Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Taurus - avtal med Quad så fort FDA godkännande sker?

Jag kom över ovan artikel tidigare i veckan. En mycket intressant artikel där jag framför allt vill framlysa följande utdrag: Quad CEO Delayne Johnson said Syngenta Cellerate is producing 6 percent more ethanol at his plant. That is expected to climb another 5 percent after certain yeasts win regulatory approval and can be used, he said. Vi vet sedan kvartalsrapporten att Taurus och Quad nyligen har tecknat ett samarbetsavtal. Vi vet även att den andra potetiella kunden där tester pågår har som krav att jästen godkänns hos FDA innan ett komersiellt avtal kan komma på plats. Det är möjligt at Quad i ovan artikel hänvisar tll någon annan jäst men just det faktum att Taurus oh Quad nyligen inlett samarbete samt att jästen just nu genomgår ett godkännade hos FDA får i alla fall mig att tro att det är Taurus /Xyloferm som indirekt avses… ...

Star Vault: Hög spelkänsla och upplevelse i ny Spelfilm om Mortal

För att få aktiespekulanter och aktiegamers en insikt i spelet är denna spelar video väldigt sevärd. Den visar ett bra spel som har mängder med intressant innehåll. Ett spel som kan bli en framgång på Steam. Aktiviteten på Twitter, Facebook och Mortal Onlines eget spelar forum ökar hela tiden. Spelet som Henrik Nyström började med i en liten kontorslokal är på väg att bli något stort. https://m.youtube.com/watch?v=pT35HZqcKYs&feature=youtu.be /Aktie Gaming Bjaen ...

2017-05-31 08:03 · bjaen

Acando - Utdelning

Många avvaktar Acandos utdelning i år för att se om de kommer sänkas eller ej. Noterar att man säljer den brittiska verksamheten. Även om den troligen inte är så stor bör den stärka kassan vilket därmed ökar sannolikheten för bibehållen utdelning. Är det någon som vet hur många anställda de har i Storbrittanien?

2017-05-31 08:03 · Olof

Midway lutar sig mot ställningarna.

Det har varit rena berg- och dalbanan emellanåt. För det mesta har det dock varit nedåtgående- och sidledsrörelse och inte det minsta upphetsande. Egentligen är det helt emot min investeringsstrategi att behålla ett högutdelande bolag som stött på problem men just i detta fall hade jag vissa emotionella motiv som kan bli kostsamma om man inte lyckas ta sig tillbaka till forna tiders vinstnivåer. Och det är just det jag skulle vilja ha lite åsikter om idag. ...

2 - Sensodetect

Uppgång och fall Sensodetect var en gång en stor forumfavorit. Notering på aktietorget, snabb kursrusning på 500 %, flitigt diskuterad, mängder med bloggar, analyser o.s.v. Förhoppningar om ett snabbt marknadsgenombrott, en unik produkt på en global marknad som uppskattades till flera miljarder EURO och forskningsresultat som saknade motstycke. Verkligheten ville annorlunda och istället för att bli en framgångssaga har emissionerna avlöst varandra, tidsscheman och deadlines missats grovt samt konstanta förändringar bland bolagets personal. ...

Är spelmarknaden en underskattad möjlighet?

Jag hade förmånen att bo och jobba i England ett drygt halvår och det var då jag fick upp ögonen för MultiQ. Fram tills dess var det bara ett bolagsnamn som jag förknippade med den långa raden av förhoppningsbolag med “hypermodern” teknologi som var “före sin tid”. Med en produkt som var oerhört högteknologisk och precis lagom svårbegriplig för vanligt folk så att man ändå inte skulle förstå vad alla nyemissionerna man lade in sina surt förvärvade stålar i egentligen var till för. Huvudaken var att det skulle bli alldeles förträffligt och underbart när den slog igenom inom en mycket snar framtid. ...

Potentiell kursdubblare - Real Heart

http://realheart.se/ Real Heart, noterat på Aktietorget, utvecklar den första hjärtpumpen med två förmak och två kammare i världen med syfte att bli en permanentlösning istället för hjärttransplantationer, ett slags konstgjort hjärta. Aktiemarknaden har ännu inte upptäckt potentialen i denna slumrande aktiepärla. Bolaget nynoterades för några månader sedan på Aktietorget och kom in på börslistan mitt i den värsta börsoron. Trots det lyckades bolaget fylla på sin kassa ordentligt. Handeln i aktien har dock varit väldigt låg och om man någon gång kan prata att ha hamnat “utanför radarn” så får det verkligen avse Real Heart-aktien. Real Heart-aktien förtjänar betydligt mer uppmärksamhet än så. Efter 14 års forskning har bolaget passerat de svåraste utvecklingsstegen, och även om tester på djur och människa fortsätter, är siktet inställt på en världsmarknad. Det finns ett betydande behov av alternativ för hjärtsjuka. ...

Oljan utlöser köpsignaler

Oljan har fått kortsiktig köpsignal med target i första hand på en dubblering av rangen (mål 58-60) då den etablerat sig ovanför svanstoppen 52,37 dock ingen långsiktig botten formation som bildats ännu så jag står fortfarande utanför för min egen del. Graf https://www.facebook.com/BuboWaweTrader/photos/a.895118013850984.1073741829.894345307261588/1000177850011666/?type=1&theater

2017-05-31 08:03 · bubo

Kancera - stor belöning men också stor fallhöjd.

Aktien som i november 2013 såldes för ca 0.5kr toppade senare över 10kr i januari 2014 för att sedan falla tillbaka till 2.25kr innan den åter toppade 10kr i januari i år. I fredags stängde kursen på 7.40kr. Aktien är en av de mest volatila aktier som det går att investera i. Att den beter sig som den gör är givetvis för att det finns stora risker men samtidigt en oerhörd potential i företaget och att en del av denna potential värderas in olika beroende på den information som finns att tillgå. ...

Japanese yen långsiktig botten?

Japanese yen långsiktig botten? visar lite olika aspekter som tyder på en potentiell botten i de långsiktiga perspektivet. Men Japanese yen ser också intressant ut i de korta tidsperspektivet. Vilket kan sätta bearish press på de amerikanska börserna. Videoanalys: https://www.youtube.com/watch?v=nRYd1y4rCJ0&list=UUdYlcMOUVnm1iOFlg0_1udQ

2017-05-31 08:03 · bubo