Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Hansa Medical – ”disruptive technology” med enorm potential

1) IdeS - En unikt specifik verkningsmekanism Att man har full koll på verkningsmekanismen och att den är unikt specifik är viktigt för det minskar risken för överraskande biverkningar. I fas I studien som publicerades i somras skriver man ”This demonstrates that the entire extracellular IgG pool and not only the plasma pool, is cleaved by IdeS. The remarkable efficacy of the protease outcompetes the effect of a single plasma volume exchange, which typically leaves 35% remaining IgG and 24 hours thereafter the levels have raised to 60%, mainly due to lymphatic drainage into the vascular space.” IdeS är alltså klart effektivare än plasmaferes och betydligt smidigare. Jag räknar med att IdeS kommer med stor sannolikhet ersätta plasmaferes ganska snart efter att det lanseras. ...

Interfox: Storförsäljning & "Bli miljonär" spekulationer

Enligt Di Trader har följande mäklare sålt för dessa belopp nästan exakt som ett finansierings PM kommit. Under tiden har tre bloggar skrivits som utlovat stora lyft och en unik chans att bli mijonär beroende på hur mycket man investerat givetvis. Remium (REM) har sålt för -1 501 654 senaste tiden. Allra mest senaste dagarna. Skandinaviska Enskilda (ENS) har sålt för -5 967 157 kr senaste dagarna Pareto Securities (PAS) har sålt för exakt -2 425 646 kr senaste dagarna. ...

2017-05-31 08:16 · bjaen

Börsen & September månad.

En film om läget på börsen https://www.youtube.com/watch?v=lL1LsIWUIHI

2017-05-31 08:16 · bubo

Avtech - för bra för att vara sant?

Jag är nu helt säker på att det är ett stort avtal på gång med South West Airlines (SWA) vilket bör leda till en fördubbling av kursen från nuvarande nivåer – till att börja med. Här kommer min teori (förkortad inledning, för hela läs http://www.redeye.se/aktiebloggen/avtech/avtech-ett-utokat-avtal-med-southwest-airlines-pa-gang ); Avtech komunicerade två viktiga mål för 2015; Lönsamhet senast Q3 på månadsbasis 600.000 uplinks /månad i slutet av året När dessa mål komunicerades så hade man ca 100.000 uplinks / månad. Varav de flesta kom från SWA Descend-avtalet. ...

Genesis IT Kurspotential 155% rörelseresultatet upp över 1000 %

Genesis IT grundades 1998 och har från börjat erbjudit enklare it tjänster och konsulting. De senaste åren har man utvecklat ett nytt affärssystem mot byggvaruhandeln WiFenix är ett anpassat verksamhetssystem för bygghandeln med allt administrativt IT-stöd samlat på en plats. iFenix har funktionalitet som tar hand om hela processen från det att byggaren står ute hos sin kund och inventerar ett byggprojekt till dess att varorna är levererade. Lite mer beskrivande kan man säga att iFenix är allt det IT-stöd som en byggvaruhandel behöver i sin verksamhet. iFenix levereras genom ”ett hål i väggen” och innehåller en komplett administrativ arbetsmiljö med specialanpassad affärsfunktionalitet, kontorsfunktioner för Internet, e-post, ordbehandling, kalkyl & presentation samtidigt som det minimerar behov av IT-driftresurser. ...

Total misstolkning av superpm Interfox

Om vi vad som skrevs idag mot det korrigerade artikeln: “Interfox tar upp kortfristigt lån sedan investerare valt att avvakta” Mot “Interfox förhandlingar går vidare med ökad intensitet” Detta är dag och natt i betydelse, och uppmärksamma, samma artikel fast korrigerad 40 min senare och 5 miljoner omsatta kronor. Även nu på eftermiddagen kan dessa effekter bestå, 13 miljoner omsatta på positivt PM, men med negativt resultat. Men inte bara rubriken skiljer sig, även innehållet. Se här ...

Min långsiktiga portfölj 10 bolag

Meningen är att pricka in bolag som kommer vara aktuella långt fram i tiden och kunna påvärka någon i framtiden Video: https://www.youtube.com/watch?v=gjopkAtmPq0

2017-05-31 08:15 · bubo

Real Heart - En investering för framtidens hjärta

Citatet ovan är taget från denna intervju som ägde rum i februari, då var det pumpmodell (7) som diskuterades: http://www.aktiespararna.se/artiklar/Webb-TV/Evenemang/TV-Vi-siktar-mot-borsen-2017/ Om bolaget Real Heart utvecklar en hjärtpump som har ett 4-kammarsystem, två förmak och två kammare med syfte att bli en permanentlösning i stället för hjärttransplantationer I maj 2014 genomfördes ett framgångsrikt djurtest med hjärtpump modell (7). Bolaget har kommit lång väg sedan dess och nu lite mer än ett år senare är det dags för nästa kortvariga djurtest med hjärtpump modell (8), en förminskad, förbättrad och mer effektiv hjärtpump än föregående modell ...

Interfox signerar snart avtal

Idag på morgonen skickade Interfox Resources ut en pressrelease som bekräftar att hela styrelsen träffar ett Asiatiskt bolag för slutförhandlingar. Jag för min del är helt övertygad om att de ska signera ett avtal, förklara annars för mig varför hela styrelsen ska vara med? Vad har advokaten Jonathan Collins för uppgift att fylla om det inte är ett avtal de ska signera? De bekräftar även att de senaste fynden var avgörande för förhandlingen. Men de påtalar också att resultatet av fynden överträffade förväntningarna, vilket med stor sannolikhet alla parter gillar och det blir ännu enklare att signera avtalet för båda parter. ...

2017-05-31 08:15 · brand

Dome energy q2 och portföljuppdatering

Idag presenterade Dome sin q2 rapport. Det var inte någon vidare kul läsning. Bolaget visar en förlust på 3,6 MUSD. Bolaget skiver att det uppkommit några incidenter i deras icke-operativa gasfält som påverkat kvartalet negativt. Dome själva trodde på ett väldigt bra kvartal men tyvärr pga dessa incidenter så blev resultatet sämre än vad de själva trott. Vidare har de haft problem med att få fram 2014 års årsredovining då en del personal lämnat bolaget men tycker själva att de nu är på väg att lösa situationen. Mycket pengar har även lagts på att slutföra samgåendet med Pedevco. Trots att oljepriserna har sjunkit markant under augusti så tycker dome att affären med Pedevco är rätt väg att gå. De senaste dagarna har oljepriset rekylerat uppåt. läs hela rapporten här: https://www.domeenergy.com/wp-content/uploads/2015/08/Dome-Energy-Q2-2015.pdf ...