Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Nature Methods uppmärksammar PHI:s grundteknik för bestämning av individuell cellmassa

“Nature Methods är den mest respekterade tidskriften i världen för publicering av nya vetenskapliga metoder. Artikeln styrker marknadserkännandet av PHI genom att oberoende bekräfta de nya möjligheter som skapas av PHI:s grundteknik, holografisk mikroskopi. Följande citat är hämtat ur artikeln: ‟Live-cell mass profiling has the potential to revolutionize our understanding of basic biological processes that control cell size and growth. It may also function as a tool for development of disease treatments, especially when coupled with a molecular understanding of cellular physiology and pathology.” ...

Teknisk analys av OMXS30

Sedan föregående tekniska analys har nu OMX fallit ner genom stödet vid 1427 och även genom ett lägre stöd som befinner sig omkring 1408. Båda dessa nivåer agerar nu motstånd. I föregående analys hade indikatorerna inte slagit om till positiv riktning men det kan vi nu tyda i grafen att dem gjort och ser vi tillbaka historiskt i daggrafen så är det en riktigt bullish/positiv signal. Vi kan även se hur kursen börjar närma sig MA200 (glidande medelvärde 200 perioder/dagar, vit linje). Detta MA bör bevakas noggrant då vi ser vad som hände sist. MA200 befinner sig även i liknande nivå som en trendlinje så denna stödnivå är viktig att bevaka. ...

Boliden inför julen

Veckans L cap och en titt på potentiella julrallyt Hejsan börsvänner Här kommer en inspelning vadjag har som trigger för att gå in och spekulera i ett jul/nyårs rally Samt en aktie som jag tycker ser fin ut inför detta potentiella positiva scenario. Visar också en ny strategi som mina följare kan tillämpa som trigger till mina köprekar Hoppas ni finner videon intressant Mvh Berguven https://www.youtube.com/watch?v=InvhiStzHac&list=UUdYlcMOUVnm1iOFlg0_1udQ

2017-05-31 08:00 · bubo

Sprint Bioscience: Avtal och utlicensiering nära.

Sprint Bioscience noterades tidigare i höst. På kursen 15 kr. Idag ligger kursen mellan 12-13 kr vilket är lägre än noteringskursen. Av min bedömning av handeln har ingen av storägarna sålt. Grundarna av bolaget som sedan 2008 drivit det har bred erfarenhet från läkemedelsbranschen. De har tidigare arbetat inom Astra, Biovitrum och Pharmacia. Företaget har haft en del presentationer anknutna till RedEye. I en senare webbaserad intervjuefter framgångarna med VPS34 inhibitor i en avancerad djurmodell som är den sista pusselbiten i den prekliniska fasen. ...

2017-05-31 08:00 · bjaen

Sälj Proffice-aktien

Faktorer som påverkar värderingsnivån (tex hur högt det motiverade p/e-talet ska vara för att kunna bedöma om en aktie är köpvärd eller ej vid en viss gällande börskurs): Som regel gillar denna blogg inte aktier i bolag som …IT-konsulter (tex bolag som Cybercom, Connecta, Prevas, Acando, Hiq, Knowit) …teknikkonsultfirmor (tex Sweco, ÅF, Hifab, Rejlers) …eller personaluthyrningsfirmor (tex Proffice, Poolia, Uniflex, Dedicare, SJR, NGS) …eller för den delen aktiemäklarfirmor (Avanza, Nordnet) ...

Omxs30 Analys

Omxs30 Analys Hejsan börsvänner här kommer titt på svenska börsen som nu har fallit ner i de nivåer jag bevakar för att köpa in mig i ett potentiellt jul/nyårs rally Avvaktar positiva momentum omslag 6 timmar innan jag skalar in mig för uppgång. Visar också den potentiella vräkningen som positiva momentum omslag kan föra med sig. Mvh Berguven https://www.youtube.com/watch?v=d3ICp93Frr4&list=UUdYlcMOUVnm1iOFlg0_1udQ

Vinden i ryggen!

Ja de är så vi jobbar. Här kommer en liten inspelning på vad jag har som trigger för att gå in och köpa Sp500 och Dax samt Russel 2000 Inför en potentiell retrace Hoppas ni finner videon intressant Mvh Berguven https://www.youtube.com/watch?v=BIzVR5dxv5Q&list=UUdYlcMOUVnm1iOFlg0_1udQ

En setup med 90 procent edge

En setup med 90 procent edge Ja de finns faktiskt väldigt starka setuper att agera på som investerare. Och de är just en edge som man vill ha när man spelar ett spel. Här kommer en liten inspelning med en väldigt stark setup Som ni kan tillämpa på L cap/ Mid cap aktier. Hoppas ni finner videon intressant Mvh Berguven https://www.youtube.com/watch?v=WrAdUH35zmA&list=UUdYlcMOUVnm1iOFlg0_1udQ

Börsens bästa risk/reward?

UTG består av ett antal nischade researrangörer, av det lite mer äventyrliga slaget. Senaste kvartalet kom man med en kanonrapport, som rätade ut de frågetecken som funnits kring verksamheten. Tidigare har lönsamheten inte varit helt tillfredställande, men nu visade man ett starkt resultat och enligt vd har man ökat lönsamheten i alla bolag. Man har bl.a. sätt att företagskunderna accepterat prishöjningar vid valutakursförändringar, och att deras produkter upplevs som lyxiga och därför inte är priskänsliga. ...

Spekulativt köp: G5 Entertainment

G5:s inriktning är väl en massa små tidsfördrivs-spel för främst mobiltelefoner. Positivt eftersom det väl ger en större stabilitet och lägre risknivå än om man typ utvecklar ett stort spel tex varje år eller vartannat år om det spelet sedan visar sig bli en flopp. Alternativa upplägg för att ta betalt för dataspel: 1) …Tidigare hade väl bolaget standardupplägget att ta betalt för spelen med ett fast pris per spel man vill spela. ...