Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Phase Holographic

Phase - PHI / 2015 års Event Hej alla PHI-intressenter. Som de flesta av er vet så har vi årets största PHI-händelse framför oss. På lördag startar alltså världens största cancersymposium i Philadelphia, USA. AACR - American Association for Cancer Research. Från wiki kan vi läsa: The American Association for Cancer Research (AACR) is the world’s oldest and largest professional association related to cancer research. Based in Philadelphia, the AACR focuses on all aspects of cancer research, including basic, clinical, and translational research into the etiology, prevention, diagnosis, and treatment of cancer. ...

Taurus - närstående till VD innehar aktier

Jag besökte Euroclears offentliga datorer för aktieägarstatistik tidigare idag för att kolla av ett par uppgifter per 2015-03-31 och jag uppmärksammade då att en Peder Welin äger 141 666 aktier. Jag kollade upp detta och Peder Welin är son till VD Lars Welin. Då han är över 18 år räknas han dock inte enligt Aktietorgets regler som insynsperson i form av “närstående” vilket gjort att han kunnat agera utanför radarn så att säga. Helt klart ett positivt besked i varje fall att närstående till VD äger aktier. ...

Ny target med sikte mot 2200 för S&P 500 till i sommar

Hejsan börsvänner här kommer en ny hög target som vi siktar på till i sommar för S&P 500 del. Får jag fel så har vi urtoppning som alternativ. Video: https://www.youtube.com/watch?v=V0sbYoFCCok

2017-05-31 08:09 · bubo

Uppdatering - Uppköpskandidater - Stockholmsbörsen

Tre nordiska oljebolag: Lundin Petroleum, Det norske oljeselskap och DNO tas in på Goldman Sachs aktuella lista över förvärvskandidater på Stockholmsbörsen. Africa Oil finns där sedan tidigare liksom Swedish Match. Dessutom adderar investmentbanken Tele 2 och Vestas till denna lista. De bolag som förs in på Goldman Sachs lista ska bedömas ha en uppköpschans på 30 procent eller högre, för att kvalificera sig dit. Allt fler aktörer verkar liksom Goldman Sachs tro på fler strukturaffärer i oljesektorn i år. Nyligen fövärvade brittiska Shell G E Group med 50%-ig premie gentemot aktuell börskurs. ...

2017-05-31 08:08 · yxan

Första inlägget/Bioinvent

Hej detta blir min första blogg på detta forum har väl främst tänkt skriva om de bolag jag är inne i för tillfället då jag gärna vill se en debatt om sådant jag kan ha missat. Är vare sig inte ute efter att haussa eller baissa några bolag utan söker endast en debatt då jag alltid vill lära mig mer och gärna ser hur andra ser på saker och ting ...

Fortsatt mycket hög potential i Gabather & Saniona

Neurostock har skrivit utförliga analyser om Saniona. Där presenteras alla bolagets projekt och nuvärde för respektive projekt. Att bolaget är undervärderat med en mängd olika projekt är de flesta ganska ense om. Jag tycker det är skäligt att jämföra Saniona med KaroBio. Både i börsvärde och anseende. Saniona är ett seriöst företag som sprider ut risken väl i sina projekt. Saniona har betydligt fler projekt och långt gångna produkter jämfört med KaroBio. Man bör också kunna jämföra Saniona med Neurovive. Neurovive ligger närmare färdigt läkemedel. Men Sanionas stora substans porfölj, avtal och Fetma/ Diabetes projekt i FAS II ger en rimlig jämförelse. Jag tror på sikt komer Saniona värderas över en miljard. Speciellt när Tesofensine projektet avancerar. Även AN363 närmar sig FAS1. Resten av bolagets substanser lär också avancera. Milestones och fler avtal är att vänta. Att Saniona avser att noteras på Small Cap framöver stärker min tro att detta bolag är på väg att bli något stort. Därför är Saniona en ganska klockren placering både på lång och kort sikt. En ev. uppgångs jämförelse kan liknas vid Neurovive som rusade ca 500% på några månader. ...

2017-05-31 08:08 · bjaen

IVISYS - Nordisk ingenjörskonst

Det jag gillar med Ivisys: * Skalbart (A och O i dagens samhälle) * Rider på de-outsourcingtrenden, (I-länder flyttar hem tillverkning och automatiserar). Detta ställer krav på en flexibel automatisering som klarar flera olika produkter i samma lina. * Ivisys teknik är lätt att implimentera i befintlig produktionslina * 70% bruttomarginal (jmf ~30% hos dagens komponenttillverkare) * Ingen marknadsledare bland konkurrenterna, fragmenterad marknad. * Bolaget räknar med att gå break-even nästa år, för att under 2017 visa ett EBITDA-resultat om 30mSEK. ...

MediRätt: Bloggrubrik

Tyvärr är det nu 4 år och vi ser inget och får ingen information om Medirätt. De måste själva köpa igen på 2.50 kr för de har troligen inte pengar till en större nyem. Men hur länge räcker dessa pengar 1 miljon kronor. Har skrivet tidigare och uppenbarligen varit för optimistisk för det händer inte något och de ger även bra börsdagar stillastånde kursnivå. Tror säljsidan kommer öka om inte det enda som kan rädda bolaget att patenttvisten går helt till Medirätt - då är det bra och grattis. ...

2017-05-31 08:08 · nu

En uppmaning till alla mina följare!!

Smart investerings tips! https://www.youtube.com/watch?v=8fMCib4eN1o

2017-05-31 08:08 · bubo

Inför börsvecka 16

Hejsan börsvänner här kommer världsindexgenomgången samt en titt på lite råvaror. Video: https://www.youtube.com/watch?v=2TYaC-2Ge_Y

2017-05-31 08:08 · bubo