Community (archive)

The Community closed for new posts on May 1, 2025. All previous content is still available in the archive. Want to explore more? Visit Redeye.se

Pexa - Dags att positionera sig!

Pexa är ett relativt nylistat bolag som gått mkt starkt på börsen sedan dess. Aktien handlades nyligen över 15 kr och ser nu ut att ha bildat en bottenformation kring 9 kr. Tekniskt sett ser det mkt bra ut enligt mig och det skulle inte förvåna mig om den tidigare toppen tas ut nu i samband med dom goda nyheter som jag förväntar mig från bolaget nu i december. Kort om Pexa ...

2017-05-31 08:19 · boom

Analyserar 21 populära aktier.

Analyserar 21 populära aktier. Videoanalys: https://www.youtube.com/watch?v=F-X4gy6cdro Hennes & Mauritz, Swedbank, Tele2, SSAB, Clas Ohlsson, iRobot, Lucara Diamond, Africa Oil, Anoto, JM, Lundin Mining, Axfood, Bilia, Sensys, Skistar, Starbreeze, Invisio, G5, Powercell Sweden, Kancera, Evolution Gaming.

2017-05-31 08:19 · bubo

Ecorub

Det är nu en vecka innan styrelsen i Ecorub ska meddela sin utlovade plan för att rädda finanserna i Ecorub AB. Vilka möjligheter har då bolaget att få in nytt kapital? Ja, att låna upp erforderliga 5 – 10 Mkr på finansmarknaden verkar vara uteslutet. Det skulle man nog ha gjort redan om det varit möjligt. Återstår alltså att bjuda in aktieägarna och nya ägare via en nyemission. En nyemission behöver inte vara kurspressande om den leder till en expansion av ett bolag. Tyvärr verkar denna nyemission vara nödvändig för att rädda bolaget. ...

2017-05-31 08:19 · nils

Kan FED Verkligen Höja Räntan i December?

Fler och fler ledamöter i centralbanken har gång på gång nämnt att allting tyder på att räntan kommer att höjas i december. Även emergin markets har hållit med den senaste tiden, “just do it”. Under större delen utav detta år har min tro varit att FED höjer under december månad, just mot bakgrunden utav att trovärdigheten för centralbanken sviker om en höjning inte sker under 2015 men också att relativt stark data har kommit in generellt under årets gång. ...

Taurus, och till slut kom offentliggörandet

Ni som läste min blogg för någon vecka kunde se att jag hoppades på ett snart offentliggörande av förhandlingar med ett tidigare ej namngivet amerikanskt bolag. Nu idag så offentliggjorde alltså Taurus detta till slut i detta PM: http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID_News=76115&Language=1 Grattis Taurus! Oerhört stort att få till ett LOI med detta Sweetwater Energy. Ett Sweetwater som nyligen har säkrat finansiering till ett par större projekt/fabriker, något som kan bli guld värt för Taurus. ...

BIMobject - Dags för nästa uppgångsvåg?

Aktien har äntligen varit nere och stämt av 50-dagars glidande medelvärde, som den lämnade långt bakom sig efter uppgången från botten. Avstämningen skedde under i princip hela förra veckan och inledningen av denna, så den ser genuin/bastant ut.Sedan har orderboken successivt börjat fyllas på rejält och aktien har betett sig väldigt stabilt med tendenser till att börja lyfta så smått. Samtidigt stämde aktien av en viktig Fibonacci-nivå på hela uppgången från botten till senaste toppen på 21 kr genom att rekylera drygt 40 % av denna uppgång (nära Fibonacci-nivån 38,2 %), varför senaste veckans bottenformation än mer ser ut som en avstampsnivå. ...

En signal i OMXS30 som i 80% av tillfällena genererat fallande börs.

Visar en signal i OMXS30 som i 80% av tillfällena genererat fallande börs. Visar också en nivå som vi ska bevaka för detta scenario. Videoanalys: https://www.youtube.com/watch?v=bxPmr093yXI

2017-05-31 08:19 · bubo

Josab update BÄTTRE förklaring till delårsrapporten

Ibland måste man kräva en förklaring till vad som skrivs i en delårsrapport, därför mailade jag och krävde en förklaring. Det grundar sig på dagens delårsrapport från Josab. Delårsrapport 1 januari - 30 sept. 2015 https://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=76097 Här är hela Mailsvaret! Hej Vill börja med att beklaga att du uppfattar rapporten som otydlig. Det är alltid svårt att få fram ett bolags kvartalsaktiveter och framtida strategi på någon enstaka A4 sida. Låt mig få klargöra ett antal fakta som vid olika tillfällen offentliggjorts men som uppenbarligen inte framgått tydligt nog. ...

2017-05-31 08:19 · dj10

Lucara Diamond Corp. -analys av Mr.Jinx

“Lucara Diamond Corp - Analys [0]Mr Jinx 10:48:31Anmäl inlägget Lucara Diamond Corp Nu har jag gjort en genomgående analys av bolagets finanser och prospekt. Fram till Q3 har bolaget gjort en vinst efter skatt på ganska precis 500 Miljoner SEK (marginalerna på försäljning (Revenue) är ca 37%) på de senaste 9 månadernas bruttointäkter i form av 158,6 Milj USD + de 29,7 Milj USD man fick in vid auktionen den 12 November. Totalt 188,3 Milj USD av de 200 - 220 Milj USD som är prognosen för helåret. ...

Image Systems - Efter 16 svåra år

Efter 16 år av besvikelser sen IPOn 1999, ser framtiden betydligt ljusare ut för Image Systems med tidigare tre divisioner. Sorgebarnet Digital Vision (filmproduktion, de som tog fram HD men aldrig tjänade pengar på tekniken) är avyttrat sen December 2014. Bolagets balansräkning är skuldsanerad efter nyemission på 56mkr i maj. De två kvarvarande verksamheterna hade rekordresultat i Q4 2014 och rekordorderingång i Q1 och Q2. Division 1. Motion analysis, säljer mjukvara, högupplöst bildhantering, riktat mot försvars- och bilindustrin. Höga inkrementella marginaler (exemplifierat av gross margin >70% för gruppen). EBITDA-marginal senaste kvartalen 30-45%. Amerikanska försvaret och alla stora bilmärken bland kunderna. ...