Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

PERFEKT TIMING OCH RISK/REWARD I AXONKIDS AB?

Augusti 2015: Distributionsavtal med Kooltrade för Storbritannien och Frankrike, vilka når över 1 700 butiker bara i Storbritannien med sin säljkår och Axonkids AB erhåller ett produktgodkännande för försäljning i Kina. Det så kallade CCC-godkännandet kommer från den sista september vara en förutsättning för försäljning i Kina, en marknad där Axonkids även har sin tillverkning. Samarbetspartnern i Kina har slutit avtal med tre större säljkanaler i landet om försäljning av Axonkids bilbarnstolar. September 2015: Avtal med den största kedjekonstellationen i Tyskland: EKgroup distribuerar Axonkids bilbarnstolar till 300 nya butiker i Tyskland ...

It is darkest before the dawn

So what was the big surprise? The loss of 7m for Q3 and 14,3m for 9months, combined with the information about the need for additional funding. That was enough for the market to give up on the C-rad case for this time… more about this later but first the important part of the report! Focus on the main thing! The most important number for C-rad is the order intake. 23m was at the low end of the range, the market was expecting +50% so we should be around 25/26m, but have in mind q3 2014 was strong and most likely the Skandion order was sold at a discount. Skandion is important from a strategic perspective so that can explain the missing 2m and also explain the low gross margin, 53% for 9 months is not what we are used to. Anyway this was the second best quater in C-rads history and 2-3m represents one project that was pushed into Q4, so not the end of the world… its impressive to see the DACH region (Deutschland, Austria and Switzerland) marching on, the ROE (Italy) is growing, the US is on track and thanks to the Skandion order the Nordic region shows a strong development. The weak areas are clearly Asia, OEM and Cyrpa. ...

Advenica - En solklar uppköpskandidat

Om bolaget, En av de främsta inom cybersäkerhet Advenica utvecklar, tillverkar och säljer avancerade cybersäkerhetslösningar som förhindrar intrång, stöld och dataläckage vid informationsutbyten och möjliggör därmed samverkan mellan och inom nationer, organisationer och system. Advenica, som varit med i svängen ända sedan tidiga 90-talet är faktiskt ett av endast fyra bolag i hela världen som erhållit högsta certifiering av sin VPN-teknologi av EU. Med sin omfattande erfarenhet och gedigna spetskompetens kan bolaget tillgodose behovet av extraordinära säkerhetslösningar hos exempelvis centrala och lokala myndigheter, försvarsorganisationer och företag med höga säkerhetskrav. ...

Uppköpet kommer bara närmre och närmre

Nyheten igår Det finns många godbitar i gårdagens PM och för er som missat PMet är det hög tid att läsa på och vara med på resan. Nämner några rader som jag ser som väldigt positiva och som vittnar om en fortsättning. Uppskalningen och produktifiering av bolagets teknologi tillsammans med JBT löper på i snabb takt och bolagets nya tekniska projektledare bidrar på ett mycket bra sätt. Teamets målmedvetna arbete innebär att vi nu är mycket nära att kunna erbjuda marknaden en metod och en kommersiell produkt för att behandla och frysa eller kyla ned produkter i stor skala. ...

Inför rapport - Rottneros

Inför rapport - Rottneros Hela inlägget med diagram finns här Vi kan väl säga som så att jag förväntar mig följande: Kännbar effekt av valutadifferensen mellan USD/SEK Kännbar positiv effekt av lågt elpris under kvartalet Positiva signaler på bättre marginaler på sjunkande priser för ved Kostnader för lanseringen av ny produkt som belastar resultatet Ökad vinstmarginal på grund av ovan Bra valutaeffekter Som vi ser på diagrammet från börsdata.se så vill vi även se en ökad omsättning och bättre snurr på varulager. Forskning och Utveckling vill vi ska ta nya kostnader för att få fram nya produkter till nya kunder. Klicka på bilden för att komma direkt till Börsdata och bli medlem där. Det är en helt exceptionell tjänst för er som vill göra bättre analyser själva, en revolution inom det segmentet. Det har sparat mig åtskilliga timmar att bara kunna bläddra istället för som innan när jag satt i timmar och gjorde samma fast sämre i Excel själv. ...

Nytt centrum i Solna /Friends arena

Kappahl öppnar alltså 3 butiker i det nya shoppingcentret som är döpt till Mall och Scandinavia. Öppningen sker idag då hela shoppingcentret öppnas klockan 20:00. Läget är Solna/precis vid nya friends arena som har ersatt råsunda som är borta nu. Solna/ friendsarena är norr om Stockholm bara några kilometer från Stockholmscity. Kappahl är alltså där och hugger på direkt och har sitt klart tills nyöppningen. Även Lindex kommer att vara klart. Dock hade nog många förväntat sig att H&M skall öppna. Men nej de blir inte klara med sitt och inviger sitt den 26:e istället. Ett tåg som skulle åka från Kina har fastnat på vägen i Ryssland. ...

Medfield Diagnostics - Strålande framtid (hihi)

Det känns från Dags sida då att man var väldigt inställd på att faktiskt börja sälja produkten. Man hade bland annat som mål att börja sälja redan i slutet av 2014 och man trodde även break-even skulle nås 2015. Niels: Vad skall ni göra för pengarna ni tar in i den pågående emissionen? (2013-05-28 09:43:40) Dag Jungenfelt: Pengarna skall användas till färdigställa vår första serie-produkt M100, mer klinisk prövning och att komma igång med försäljningen. (2013-05-30 10:02) ...

Clas Ohlson inför julen

Clas Ohlson har många fina julklappar och ser spännande ut inför jul/nyår Videoanalys: https://www.youtube.com/watch?v=B2jYYKy-17Q

2017-05-31 08:18 · bubo

Tips på smarta trix till din trading

Här kommer lite tips på smarta trix som jag använder till min egna trading som inte så många vet. https://www.youtube.com/watch?v=1EH85l5sjZI

2017-05-31 08:18 · bubo

Pexa - Exploderar!

Pexa är ett nyligen noterat bolag som gått upp fantastiskt den senaste tiden. Bolaget noterades till en kurs om 4,60 och handlas nu i ca 7 kr. Trots detta är bolaget värderat under 50 miljoner med välfylld kassa från den senaste emissionen i samband med noteringen. Bolaget liknar enl mig Phase Holographic på många sätt då affärsmodellen känns snarlik. Bolaget känns verkligen kvalitativt och jag rekar alla att ta en titt på denna bolagspresentation ...

2017-05-31 08:18 · boom