Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Nicoccino – ett ungt Swedish Match?

Ord från mästarna ekade i huvudet när jag fick upp ögonen för Nicoccino. ”Investera i det du förstår”… ”Köp aktier i företag som du skulle vilja äga själv”… ”Föreställ dig att börsen skulle vara stängd i fem år, vilka aktier skulle du då vilja äga?”… ”Titta på vad som kan ge dig 10x över relativt lång tid, det är så superinvesterarna gör.” Nicoccino’s är en ren nikotinprodukt (ej tobak således) i form av en liten film som löses upp i munnen, ambitionen är att denna ska imitera den stimulerande effekten av att röka en cigarett. Produkten ska diskret kunna användas utan att omgivning märker det och överlag får man nog säga att det verkar rikta sig mot en lite posh publik. I skrivande stund håller de på att lanseras i delar av Europa. ...

Dignitanas ljusa framtid i USA

Kylning inom vården är någonting som väckt uppmärksamhet den senaste tiden. BrainCool som tidigare var ett dotterbolag till Dignitana har rusat på börsen. Dignitanas aktie å sin sida har haft en fin vår och vad jag tror har Dignitanas aktie mycket mer att ge till oss aktieägare under kommande månader och år. I dag (eller igår beroende på när inlägget publiceras) kom det ett PM om att personalen i Dignitana tecknat 140 000st optioner för 1,53kr/st. Optionerna ger personalen rätt att i juni 2018 teckna aktier för 19,80kr/st. ...

Axon Kids - 50-100% Uppvärdering inom kort?

Axonkids tillverkar bilbarnstolar och verkar nu gå på full offensiv! www.axkid.se Axonkids tillverkar väldigt fina bilbarnstolar och Svensk bilsäkerhet är känt världen över. Axon Kids satsar såklart på flera stora marknader men det är just den Kinesiska som väcker mitt intresse. Bolaget har knutit till sig en distributör som är representerad i ca 400 butiker just i Kina . Denne aktör sålde tidigare bilbarnstolar för ca 130 miljoner sek. Nu säljer man enbart stolar från Axon Kids! Det är väldigt bra enl mig och iom den nya lagen i Kina gällande bilbarnstolar så skulle det inte förvåna mig om man dubblar den siffran. Lägg där till goda marginaler om ca 40%? och vi har en verklig kursraket med dagens börsvärde kring 60 miljoner sek. ...

2017-05-31 08:10 · boom

Spökar det i Dagens Vinnare?

Detaljhandeln intresserar sig allt mer för de nya intäktsmöjligheter som nya och framväxande teknologier ger möjlighet till. Pricers nya lösning kommer att spela en betydande roll i skapandet av uppkopplade butiker. Enligt Pricer kommer detaljhandlare att dra full nytta av Pricers lösningar genom att öka butikernas prestationer/lönsamhet, förenkla prisoptimering mellan fysiska och on-line-butiker, öka kundens tillfredställelse och lojalitet – och slutligen lyfta vinsten. Orden kommer från Pricers VD Jonas Vestin och stöds av prognosinstitutet ABI Research som i höstas deklarerade en sexfaldigad ökning, fram till år 2019, av ESL som innefattar lösningar med Near Field Communication (NFC) och ibeacons (BLE). ...

Sanningen om Grekland

Antag tex att följande händelseförlopp inträffar: Grekland meddelar officiellt att landet är bankrutt och inte har råd att återbetala sina skulder. Grekland lämnar euron och inför sin egen valuta (grekiska drachmer?) vars valutakurs sjunker som en sten. Utländska banker och investerare som lånat pengar till Grekland (tex sitter med grekiska statsobligationer) får se lånefordringarna rasa i värde. Händelserna utlöser ett finansiellt trauma i Europa som sprider sig internationellt och drabbar även svenska banker och leder till stigande räntor och kraftiga börsnedgångar. ...

Intryck från SinterCast stämman 2015

Tupys VD pratade om att andelen CGI kommer att öka andelen CGI från 13% till 20% de kommande åren. Om man uppskattar att blocks och heads idag står för 600.000.000 kg vilket skulle innebära att Tupy ökar 40.000.000 CGI relativt nu. Innebär att intäkterna från enbart Tupy skulle öka med 20 MSEK om vi räknar 50 öre kilot. Förvisso är Tupy SinterCasts största kund men inte den enda. Tupys VD extremt nöjd med samarbetet med SinterCast. ...

Taurus tecknar betyande avtal med Lallemand

Taurus Energy AB presenterade bara för en liten stund sedan en pressrelease där de meddelar att de tecknat ett avtal med Kanadeniska jätten Lallemand BDS. se gärna http://www.lallemandbds.com Länk till pressreleasen: http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID_News=73811&Language=1 Jag pratade med Lars för en tid sedan och han meddelade då att om man får Lallemand avtalet på plats så är det utan tvekan det största som hänt i Taurus historia. Nu har vi de signat och klart :-) ...

OPCON

Efter fredagens urblåsning uppåt, ca + 75% som mest, står nu kursen och väger. Eller om man kanske hellre vill kalla det, för att kraftsamla mot nästa fas. Uppgången i fredags kom naturligtvis tidigare än vad någon (jag) vågat hoppas på, men den var inte oväntad. Men min personliga åsikt är att vi bara sett början på denna raket. Om, och vilket jag tror, försäljningen till Snowman går i lås kan man med lätthet dubbla dagens kurs. 30 Juni, dvs om drygt en månad skall affären i princip vara i hamn och papprena påskrivna. ...

2017-05-31 08:10 · mal

Star Vault: Mortal Online lanseras snart på Steam!

Enligt StarVaults oficiella gaming forum. Ska kontinenten Sarduca släppas. http://www.mortalonline.com/forums/threads/patch-notes-1-82-00-00-sarducaa.116395/#post-1989656 I Mars skickade Star Vault ut detta PM: " STAR VAULT Mortal Online uppdatering (Aktietorget) 2015-03-27 08:42 Vi kommer inte att släppa Sarducaakontinenten i Q1 som vi först planerade då vi anser vi behöver putsa mer innan vi släpper den. Vi är nu i block 4, vilket är sista steget av test och release av kontinenten Sarducaa. Arbetet har gått bra och vi har alla tekniska bitar på plats och testar samtliga områden för att ha en så stabil release som möjligt. Vi är glada över att kunna behålla vår originalvision där vi helt sömlöst går från ena kontinenten till den andra utan en loadingscreen eller någon instansiering av områden, något som är unikt för Mortal Online. ...

2017-05-31 08:10 · bjaen

MTG lockar till köp!

Veckans L cap setup (MTG Ser intressant ut) Utbildande video: https://www.youtube.com/watch?v=C-v2l4JBvDg

2017-05-31 08:10 · bubo