Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Koppar priset står inför en fin rörelse att swinga på.

Koppar priset står inför en fin rörelse att swinga på. Ser intressant ut att korta men även bevaka starka positiva omslag framöver. Med bra Volym. Videoanalys: https://www.youtube.com/watch?v=AFfmPnysqFY

2017-05-31 08:18 · bubo

Köpläge i Biolight

Aktien har under en tid haft en nedgående trend men har saktats av den senaste tiden. De senaste utförsäljningarna har varit från någon enstaka aktör som förmodligen velat ligga likvid med tanke på börsen. Köpläge råder. Börsvärdet för bolaget är i dag lågt om man jämför med konkurrenter. Tillsammans med kostnadsbesparingar har bolaget förlängt sitt sammarbete med försäljningsbolaget Conpendi AB. ”Vi är verkligen mycket tillfreds med avtalet vi slutit med Conpendi AB och att nu kunna fokusera fullt ut på de nya produkterna”, säger Biolights VD, Jenny Carenco. ...

Eniro har passerat botten

Eniro vet alla vad det är, lika känt som Cocacola i Sverige och Norden. Eniro levererar smarta vardagslösningar för alla. Dock har lönsamheten påverkats av konkurrens från gratis söktjänster senaste åren. Eniro har fått hitta nya sätt att göra affärer och man har tagit fram ett par appar av hög kvalitet. En kartapp och en liknande för fritidssjöfart. Kostnaderna har setts över och nu i senaste rapporten har vi fått se att man går plus. ...

2017-05-31 08:18 · cp

Inission Q3 rapport

Resultat efter finansiella poster 3,5 miljoner. Reservation för kundförlust på 1,7 miljoner. Incaps resultat för Q3 ingår inte, uppskattat till 1,6 miljoner. Goodwill avskrivningar på ca 0,9 miljoner. Q3 resultat efter finansiella poster inklusive Incap, rensat för kundförlust och goodwill kom in på 7,7 miljoner, vilket ger VPA 5,1 kr. Q3 kom in aningen bättre än förväntat med hänsyn till den extraordinära kundförlusten under kvartalet. Under kvartalet hade man 4 veckors uppehåll i samtliga fabriker. VPA på 5,1 kr för det svaga Q3 och årets starkaste kvartal återstår samt alltjämt starka konjunktur siffror för Inissions verksamhet. ...

Pågående FDA ansökan kan göra Taurus unikt

Taurus meddelade för några veckor sedan att de nu lämnat in den så omfattande FDA ansökan angående att få producera djurfoder av de restavfall som uppstår i etanolprocessen. Det är en oviss och spännande väntan som nu gäller då denna ansökan får anses vara mycket viktig för den kommande utvecklingen. FDA anger aldrig när deras möten ska hållas men rimligtvis ligger det inte för långt fram i tiden då Taurus med sin experthjälp avsiktligt tajmat inlämningen inför nästa möte. Räkna med en kraftig kursrörelse när besked kommer! Noterbart från den nyligen publicerade årsredovisningen: ...

Opcon - hur stor blir vinsten?

På fredag skall Opcon enligt senaste pressrelease, 29 september, hos Advokatfirman Vinge i Stockholm genomföra överlåtelseavtalet med de kinesiska köparna av Powerbox m.m. genöm att överämna aktier och få slutbetalt. Avtalet innebär att Opcon säljer för 400 Mkr, vilket skall leda till en likiditetsförstärkning på 400 mkr och en i det närmaste skattefri vinst på 200 mkr. överlåtelsedagen är p.g.a. formalitetskrav i Kina gällande förvärvet framflyttad till 30 oktober. Återstår att se, om detta datum håller. ...

Branschstandard PM innebär att Redsense utökar sin möjliga marknad till världens marknad

Redsense har tidigare haft en av deras största potential inom hemdialys. Att man kopplar upp sin kropp mot en hemdialys apparat. Där ett vennåls alarm kontrollera ingen olycka sker. I USA är larmet ett krav att hemdialys ska överhuvudtaget få användas. De tidigare beräkningar på tiotals miljoner i intäkter som visats i forum över Davita avtalet. Samt vad andra kan ge. Räknar endast på hemdialys. Det räckte med hemdialys intäkter för att räkna hem ett bv mellan 20-50 kr enligt många signaturer. ...

2017-05-31 08:18 · bjaen

Lumi chans på 15% uppsida mot jul/nyår

Positiv volymbalans inför potentiellt utbrott Video: https://www.youtube.com/watch?v=RNGE9FUzqUQ

Portföljrapport.

Fortfarande samma portfölj igen som förra gången men med lite förändringar. Har hunnit med en trade där jag köpte 500st Cellavision 49,50 och sålde 51,50. Dessutom har jag hunnit med att sälja av först 500 st MQ 43,70 för att sedan köpa tillbaka 250 MQ 43,30 och köpa 1000 st Gunnebo 38,70. Ibland går dock funderingar före sanningen. Jag backar och ber om ursäkt angående Mycronic. Tanken var att minska men det blev inte så. ...

Avancerad swing trading utbildning (60 min)

Avancerad swing trading utbildning (60 min) Video: https://www.youtube.com/watch?v=O7XPl7KM7n0&t=236s Hejsan här kommer min avancerade utbildning som jag knåpat i hop, för dom som vill se hur jag jobbar och vad som fungerar för mig. Trevlig Helg!