestående. Men såsom jag skrev i förra veckan, hade styrelsen kontroll på situation och försäljningen av Brafö AB har tillfört 5 mkr. Detta är mer än en sjättedel av företagets marknadsvärde. Förhoppningsvis kommer vi på fredag, när företagets tredje kvartalsrapport presenteras, se tecken på att bolaget närmar sig positivt kassaflöde. Mina förhopningar är att Massolita redovisar ett resultat om 0 kr, exklusive bokföringstekniska poster. Ett nollresultat kanske inte verkar speciellt bra men i min värld så räcker det rätt så långt att Massolit lämnar de röda siffrorna, vilka varit fullt naturliga. Att vända ett kraftigt blödande bolag som Forma Books på ett år anser jag vara ett gott betyg åt ledningen. ...

Rapportuppmärksammade Immunicums lovande terapeutiskt cancervaccin => urstarkt köpvärd aktie

First North-noterade cancerforskningsbolaget Immunicums teknologi http://www.immunicum.se/teknologi/ innebär utveckling av standardiserade individualiserade behandlande vaccinterapier mot cancer baserade på allogena (från främmande personer) dendritceller. 2011 tilldelades upptäckaren av dendritceller och deras betydelse i immunologiska reaktioner nobelpriset i medicin. 26 november 2014 offentliggjordes att Immunicums forskningschef tilldelas det prestigefulla Athenapriset med juryns motivering “Ett kreativt och innovativt angreppssätt i utvecklingen av terapeutiska cancervacciner som aktiverar patientens eget immunförsvar att angripa tumörcellerna. Genom att använda immunceller från friska blodgivare, i stället för från patienten själv, kan metoden ge fler svårt sjuka cancerpatienter tillgång till effektiv behandling. Ett grundligt, uthålligt och utmanande forskningsarbete som står på gränsen till ett stort genombrott”. Immunicums terapeutiska cancervaccin uppmärksammades i media 26 november inkl i Sveriges Television, bl a 6.56 minuter in i Rapport-sändningen länkad här ...

Ecorub ett nytt Recyctec

Med rubriken menar jag att Ecorub borde kunna göra samma aktieresa som Recyctec när Ecorub blir mer uppmärksammat. Ecorub återanvänder bildäck och plast och skapar från detta nya gummiprodukter. Bolagets teknik är patenterad i sju Europeiska länder. Nyligen har Ecorub förvärvat en produktionsanläggning. Gamla bildäck finns det hur mycket som helst. Varje år kasseras 80 000 ton i Sverige. Idag finns det inget bra sätt att ta hand om denna rest. I Europa finns 3,5 miljoner ton gamla bildäck per år att tillgå. ...

Samma signal som under IT yran!

Nasdaq har fått samma signal som under IT yran! Hejsan börsvänner, här kommer en inspelning där vi tittar på Nasdaq som har fått liknande signal som under euroforin under IT yran 99/2000 Visar vad vi ska hålla koll på i de längre perspektivet vid en potentiell topp kommande åren Men så länge som signalen är intakt så siktar vi på att ta ut de gamla år 2000 topparna i världens index. ...

2017-05-31 07:59 · bubo

Taurus - Därför kommer vi få se ett ökat nyhetsflöde framöver

Ni som tidigare följt mina blogginlägg vet att jag tidigare i år utlovade stora nyheter i oktober/november, något som vi tyvärr ej fått ta del av ännu. En viss eftersläpning föreligger men jag hävdar fortfarande att bolaget har ett antal större affärer/avtal på gång. I nedan “trigger-lista” kommer en utförligare beskrivning av dessa. Betänk även att Taurus teckningsoption med kurs 1,60 kr (jämfört med dagens stängningskurs 1,15) öppnas för teckning nu 1-15 dec samt en andra teckningsperiod i feb 2015, något som i sig borde vara en rejäl motivationshöjare för bolaget att få till avtal i närtid. En fullskalig teckning av TO ger ca 8 msek till kassan vilket motsvarar likviditet för 1 år med Taurus nuvarande burn rate. Den befintliga kassan räcker fram till hösten 2015 och styrelsen gjorde inget bemyndigande om ne på årsstämman som hölls i förra veckan… Förväntar man sig teckning på optionerna eller har man intäkter i sikte?! ...

Heliospectra och "lilla" Google!

Som de intresserade vet är Internet of Things “nästa” stora framtidshändelse. Olika enheter förses med inbyggda sensorer och datorer, som i sin tur kan uppfatta och kommunicera med sin omvärld. Här ligger Heliospectra helt rätt i tiden och just Internet of Things kan komma visa sig bli en riktig succé för bolaget. I bolagets senaste kvartalsrapport kunde vi notera att Google beställt fyra stycken enheter av den nya modellen RX30. Fyra enheter i sig är ju givetvis inget att skryta om. I det här fallet är läget dock ett helt annat. Google investerar stort i Internet of things-bolag och att just Google granskar Heliospectras produkter känns riktigt intressant. I förra veckan var Heliospectras VD Staffan Hillberg för övrigt och träffade representanter för just Google. Vad dessa diskuterade får var och en sia om. ...

Envirologic: Svinbra helt enkelt!

Bolagettillverkar robotiserade lösningar för tvätt av kreatur sk. tvättrobotar. Bolaget har tillverkat tvättrobotar för boskap från 1999 men valde att börsnotera verksamheten 2014. Företaget befinner sig i en kraftig etableringsfas i framförallt Tyskland, Nederländerna och Danmark. Idag har 30 % av Sveriges grisbönder en robotiserad tvätt och Envirologic har en stor marknadsdel. Med pengarna från noteringsemissionen ska man satsa internationellt framförallt med deras nya tvättrobot Evo Cleaner. Den nya tvättroboten har presenterats på en större jordbruksmässa i Hannover ...

2017-05-31 07:59 · bjaen

Nordea ser intressant ut!

Hejsan börsvänner här kommer en titt på förra positionen där vi ligger i fin vinst. Tar nu hem min vinst där och är beredd att gå in i Nordea på svaghet. Aktien ser ut att ha vecko momentum för ett återtest av sin gamla topp 100kr Hoppas ni finner videon intressant Mvh Berguven https://www.youtube.com/watch?v=SPrSU9GVg3o&list=UUdYlcMOUVnm1iOFlg0_1udQ

2017-05-31 07:59 · bubo

Josab stor initial-order?? (2014-11-25)

Initial-ordervärdet är beräknat till 200 miljoner Yuan för 2014. (200 x 1,21 = 242 miljoner sek). Texten är översatt via Chrome till engelska! Gör Er egen bedömning! Water Treatment – extensional development strategy At 17:09 on November 25, 2014 Zhongzheng Wang Investment Highlights! Josab billion thinking through acquisitions and the formation of rural water market first mover advantage. Rural water market in its infancy, broad space for development in the future. ...

2017-05-31 07:59 · dj10